AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Hei! Skal prøve å gjøre dette kort. Jeg er 16 år, det samme er han jeg driver å chatter med over facebook. Vi gikk i samme klasse i 7 år på barneskolen, og nå skal vi begge begynne på samme videregående skole til høsten. Vi har begge likt hverandre over lengre tid, og har nå snakket sammen på facebook i litt over ett halvt år. Alltid han som tar initiativet, han tar kontakt så og si hver eneste dag. Men nå er jeg på ferie hvor det er ca. 9 timers tidsforskjell, noe som gjør at jeg ikke alltid har så mye tid til å svare han. I tillegg maser han så utrolig mye om jeg ikke kan sende ett bilde av meg her nede, noe jeg ikke helt vet om han "fortjener". Grunnen til det er fordi jeg er så lei av at ALT skal skje over facebook. Vi har kun snakket sammen face2face to ganger etter skolen en gang, med ingen andre i nærheten. Har tidligere spurt han om vi skulle finne på noe, men neida, han hadde ikke tid og i tillegg fikk jeg til svar at grunnen til at han ikke kunne var fordi da kom sikkert folk til å mobbe oss for at vi er sammen. Bare det mener jeg er en grunn i seg selv for at jeg ikke skal forsette å satse på denne gutten. Kort oppsummert: Han vil ikke bli sett sammen med meg, i frykt for at noen skal mobbe oss for å være sammen (gjelder ikke bare meg, men jenter generelt). En gang avtalte vi å ta følge hjemover etter en tentamen, men han skrev til meg at han bare ville det hvis vi begge gikk alene. Vil ikke tvinge han til å gå sammen med meg heller, men akkurat nå er jeg utrolig lei av facebook chattinga at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre. Man kan da ikke basere ett forhold utfra hvordan de oppfører seg på nett. Det jeg lurer på er om jeg bare skal avslutte dette såkalte chattefoholdet med han, eller om jeg skal satse videre? Anonymous poster hash: ee11c...6d6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Det er vel ganske typisk i denne alderen at gutter oppfører seg sånn. Husker det godt fra min egen ungdomsskoletid,selv om fbook ikke eksisterte da. Spørs hvor godt du liker ham. Hva vil du med dette forholdet? Tror jeg ville latt det ligge litt, og sett om han endret seg til å bli litt mer moden nå som videregående snart står for tur. Samtidig som du er åpen for å date andre. Anonymous poster hash: 4f2d1...523
kareen Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Hvis han ikke vil bli sett med deg så er det vel ganske klart hva slags intensjon han har - å få deg til sengs, ikke ha et forhold. Finn deg en som faktisk vil være sammen med deg!
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Det er vel ganske typisk i denne alderen at gutter oppfører seg sånn. Husker det godt fra min egen ungdomsskoletid,selv om fbook ikke eksisterte da. Spørs hvor godt du liker ham. Hva vil du med dette forholdet? Tror jeg ville latt det ligge litt, og sett om han endret seg til å bli litt mer moden nå som videregående snart står for tur. Samtidig som du er åpen for å date andre. Anonymous poster hash: 4f2d1...523 Takk for svar! Men bør jeg fortsette å skrive til han på samme måte som før, eller bør jeg roe ned litt med hjerter og heller svare kortere svar? Har lite peiling, vet ikke helt hva jeg skal gjøre Anonymous poster hash: ee11c...6d6
Gjest Gaea Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Det er vel ganske typisk i denne alderen at gutter oppfører seg sånn. Husker det godt fra min egen ungdomsskoletid,selv om fbook ikke eksisterte da. Anonymous poster hash: 4f2d1...523 Det kjenner jeg meg ikke igjen i, virkelig. De er 16, ikke 10 - det er helt normalt å ha kjærester og alt det der. Jeg hadde sagt at enten får vi møtes og faktisk være sammen eller så får han kose seg med ensomheten i frykt for at noen skal mobbe han. Det blir jo ikke akkurat et forhold eller vennskap ut av å chatte på facebook.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Takk for svar! Men bør jeg fortsette å skrive til han på samme måte som før, eller bør jeg roe ned litt med hjerter og heller svare kortere svar? Har lite peiling, vet ikke helt hva jeg skal gjøre Anonymous poster hash: ee11c...6d6 Jeg ville roet ned litt med hjertene men fortsatt å chatte av og til. Siden dere skal gå på samme videregående er jo sannsynligheten stor for å møte på ham i ny og ne, så jeg ville avventet litt og sett om han forandret oppførsel utover i skoleåret før jeg eventuelt kuttet kontakten på fbook helt eller holdt det som et overfladisk bekjentskap. Anonymous poster hash: 4f2d1...523
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 Det kjenner jeg meg ikke igjen i, virkelig. De er 16, ikke 10 - det er helt normalt å ha kjærester og alt det der. Jeg hadde sagt at enten får vi møtes og faktisk være sammen eller så får han kose seg med ensomheten i frykt for at noen skal mobbe han. Det blir jo ikke akkurat et forhold eller vennskap ut av å chatte på facebook. Mange skjuler seg desverre bak skjermen, av ulike grunner. Synes det fremgår av det ts skriver at denne gutten virker ganske umoden og usikker. Det kan jo være han sliter med noe og at miljøet på ungdommskolen er barnslig. Dette kan raskt endre seg om man kommer sammen med mer modne folk på en ny skole. Anonymous poster hash: 4f2d1...523
Gjest Gaea Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Mange skjuler seg desverre bak skjermen, av ulike grunner. Synes det fremgår av det ts skriver at denne gutten virker ganske umoden og usikker. Det kan jo være han sliter med noe og at miljøet på ungdommskolen er barnslig. Dette kan raskt endre seg om man kommer sammen med mer modne folk på en ny skole. Anonymous poster hash: 4f2d1...523 Tviler på det. Heller mer mot at han bare sier slikt til TS fordi han enten liker noen å snakke med - men ikke er interessert utover det, eller han vil møte henne snart og kanskje ha sex og slike ting - men ikke møtes ute fordi han ikke er interessert utover det heller. Eventuelt er han fryktelig paranoid. Det er ikke så fryktelig lenge siden jeg gikk på ungdomsskolen selv og jeg kan virkelig ikke se for meg en skole der noen blir mobbet for å snakke og være med en av det motsatte kjønn altså.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå