Gjest iGirl Skrevet 23. juni 2014 #1 Del Skrevet 23. juni 2014 Er det noen som tar Seroxat og som kan fortelle litt om hvordan du synes det fungerer for deg? Hvilken lidelse har du og hvordan opplever du effekten av seroxat? Går du på andre medisiner i tillegg? Kognitiv terapi? Alle personlige erfaringer tas imot med åpne armer, men ingen skremselshistorier takk, jeg er skremt nok fra før Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Del Skrevet 23. juni 2014 Jeg går på Seroxat, 20 mg daglig. Ikke gjort det så lenge. Det er for depresjon og angst, kanskje mest for det siste nå om dagen, da humøret er ganske greit. Går også på en annen medisin, men det er for noe helt annet enn det Seroxat tar, så det er bare Seroxat jeg tar for depresjon og angst. Jeg synes den er ganske fin. Har prøvd andre typer før (Zoloft, for eksempel), men synes Seroxat er bedre. Jeg svetter mer enn før om natten og har litt hodepine i ny og ne, men jeg har ikke opplevd noen voldsomme bivirkninger. Jeg er mann, men har heller ikke opplevd noen seksuelle bivirkninger. Var usikker før jeg begynte, men jeg har ikke angret. I tillegg går jeg i terapi. Føler det går gradvis fremover, og jeg tror Seroxat gir meg det lille overskuddet jeg trenger for å gjøre små forandringer til det bedre. Ingen mirakelmedisin, men en liten dytt og litt pusterom. Anonymous poster hash: cbaab...e1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 23. juni 2014 #3 Del Skrevet 23. juni 2014 Jeg går på Seroxat, 20 mg daglig. Ikke gjort det så lenge. Det er for depresjon og angst, kanskje mest for det siste nå om dagen, da humøret er ganske greit. Går også på en annen medisin, men det er for noe helt annet enn det Seroxat tar, så det er bare Seroxat jeg tar for depresjon og angst. Jeg synes den er ganske fin. Har prøvd andre typer før (Zoloft, for eksempel), men synes Seroxat er bedre. Jeg svetter mer enn før om natten og har litt hodepine i ny og ne, men jeg har ikke opplevd noen voldsomme bivirkninger. Jeg er mann, men har heller ikke opplevd noen seksuelle bivirkninger. Var usikker før jeg begynte, men jeg har ikke angret. I tillegg går jeg i terapi. Føler det går gradvis fremover, og jeg tror Seroxat gir meg det lille overskuddet jeg trenger for å gjøre små forandringer til det bedre. Ingen mirakelmedisin, men en liten dytt og litt pusterom. Anonymous poster hash: cbaab...e1f Takk for svar. Jeg leser i felleskatalogen at 20mg er vanlig dose for behandling av depresjon, og 40mg er vanlig dose for behandling av angst (panikklidelse)/tvangslidelse. Er du fast på 20mg eller fortsatt under opptrapping/utprøving? Hvordan opplevde du oppstart? Mange ubehagelige bivirkninger? Hva med alkohol? Har du erfaringer her? http://www.felleskatalogen.no/medisin/seroxat-glaxosmithkline-563860 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Del Skrevet 23. juni 2014 Takk for svar. Jeg leser i felleskatalogen at 20mg er vanlig dose for behandling av depresjon, og 40mg er vanlig dose for behandling av angst (panikklidelse)/tvangslidelse. Er du fast på 20mg eller fortsatt under opptrapping/utprøving? Hvordan opplevde du oppstart? Mange ubehagelige bivirkninger? Hva med alkohol? Har du erfaringer her? http://www.felleskatalogen.no/medisin/seroxat-glaxosmithkline-563860 Jeg er forsåvidt fast på 20mg, har gått på det i noen måneder nå. Det er mest for å gi dette lille pusterommet jeg snakket om, ikke for å kurere alt, så jeg har ikke gått høyere enn 20. Det utvises nok en del skjønn på doser her, det er sjelden noe skarpt skille mellom behandling for angst og depresjon, ganske stort overlapp i både medisiner og doser. Har ikke panikkangst av typen som gjør at jeg skjelver og knekker sammen og må komme meg hjem og unna, snarere konstant ubehag av en viss størrelse. Oppstart var helt fint. Jeg fryktet oppstarten langt mer enn det å gå på medisinen til daglig, og kjente etter for alle mulige bivirkninger, men merket så godt som ingenting. Det overrasket meg, og jeg forstår godt om du er bekymret for det. Det er høyst individuelt, så jeg kan ikke garantere at det blir det samme for deg, men for meg var det altså helt smertefritt. Er som sagt mann, og jeg merket at utløsning tok litt lenger tid, men det er jo a) ikke noe du driver all verden med og b) ikke så plagsomt at det gjør noe Alkohol har gått bra. Jeg har kanskje litt mindre lyst til å drikke iblant, men jeg har ikke merket noen forskjell i hva jeg tåler eller blitt dårlig. Jeg er student og drikker kanskje en gang i uken, og det har jeg fortsatt med. Tok det litt rolig akkurat under opptrapping, mest som en forsiktighetsregel, men er tilbake til "normalen" nå. Anonymous poster hash: cbaab...e1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 23. juni 2014 #5 Del Skrevet 23. juni 2014 Jeg er forsåvidt fast på 20mg, har gått på det i noen måneder nå. Det er mest for å gi dette lille pusterommet jeg snakket om, ikke for å kurere alt, så jeg har ikke gått høyere enn 20. Det utvises nok en del skjønn på doser her, det er sjelden noe skarpt skille mellom behandling for angst og depresjon, ganske stort overlapp i både medisiner og doser. Har ikke panikkangst av typen som gjør at jeg skjelver og knekker sammen og må komme meg hjem og unna, snarere konstant ubehag av en viss størrelse. Oppstart var helt fint. Jeg fryktet oppstarten langt mer enn det å gå på medisinen til daglig, og kjente etter for alle mulige bivirkninger, men merket så godt som ingenting. Det overrasket meg, og jeg forstår godt om du er bekymret for det. Det er høyst individuelt, så jeg kan ikke garantere at det blir det samme for deg, men for meg var det altså helt smertefritt. Er som sagt mann, og jeg merket at utløsning tok litt lenger tid, men det er jo a) ikke noe du driver all verden med og b) ikke så plagsomt at det gjør noe Alkohol har gått bra. Jeg har kanskje litt mindre lyst til å drikke iblant, men jeg har ikke merket noen forskjell i hva jeg tåler eller blitt dårlig. Jeg er student og drikker kanskje en gang i uken, og det har jeg fortsatt med. Tok det litt rolig akkurat under opptrapping, mest som en forsiktighetsregel, men er tilbake til "normalen" nå.Anonymous poster hash: cbaab...e1f Takk igjen. Jeg frykter også oppstart mer enn selve behandlingen, så det er veldig betryggende å høre at du ikke har opplevd sterke ubehag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #6 Del Skrevet 23. juni 2014 Takk igjen. Jeg frykter også oppstart mer enn selve behandlingen, så det er veldig betryggende å høre at du ikke har opplevd sterke ubehag. Bare hyggelig. Bare å spørre om du lurer på noe mer med hvordan jeg har opplevd det, men det har som sagt vært smertefritt. Jeg satt med boksen med 100*20mg og lurte på om jeg skulle begynne med dem eller si til behandler at jeg ikke torde akkurat denne gangen (ikke hatt det problemet før), men jeg valgte å begynne og det gikk altså helt fint. Anonymous poster hash: cbaab...e1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest iGirl Skrevet 23. juni 2014 #7 Del Skrevet 23. juni 2014 Bare hyggelig. Bare å spørre om du lurer på noe mer med hvordan jeg har opplevd det, men det har som sagt vært smertefritt. Jeg satt med boksen med 100*20mg og lurte på om jeg skulle begynne med dem eller si til behandler at jeg ikke torde akkurat denne gangen (ikke hatt det problemet før), men jeg valgte å begynne og det gikk altså helt fint.Anonymous poster hash: cbaab...e1f Slik jeg ser det nå har jeg egentlig ikke noe valg. Takk for oppmuntrende ord iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #8 Del Skrevet 23. juni 2014 Slik jeg ser det nå har jeg egentlig ikke noe valg. Takk for oppmuntrende ord iallefall. Skulle bare mangle, hender vi menn her inne kan bidra med annet enn syting Lykke til! Anonymous poster hash: cbaab...e1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå