Gå til innhold

id merking av katter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :) Jeg skal etter sommeren adoptere to små huskatter. Og lurer på om jeg skal få de idmerket. Noen som vet hvor gamle de må være? Pris? Og tanker for og mot? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke pris. Men synes du burde gjøre det.

Egentlig så mener jeg at alle husdyr i hele verden bør merker og registreres på eier slik at når alle hunder/katter (osv) som blir forlatt på gaten kan spores tilbake til eier, slik at eier kan bli straffet.

AnonymBruker
Skrevet

Ta det samtidig som du kastrere dem, da blir det billigere. Jeg gjorde det ikke og måtte betale ca 1400 for to katter, kun chip. Kastrerte da de var 6mnd, som var det tidligste jeg fikk lov. Ville ikke slippe dem ut før de var kastrert.

Anonymous poster hash: b9293...f44
AnonymBruker
Skrevet

Da vi steriliserte katten vår, betalte vi 1600 for øremerking og sterilisering :) Litt usikker på hvor gammel hun var da vi gjorde det

Anonymous poster hash: f6882...843
Gjest Anubiel
Skrevet

De trenger ikke være særlig gamle når de får chip, mange oppdrettere leverer kattungene ferdig chippet, da har de gjerne fått den i 10-12 ukers alderen.

Jeg betalte ca 800 kr for chip og vaksiner på min da han var 14 uker.

Jeg kommer ikke på NOEN argumenter mot å chippe. Det burde egentlig vært lovpålagt!

Skrevet

Hvis du adopterer via omplasseringshjem, er kattene som regel allerede chippet når du overtar dem, men hvis de ikke er det, ordner som regel veterinæren chipmerking og øretatovering når katten skal kastreres rundt fem måneders alder.

Skrevet

Jeg anbefaler deg å vente til kattene er utvokst. Gjorde det nok litt for tidlig på min og chippen flyttet seg fordi katten vokste etterpå. Nå har han to da :)

Tror jeg betalte 1200 for kastrering og chip.

AnonymBruker
Skrevet

Mine var id-merket da jeg tok over dem ved 12 uker. Id-merk katten din så fort du kan, plutselig har den sneket seg ut en åpen dør eller lignende. Jeg ser ingen grunner til å ikke id-merke!

Anonymous poster hash: 2eef1...0a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...