Gå til innhold

Hvorfor er en toppløs kvinne mer naken enn en toppløs mann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Menn må bare skjule underlivet, men kvinner må skjule både underlivet og brystene. Med tanke på at kvinnebrystene er til for å mate babyer så lurer jeg på hvorfor det er tabu for kvinner å vise brystene sine på de samme stedene hvor menn kan vise brystet sitt uten at noen reagerer.

Inntrykket mitt er at de fleste ser på kvinnebryst som noe seksuelt, men hvorfor gjør så mange det egentlig? Hva er egentlig så seksuelt med kvinnebryst i forhold til mannebryst?

Er det virkelig slik at kvinner har en mer seksuell kropp enn hva menn har? Altså, har kvinnekroppen flere "sex-deler" enn mannekroppen?

Eller er det en helt annen grunn til hvorfor det er mer upassende for kvinner å være toppløse enn det er for menn?

Anonymous poster hash: f01ab...d22
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bare begynn å gå toppløs da, hvis det er så fryktelig viktig.

Anonymous poster hash: 3c7c9...625
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det er et merkelig spørsmål, men det kan jo ha noe å gjøre med at en kvinne har PUPPER!

Ja kvinnebryster er seksuelle og det har de vært i ca 30 345 år. Gå toppløs hvis det er det du ønsker, men ikke forvent at du ikke kommer til å få MYE negativ oppmerksomhet og bli kastet ut fra steder og arrestert.

Endret av KG dama
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Det er et merkelig spørsmål, men det kan jo ha noe å gjøre med at en kvinne har PUPPER!

Ja kvinnebryster er seksuelle og det har de vært i ca 30 345 år. Gå toppløs hvis det er det du ønsker, men ikke forvent at du ikke kommer til å få MYE negativ oppmerksomhet og bli kastet ut fra steder og arrestert.

Jeg trodde det kom frem i innlegget mitt at jeg vet at kvinner har pupper. Spørsmålet mitt handler mer om hvorfor disse kvinnepuppene må skjules, hvor menns "pupper" kan vises. (Jeg snakker om steder hvor det er akseptert at menn kan gå toppløs, men ikke kvinner)

Og kvinners pupper er annerledes menns pupper, fordi kvinner skal kunne amme. Hva har det med sex å gjøre?

Men ok, du skriver at kvinnebryster er seksuelle. Så kvinnekroppen er mer seksuell enn mannekroppen, siden kvinnekroppen har disse ekstra "sex-delene"?

• Liker 8
Skrevet

I Amazonas jungelen er det ikke det,,,,

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare begynn å gå toppløs da, hvis det er så fryktelig viktig.

Hvor mange hjerneceller har du egentlig? En halv en?

Anonymous poster hash: d22e2...83f

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Men ok, du skriver at kvinnebryster er seksuelle. Så kvinnekroppen er mer seksuell enn mannekroppen, siden kvinnekroppen har disse ekstra "sex-delene"?

Ja, flere deler av kvinners kropp anses (i de fleste samfunn) som usømmelige å ikke dekke til, i hvert fall. Det handler bare om at kvinners bryster av naturlige årsaker regnes som mer intimt og personlig enn menn sine gjør, og følgelig har det blitt slik at man dekker dem til til vanlig. Ikke diskriminerende, bare en ganske naturlig følge av deres funksjon fra naturens side - det mest personlige dekker man til til daglig. Helt greit.

Anonymous poster hash: 132b7...1c8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig ts. Det er akkurat det samme for menn og kvinner, bare at vi har mer fett under brystvortene. Helt sykt at vi må dekke oss til pga kåte gutter.

Anonymous poster hash: fe1d4...b3b
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

De er seksuelle fordi de hinter til menn om at man er kjønnsmoden.

Anonymous poster hash: 97054...51e
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig ts. Det er akkurat det samme for menn og kvinner, bare at vi har mer fett under brystvortene. Helt sykt at vi må dekke oss til pga kåte gutter.

Anonymous poster hash: fe1d4...b3b

Det kan du jo strengt tatt si om kjønnsorganene også. Det er jo ikke viktig hvor mange punkter man må dekke til, helt tøvete å mene at det skal være like mange kvadratcentimeter å dekke til for begge kjønn. Det handler ikke bare om "kåte gutter" (eller "kåte jenter" hvis menn ikke dekker til underlivet), det handler om at man ikke går rundt til daglig med det mest intime fremme. Der skiller kvinners bryster seg fra menns overkropp. Det er da ikke spesielt menns feil at man må dekke seg til noen steder til daglig, ei heller er det "helt sykt".

• Liker 3
Skrevet

Hvis jeg en dag skal amme, skal det gjøres i all offentlighet og helst foran alle tapermennene på KG som mener det er for "intimt" og "seksuelt".

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, flere deler av kvinners kropp anses (i de fleste samfunn) som usømmelige å ikke dekke til, i hvert fall. Det handler bare om at kvinners bryster av naturlige årsaker regnes som mer intimt og personlig enn menn sine gjør, og følgelig har det blitt slik at man dekker dem til til vanlig. Ikke diskriminerende, bare en ganske naturlig følge av deres funksjon fra naturens side - det mest personlige dekker man til til daglig. Helt greit.

Jeg har jo fått med meg at kvinnekroppen har flere deler som må skjules enn hva mannekroppen har pga samfunnets syn. Det jeg lurer på er hvorfor de fleste samfunn inkl. "verdens mest likestilte land" har dette synet.

Du skriver at det er sånn fordi det av naturlige årsaker er slik at kvinnebryster regnes som mer intimt og personlig, men hva er disse naturlige årsakene? At kvinnebryster brukes til å amme barn?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg en dag skal amme, skal det gjøres i all offentlighet og helst foran alle tapermennene på KG som mener det er for "intimt" og "seksuelt".

Det er ikke for seksuelt, men ALLE har ikke lyst å se unger som sutter på pupper mens de spiser.

Anonymous poster hash: aaec4...9b3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De er seksuelle fordi de hinter til menn om at man er kjønnsmoden.

Hår på brystet hinter til at man er kjønnsmoden, så menn burde aldri gå toppløse de heller da?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner har bryster, i motsetning til menn, de er kjønnsspesifikke på lik linje med penis og vagina, så i den forstand har kvinner flere seksuelle deler, eller kroppsdeler som dekkes til, enn menn.

Det er helt naturlig at det er slik. Menn er biologist skrudd sammen til å respondere på bryster.

Mennesker er de eneste dyrene som tenner på bryster og masserere og stimulerer dem under sex, men mennesker er også den eneste arten der kvinners bryster utvikler seg opp igjennom puberteten og signaliserer at hun er kjonssmoden.

Nummer to er stimuli av bryster og dets effekt. Når en kvinne ammer, produserer hun dopamin og oksytocin, hvilket skaper et spesielt bånd til barnet. Dette er et "tiltrekningshormon" som har sterk effekt på hjernen. Noe av det samme skjer når en kvinnes brystvorter blir stimulert av en mann (noe av årsaken til at kvinner også knytter seg sterkere til en mann under sex enn omvendt).

En manns brystvorter er også sensitive til stimuli men ikke på samme måte.

Kvinners bryster er mer seksuelle organ på alle måter enn en manns brystkasse.

Les mer research her:

http://www.huffingtonpost.com/larry-young-phd/breasts_b_1910401.html

• Liker 3
Skrevet

Jeg forstår heller ikke hvorfor det skal være slik.

En kroppsdel kan være seksuell, men det behøver ikke alltid å være det - det kommer an på situasjonen. Jeg kan bli tent av en fin mannlig overkropp, det betyr ikke at jeg blir det hver gang jeg ser en toppløs mann på sommeren.

Skulle gjerne gått toppløs rundt jeg, om jeg ikke hadde risikert å bli arrestert for ordensforstyrrelse.

Skrevet

Jeg trodde det kom frem i innlegget mitt at jeg vet at kvinner har pupper. Spørsmålet mitt handler mer om hvorfor disse kvinnepuppene må skjules, hvor menns "pupper" kan vises. (Jeg snakker om steder hvor det er akseptert at menn kan gå toppløs, men ikke kvinner)

Og kvinners pupper er annerledes menns pupper, fordi kvinner skal kunne amme. Hva har det med sex å gjøre?

Menn har ikke pupper. Kvinnens bryst er primært til for å mate unger men de er også de viktigste seksuelle kvinnelige atributtene vi har. Ikke lat som om du ikke forstår det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange hjerneceller har du egentlig? En halv en?

Anonymous poster hash: d22e2...83f

Sansynligvis betydelig høyere enn deg, både på antall og IQ.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det må du gjerne gjøre for min del, jeg bryr meg ikke. Selv er jeg mann, og jeg går ikke rundt i bar overkropp i hverdagen. Men det er en forskjell på de to, slik har så godt som alle samfunn utviklet seg. Jeg er all for arbeid mot diskriminering, men det er kunstig å kjempe for å gå toppløs i likestillingens tegn. Personkarakteristikkene gidder jeg ikke gjengjelde, da jeg føler de ikke beskriver meg i det hele tatt. Man blir ingen taper av å mene at det ikke er så rart at sosiale normer er slik og sånn.

Jeg har jo fått med meg at kvinnekroppen har flere deler som må skjules enn hva mannekroppen har pga samfunnets syn. Det jeg lurer på er hvorfor de fleste samfunn inkl. "verdens mest likestilte land" har dette synet.

Du skriver at det er sånn fordi det av naturlige årsaker er slik at kvinnebryster regnes som mer intimt og personlig, men hva er disse naturlige årsakene? At kvinnebryster brukes til å amme barn?

Ja, for min del skyldes det i hvert fall i stor grad det. Videre er kvinners bryster i større grad en erogen sone - joda, de er til en viss grad det for menn også, men rent fysiologisk ikke i nærheten av på samme måte. Det er likevel mulig at dette i hovedsak er en sosial konstruksjon, for all del, og jeg personlig bryr meg ikke i det hele tatt. Gå gjerne toppløs for min del. Jeg tror strengt tatt like mange kvinner som menn vil reagere.

I tillegg kan man jo godt ta samme prinsipielle diskusjon om å dekke til underlivet - både for menn og for kvinner. Jeg bruker oftere penis til vannlating enn til reproduksjon, selv om den fra naturens side vel er like mye til for begge deler. Samme gjelder vel de fleste kvinners underliv. Er det antallet punkter som normalt tildekkes, og at det er forskjellig for menn og kvinner, som er problemet? Jeg er for ordens skyld helt med på at hvis jeg skal velge en av to jeg synes det er mest naturlig å dekke til i dagliglivet, da velger jeg også underlivet. Jeg nevner det bare fordi vi her tydeligvis diskuterer helt uavhengig av de sosiale normene, bare ut fra prinsippet.

• Liker 3
Skrevet

Kult, vil gjerne ordne en bilde serie der du går fra stolt til å rødme og krympa sammen for hvert bilde jeg knipser i din retning. Vil gjerne få med når du tilkaller andre menn for å få meg til å slutte å ta bilder av din "private" adferd som gjøres i full offentlighet.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...