Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei og hopp!

Jeg er en jente på 27 år som har trent mye styrke før. Nå har jeg forfalt veldig, ikke bevegd meg på 3-4 år. 20-25 kg for mye,nog ingen muskler igjen.

Oppi hodet mitt er det kun "ordentlig" styrketrening på senter som er tingen.

Er det noe "vits" i å trene styrke hjemme? Jeg vil bli ordentlig fit, men det kan jeg jo bare drømme om ennå... Er så vidt jeg klarer min egen vekt i knebøy...

Er dette programet noe å satse på: http://www.klikk.no/helse/trening/guide/article755146.ece

Ta med kettlebells/vekter når eg mener det begynner å bli lett? Eller er det bortkasta tid?

Anonymous poster hash: 39b0c...cce

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

,

Endret av Fantomina
Gjest Runforit
Skrevet

Hvorfor kan du ikke trene på studio?

Skrevet

Det viktigste er å begynne. Om du føler deg mest komfortabel med å begynne å trene hjemme, så er det mye bedre enn å ikke begynne. Får du til jevnlige treninger der du presser deg selv litt, så vil du oppdage at du blir sterkere.

Du kommer langt med kroppsvekt, men etter en stund vil du muligens ønske litt mer variasjon og øvelser som krever tyngre vekter. Da vil du kanskje få lyst til å trene på et senter? Der kan du også få motivasjon fra andre, og det er ikke slik at alle der har perfekte kropper. Men som sagt, først og fremst er det viktigste å komme i gang og ikke minst å fortsette når du først har begynt.

AnonymBruker
Skrevet

Om du er helt utrent vil du komme litt på vei med det programmet. Men det vil være alt for alt for lett etter en stund. Knebøy med kroppsvekt er ikke styrketrening, det er mer muskulær utholdenhetstrening. Du klarer flere titalls av disse, det er alt for lett til at du bygger muskler av det.

Skal du bygge muskler og bli sterk må du ta såpass tunge øvelser at du klarer 5-10 repetisjoner. Det er vanskelig å trene beina såpass tungt uten utstyr. På overkroppen kan du ta pullups, dips (ikke på benk... det er alt for lett) og slikt. Men det beste er å komme seg et sted med stativ for knebøy, benkpress, skulderpress o.l.

Jeg har kjøpt inn dette hjemme. Det tar ikke stor plasss, jeg har "ofret" 3 kvm av det som skulle være hjemmekontoret. Der har jeg stativ med sikkerhetsstenger, så jeg kan kjøre knebøy, benk, skulderpress ol uten å være redd for å bli kvalt under stangen ;) En lett flatbenk jeg kan sette oppover veggen når den ikke er i bruker genialt. Det er mye billigere enn studio (utstyret varer jo til dovre faller omtrent, tjener det inn igjen på to-tre måneder).

Eller du kan rett og slett kjøre på studio. Men om du skal trene hjemme, vil jeg si du trenger utstyr for å få trent "ordentlig".

Anonymous poster hash: 18341...4ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...