AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Jeg og en gruppe sparer til russebuss. Vi skal ikke ha noe buss til millioner, så vær så snill å ikke svar med russehat og fordom.. Vi skal selge brukte ting (som selvsagt ikke er ødelagte) på facebook og finn, men det blir nok ikke en stor inntekskilde. Vi skal lage og selge kjeks/muffins/vafler på gaten selv, og jeg lurer på om dette er lov eller om man må ha godkjennelse fra mattilsynet og alt det der? Er det lov å bare sett opp en liten bod i sentrum i byen, som ikke blokkerer for andre, og selge det? Må man kontakte noen for noe slikt, altså selvom det er utendørs - ikke rett utenfor en butikk, men på et mer ''fritt'' sted. Vi skal også lage produkt og selge de, f.eks smykker eller sy forskjellige produkt. En annen ting jeg er usikker på er om det er lov å kjøpe billige mobildeksler på nettet, og selge de dyrere? Eller kan man bare selge ting man har laget selv? Jeg vet at vi kan få en jobb på rema, men sånne svar leter jeg ikke etter. Og de linkene til alle lover og unntak mister jeg hjerneceller av. Anonymous poster hash: eff0a...c0a
QueenOfTheSidewalk Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Du må ha tillatelse fra politiet for å selge ting på gata. Du kommer ikke til å få solgt mobildeksler. Har dere hørt om sponsing? Det finnes mange som sponser russebilen mot at logoen deres står på bilen deres.
mandel92 Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Her jeg bor er det mange russ som seller store sekker med dopapir, det er jo noe folk trenger, så er ikke no problem å få solgt. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Er det ikke kommunen eller noe? Blir litt unødvendig å gå til politiet med sånn, de har jo viktigere ting å gjøre vil jeg tro Jeg ser ofte folk selge valfer rundt om kring, men det kan jo hende de har søkt om tillatelse først. Anonymous poster hash: eff0a...c0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå