Gå til innhold

Kan man oppleve kjærlighet som på film i virkeligheten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg sett en rekke romantiske filmer, og lurer på om det er mulig å oppleve dette i virkeligheten. Kjærlighet ved første blikk.

Jeg er evig singel, aldri hatt kjæreste, har ikke en gang vært på date. Jeg venter på gnisten man kjenner fra første sekund. Som på film.

Men skjer dette i virkeligheten? Har noen opplevd det? Eller venter jeg på noe urealistisk?

Anonymous poster hash: 07158...478

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du venter på noe urealistisk.

Forelskelse skjer ja. Folk opplever tiltrekning ved forste blikk. Dersom noen opplever tiltrekningen og senere ender opp sammen har de en tendens til å si at de visste dette ved forste blikk men det var kun tiltrekningen som var gitt. Vi har ulike verdier, mål, livsstil og preferanser og dette vet man selvsagt ikke forste gang man treffes. Man kan selvsagt treffe blink, men ditt startpunkt er at du treffer noen som er interessert der dere opplever felles kjemi og tiltrekning og blir bedre kjent over en rekke dater der dere finner ut om dere er rett for hverandre. Det kreves dusinvis av disse forsokene for å finne EN som kan bli din livspartner, derfor er dine sjanser bedre jo flere menn du treffer på og eksponerer deg for.

Hvor gammel er du? Dersom du aldri har datet noen er det en god sjanse for at du blåser opp forhåpningene rundt dette i hodet og blir mer kritisk til de som faktisk er interessert.

Livet er annerledes enn romantiske komedier på mange vis. Noe av det viktigste er at datingprosessen er helt annerledes. Det er mye opp og ned, intriger men de ender alltid opp sammen til slutt. I det virkelige liv vet man om man liker hverandre og finner ut av det innen rimelig tid og en mann som liker deg vil ikke la deg tvile.

Fiksjon er fiksjon. Folk betaler ikke for å se serier og filmer som reflekterer deres egne liv.

Anonymous poster hash: 593f2...5f0
  • Liker 1
Skrevet

Mitt kjærlighetsliv er iallefall som en veldig rar teit romantisk komedie. :P Så ja, da kan man vel kanskje si at det er som på film.

Skrevet

Nja, kjærlighet ved første blikk vet jeg nå ikke helt. Har opplevd noe likenende selv, men med tiden ble det fort bevist at det ikke var kjærlighet. Men jeg vet om noen som klaffet fra første sekund og forelsket seg hodestups i hverandre med en gang, og som i dag er gift - så det kan jo skje. Men det er nok de færreste som opplever noe slikt.. :)

Skrevet

Livet er annerledes enn romantiske komedier på mange vis. Noe av det viktigste er at datingprosessen er helt annerledes. Det er mye opp og ned, intriger men de ender alltid opp sammen til slutt. I det virkelige liv vet man om man liker hverandre og finner ut av det innen rimelig tid og en mann som liker deg vil ikke la deg tvile.

Anonymous poster hash: 593f2...5f0

Nåja. :P

• Liker 1
Skrevet

Min første virkelige forelskelse føltes som en film. En veldig lang, altoppslukende kjærlighetsfilm. Når filmen var over var det ingenting igjen.

• Liker 1
Gjest lillelarve
Skrevet

Opplevde ordentlig kjærlighet etter jeg var sammen med kjæresten en stund og ble kjent med han :) Gikk fra kraftig forelskelse over til litt roligere forelskelse og deretter til det jeg vil kalle kjærlighet. Jeg føler et helt spesielt bånd til han nå. Det er noe helt annet enn en forelskelse. Det er ikke en dans på røde roser som i starten, men båndet er likevel sterkere. Føler jeg.

Og så opplever alle dette helt forskjellig.

Skrevet

Ja <3

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt mulig! Jeg opplever det nå! Men kan vel si at vi er inne i den kjipe problemdelen av filmen siden vi befinner oss på hver vår del av kloden :( men trodde heller ikke det var mulig før jeg opplevde det selv :)

Anonymous poster hash: 24757...3cf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd følelsen.

Når jeg snudde meg rundt og han så meg rett inn i øynene med like stort smil som jeg. Den følelsen av at et enkelt "hei" var begynnelsen på noe episk.

Morsomme var at han ikke var den typen jeg faller for! Han var kortere, hadde lyst hår, ikke en klesstil jeg likte og ikke like maskulin i trekkene.

Jeg så han og falt like hardt som han falt for meg, og barnet vårt er den herlige miksen som smelter alle :fnise:

Anonymous poster hash: c76f1...c0e
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hvilken film du tenkte på.

Anonymous poster hash: 1935c...771
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs hvilken film du tenkte på.

Anonymous poster hash: 1935c...771

:fnise:

Anonymous poster hash: 9a7aa...9b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det... Men det tok slutt, som det stort sett gjør når det ikke er på film...
Men det er nok litt urealistisk ja. Han jeg er sammen med nå hadde jeg INGENTING til overs for, før det plustelig en dag gikk opp for meg at jeg var dønn forelsket i fyren... Og vi har det kjempefint sammen. Men starten var ikke akkurat filmverdig:)

Anonymous poster hash: 35e1e...9e2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det... Men det tok slutt, som det stort sett gjør når det ikke er på film...

Men det er nok litt urealistisk ja. Han jeg er sammen med nå hadde jeg INGENTING til overs for, før det plustelig en dag gikk opp for meg at jeg var dønn forelsket i fyren... Og vi har det kjempefint sammen. Men starten var ikke akkurat filmverdig:)

Hvor lang tid gikk det før du ble forelska? :)

Anonymous poster hash: ebff1...c48

AnonymBruker
Skrevet

Ja, og jeg har vært så heldig å få opplevd det to ganger i livet mitt!Sånn hadde jeg det med eksen, da til det gikk nedover (forholdet varte i 9 år)..Nå har jeg det med min nye kjæreste, satser på at dette vil vare for alltid.

Anonymous poster hash: 1bba8...7cd
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd kjærlighet ved første blikk, jeg var 16 år, vi ble sammen innen det hadde gått en uke, og holdt sammen i 20 år, den romantiske komedien utviklet seg til en drama film ;)

Anonymous poster hash: 28d27...06d

AnonymBruker
Skrevet

Du mener, bare gå rett inn i en leker person i en tilfeldig by mens du holder kaffe du søler på personen også etter litt drama ser dere hvor perfekt dere er for hverandre og blir sammen for alltid?

Joda, det er fullt mulig, skjedd meg, lykkelig gift nå.

Anonymous poster hash: 72932...f98
  • Liker 2
Skrevet

Hehe, plenty av filmer som begynner på den siste måten og da.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig lyst å fortelle min historie. Den kunne absolutt vært en film. Men er litt redd for at folk vil tro og mene at det hele dreier seg om det materialistiske og ikke kjærligheten.

Anonymous poster hash: 1e918...3b4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig lyst å fortelle min historie. Den kunne absolutt vært en film. Men er litt redd for at folk vil tro og mene at det hele dreier seg om det materialistiske og ikke kjærligheten.

Anonymous poster hash: 1e918...3b4

Åh vær så snill, fortell:))

Anonymous poster hash: 07158...478

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...