Gå til innhold

Kjøkken som ikke går til taket

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeger kjøpt nytt hus og holder på å innrede. Det er en eldre enebolig som etter planen skal pusses opp litt etter litt. Frem til det, må man gjøre det beste ut av det. Kjøkkenet er i eik oghar lyse fliser og lys benkeplate. Det er veldig høyt under taket og kjøkkenet går derfor ikke i taket. Noen tips til hvordan jeg kan pynte opp toppen av kjøkkenskapene? Gjerne med bilder

Anonymous poster hash: 52fca...08a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor stort er mellomrommet mellom tak og skap? Hvis det er mulighet for å oppbevare lite brukt utstyr, så ville jeg sett på muligheten å sette opp smale skyvedører e.l. Hvis det er ubrukelig støvsamler, så ville jeg kledd det inn og malt i samme farge som vegg/skap.

Alternativt kan det jo kanskje gå å lage en lysinstallasjon med plexiglass (farget?) foran? Vanskelig å si hva som kan fungere uten å vite hvordan det ser ut ;)

Anonymous poster hash: fb7c8...d27
AnonymBruker
Skrevet

Hvor stort er mellomrommet mellom tak og skap? Hvis det er mulighet for å oppbevare lite brukt utstyr, så ville jeg sett på muligheten å sette opp smale skyvedører e.l. Hvis det er ubrukelig støvsamler, så ville jeg kledd det inn og malt i samme farge som vegg/skap. Alternativt kan det jo kanskje gå å lage en lysinstallasjon med plexiglass (farget?) foran? Vanskelig å si hva som kan fungere uten å vite hvordan det ser ut ;)Anonymous poster hash: fb7c8...d27

Hmm ikke så dumt med smale skyvedører, men det er eik og det har vært i bruk i ca 15 år, så da blir det fargeforskjell. Plexiglass so kanskje går i farge med veggflisene vi skal legge hadde vært kult, må Google litt :-)

Anonymous poster hash: 52fca...08a

AnonymBruker
Skrevet

Må du ha noe da?

Anonymous poster hash: ac796...642

Gjest Artistina
Skrevet

Jeg hadde valgt å ikke ha noe der - det blir utrolig fettet og støvete.

Da jeg hadde slike skap tidligere så fikk jeg tips om å legge matpapir oppå. Det var helt genialt. Jeg bare skiftet papiret med jevne mellomrom og slapp da det stresset med å stå på stol/stige for å få vasket på toppen av skapene.

I mine øyne er det kjempefint uten noe oppå skapene. Det er jo egentlig sånne lave skap som er det fineste på kjøkken .. bare så utrolig irriterende å måtte vaske oppå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...