Gå til innhold

Vonde knær..

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville tro det er elipsemaskinen som er mest skånsom mot knærne, på tredemøllen får man jo "støt" oppover til knærne hver gang bena tar i bakken, mens elipsemaskinen i stedet har jevne bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

EGENTLIG burde du holde deg unna begge deler; prøv heller å sykle, det er mye mer skånsomt for knærne. Ellers er svømming en fin aktivitet. Husk på at knærne skal du ha hele livet, så det er bedre å respektere kroppen enn å slite med langvarige smerter.

(jeg har lært på den harde måten; har utslitte ankler, og må teipe uansett aktivitet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest the imp

jeg har hatt og har fortsatt en del problemer med knærne mine, og elipsemaskin er noe jeg har blitt anbefalt å bruke. Sykling er også bra, men du må være forsiktig med begge deler selvsagt. I tillegg bør du etter hvert veldig forsiktig trene litt styrke for å trene opp knærne dine. Dette bør du vel helst får lege/fysioterapaut til å sette opp dersom du har store problemer med knærne dine.

Som Etheral sa er også svømming fint for knærne. Bare som en liten kommentar til at Etheral mener du bær holde deg unna begge deler: dersom du har problemer med knærne er det også viktig at du får trent dem opp på best mulig måte, og da bør man faktisk som regel, med mindre legen har frarådet det trene sykling eller på elipsemaskin. For all del, styr unna tredemølla, den gjør bare ting verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...