Gå til innhold

Serie/multiorgasme, har jeg misforstått?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ofte når jeg leser på forum og hører folk snakke så mistenker jeg at de teller orgasmer anderledes enn meg, eller så er det fryktelig mange som klarer å få kjempe mange orgasmer etterhverandre.... Når jeg får orgasme får jeg mange sammentrekninger/bølger gjennom underlivet, dette varer i alt fra 4 sec til 10 sec vil jeg anta. Jeg regner dette som èn orgasme.

Kan det være at noen i steden teller disse sammentrekningene/bølgene som separate orgasmer, og da plutselig ender opp med 6-7-8 "orgasmer" - altså serie/multi-orgasme ?!

Vanskelig forklart! er det noen som skjønner? På forhånd takk! :-)

Anonymous poster hash: 858fb...75d
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

.

Endret av Hypnotica
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det hun over skrev. Og i tillegg så får mange flere orgasmer etter hverandre, jeg kan hvertfall få en, og så fortsette i ca 30 sekunder for så å få en til, og sånn kan det fortsette en stund. Da telles jo disse som orgasmer, men sammentrekningene telles IKKE nei :)

Anonymous poster hash: bc305...d5f
  • Liker 4
Skrevet

Det teller vel positivt når hun slutter å telle..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er relativt vanlig at kvinner kan få mange orgasmer med kort tidsrom, mens de fleste menn bare får en. Kvaliteten og tiden på orgasmene vil for min del gå nedover og nedover for hver ny, men kan få så mange jeg gidder etter hverandre..

Anonymous poster hash: 23742...d7b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ofte når jeg leser på forum og hører folk snakke så mistenker jeg at de teller orgasmer anderledes enn meg, eller så er det fryktelig mange som klarer å få kjempe mange orgasmer etterhverandre.... Når jeg får orgasme får jeg mange sammentrekninger/bølger gjennom underlivet, dette varer i alt fra 4 sec til 10 sec vil jeg anta. Jeg regner dette som èn orgasme.

Kan det være at noen i steden teller disse sammentrekningene/bølgene som separate orgasmer, og da plutselig ender opp med 6-7-8 "orgasmer" - altså serie/multi-orgasme ?!

Vanskelig forklart! er det noen som skjønner? På forhånd takk! :-)

Her er det nok du som ikke har nok erfaring enda :) Etterhvert vil du kanskje skjønne hva disse på forumet snakker om! finn teknikken, så kan du havne i himmelen maange ganger på kort tid :)

Anonymous poster hash: 61114...d63

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er relativt vanlig at kvinner kan få mange orgasmer med kort tidsrom, mens de fleste menn bare får en. Kvaliteten og tiden på orgasmene vil for min del gå nedover og nedover for hver ny, men kan få så mange jeg gidder etter hverandre..

Anonymous poster hash: 23742...d7b

Nja, dette blir indiduelt.

For meg er det ikke slik at den første er den beste, det er faktisk stigende, litt dalende, stigende osv.

Med andre ord; It's worth it ;)

• Liker 2
Gjest HeiHade
Skrevet

Det er veldig stor forskjell på kvinner. Noen kan holde på for alltid, andre blir så sensitive i ettertid at det gjør vondt bare å tenke på å fortsette.

Det er vel kanskje derfor det oppstår misforståelser, tenker jeg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nja, dette blir indiduelt.

For meg er det ikke slik at den første er den beste, det er faktisk stigende, litt dalende, stigende osv.

Med andre ord; It's worth it ;)

Samme her, ofte er kanskje den andre best, noen ganger tredje. Det varierer veldig, og er absolutt ikke alltid den første!

Anonymous poster hash: bc305...d5f

AnonymBruker
Skrevet

Her er det nok du som ikke har nok erfaring enda :) Etterhvert vil du kanskje skjønne hva disse på forumet snakker om! finn teknikken, så kan du havne i himmelen maange ganger på kort tid :)

TS her, det er nok ikke mangel på erfaring det står på (selv om jeg formulerte meg litt klomsete). Har vært seksuelt aktiv i over 15 år, har prøvd "alt mulig" for å oppnå flere orgasmer, men får det ikke til, det er rett og slett for følsomt etter den første. Får alltid orgasme, det er like sikkert som banken, men skulle jo gjerne hatt fler, særlig siden jeg kommer så fort også. Gjerne før mannen...

Spørsmålet oppsto egentlig litt i undring over at det høres ut som så mange klarer å få fler, og at muligens noen telte feil. Men jeg tror på dere som sier det altså! Jeg får øve enda mer.. :-)

AnonymBruker
Skrevet

TS her, det er nok ikke mangel på erfaring det står på (selv om jeg formulerte meg litt klomsete). Har vært seksuelt aktiv i over 15 år, har prøvd "alt mulig" for å oppnå flere orgasmer, men får det ikke til, det er rett og slett for følsomt etter den første. Får alltid orgasme, det er like sikkert som banken, men skulle jo gjerne hatt fler, særlig siden jeg kommer så fort også. Gjerne før mannen...

Spørsmålet oppsto egentlig litt i undring over at det høres ut som så mange klarer å få fler, og at muligens noen telte feil. Men jeg tror på dere som sier det altså! Jeg får øve enda mer.. :-)

Hm, nå ble jeg litt nysgjerrig.

Snakker vi om vaginal orgasme her, eller klitoris orgasme?

Og med eller uten vibrator?

Kan ha en good del å si.

Skrevet

Heldigvis er det veeldig gøy å øve!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hm, nå ble jeg litt nysgjerrig.Snakker vi om vaginal orgasme her, eller klitoris orgasme? Og med eller uten vibrator? Kan ha en good del å si. Anonymous poster hash: 61114...d63

Ts: jeg får orgasme både ved samleie (penetrering) og alene. Med fingrene eller med vibrator. Får både vaginal og klitorisorgasme, som du ser burde forholdene ligge til rette for fler, ingen vanskeligheter ellers :-)

AnonymBruker
Skrevet

Ts: jeg får orgasme både ved samleie (penetrering) og alene. Med fingrene eller med vibrator. Får både vaginal og klitorisorgasme, som du ser burde forholdene ligge til rette for fler, ingen vanskeligheter ellers :-)

Ok :) Jeg synes det er lettest å komme flere ganger etter hverandre med en vibrator på klitoris!

Etter at du har kommet første gang, vent 30 sek, og selv om det er ømt, så lirk vibratoren borti med kanskje litt lavere styrke. Etterhvert merker du at det ikke er så ømt lengre, og du kan komme igjen ganske lett.

Eller kan ikke garantere, men jeg ville prøvd dette noen ganger :) Øve mer på å fortsette selv om det er ømt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig med deg TS, noen får nok flere orgasmen ganske raskt etter hverandre, men jeg ellers tror mange "teller" feil her.

En orgasme kjennes ut som en imploderende serie av bølger og det kan fint gå en 5- 20 sekunder mellom hver bølge under en eneste orgasme, særlig hvis klitoris stoppes å stimuleres akkurat i det orgasmen begynner og så berøres igjen, så stanses, så berøres igjen osv. Berøres den hele tiden blir den mer intens, men er også raskere over.

Jeg kan få orgasme av stimulering av en side av klitoris en stund etter at jeg har hatt en orgasme som kom fra stimulering fra en annen side. Men den siden orgasmen kom fra først blir for sensitiv og må ha en lengre pause.

Anonymous poster hash: f4c04...455
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I min erfaring, som mann, så telle jenter orgasmer etter hvert som de kommer og de kan ofte komme med 2-3 minutters mellomrom 3-6 stykker av gangen.

Anonymous poster hash: 918c6...26d
Skrevet (endret)

Det er veldig stor forskjell på kvinner. Noen kan holde på for alltid, andre blir så sensitive i ettertid at det gjør vondt bare å tenke på å fortsette.

Det er vel kanskje derfor det oppstår misforståelser, tenker jeg.

Har opplevd samme jenta som både har klart å få multiorgasmer samt stunder hvor jeg er blitt mer eller mindre sparket bort pga det har vært for sensitivt etter den første orgasmen. Jeg er mann så jeg aner jo ikke hvordan det kjennes ut, men er multiorgasmer kun mulig om den første ikke er alt for stor?

EDIT: Når jeg tenker meg om så har jeg som oftest opplevd at jenta har fått multiorgasmer med kun klitoris stimuli, mens det er blitt full stans ved g-punkts orgasme iblandet, så det kan kanskje være årsaken.. ?

Endret av Timza
Gjest HeiHade
Skrevet

Har opplevd samme jenta som både har klart å få multiorgasmer samt stunder hvor jeg er blitt mer eller mindre sparket bort pga det har vært for sensitivt etter den første orgasmen. Jeg er mann så jeg aner jo ikke hvordan det kjennes ut, men er multiorgasmer kun mulig om den første ikke er alt for stor?

EDIT: Når jeg tenker meg om så har jeg som oftest opplevd at jenta har fått multiorgasmer med kun klitoris stimuli, mens det er blitt full stans ved g-punkts orgasme iblandet, så det kan kanskje være årsaken.. ?

Det er godt mulig at det kommer av at den første orgasmen er for kraftig. Jeg tør ikke si noe for sikkert.

Jeg vet i alle fall at det er like fullt mulig å bli alt for sensitiv bare av klitorisorgasme også. Jeg personlig kan ikke være i nærheten av klitoris like etter en klitorisorgasme. Det gjør rett og slett vondt.

Skrevet

Det er godt mulig at det kommer av at den første orgasmen er for kraftig. Jeg tør ikke si noe for sikkert.

Jeg vet i alle fall at det er like fullt mulig å bli alt for sensitiv bare av klitorisorgasme også. Jeg personlig kan ikke være i nærheten av klitoris like etter en klitorisorgasme. Det gjør rett og slett vondt.

Ja slikt har jeg erfart er vanlig, men som oftest handler det om 10-15 sekunders pause bare på akkurat det punktet. Altså at det har gått fint å kjærtegne rundt mens man "venter" til det er grønt lys igjen når det gjelder klitoris orgasmene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...