Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

HJELP.

For en stund tilbake slo eksen opp med meg. Jeg er, og har selvsagt vært helt knust over bruddet. Han betyr ufattelig mye for meg og vi deler veldig mange minner sammen. Det var ett ganske stygt brudd. ( Han var utro ). Men han sier at han angrer noe helt forferdelig og at han vil gjøre hva som helst med å få meg til å stole på han igjen. Jeg ville egentlig ikke tilgi han, men jeg ser jo at han har det vondt og jeg vet hvor mye han angrer. Det har gått flere mnd siden dette skjedde og jeg har vært ganske så passiv mot han. Jeg har verken svart på meldinger eller noe som helst når han har ringt og har egentlig tenkt at jeg skulle kutte han helt ut. Men, jeg må ærlig innrøme at jeg har fortsatt følelser for mannen og de sitter ganske langt inne.

SAMTIDIG, så har jeg begynte å treffe en annen. Vi er verken sammen eller holder på, da det egentlig har vært litt skjult. Han var en felles venn av meg og eksen. (Kan trygt si de ikke er venner nå lengre). Dette gjør det SÅ utrolig vanskelig, fordi jeg har kjent han i over 2 år. Jeg liker han utrolig godt. Vi har det kjempe moro sammen, og alt er egentlig veldig bra.

Eksen har sagt om jeg velger å være med han "nye" uansett om vi kun er venner eller ikke, så vil ikke han ha noe med meg å gjøre, fordi han klarer det ikke når han vet hva som har skjedd mellom oss. Noe jeg har helt fult forståelse over.

Så, jeg sliter. Enten så må jeg velge han "nye" som jeg ikke egentlig vet hvor står eller om vi i det hele tatt kommer til å bli par. Eller så må jeg satse på eksen, men da velge bort vennskapet med en person jeg har kjent i over 2 år.

Hva ville dere gjort ?

Anonymous poster hash: 239c9...6d8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville satses på han nye. Xen din var jo utro, er det noe å samla på? Kommer du til å ha det bra i det forholde, i forhold tik om du klarer å stole på han igjen etter det han gjorde? :)

Men selvsagt bare du kan finne utav det. du må finne ut hvem du er mest forelska i og om det er forelskelse eller tanken med forelskelsen og minnene som sitte igjen med eksen. Ofte blir jenter skremt når xene trur slik :)

Anonymous poster hash: 183bb...96f
  • Liker 2
Skrevet

Nye.

Gjest Knuse
Skrevet

Glem eksen din. En gang utro alltid utro.

Skrevet

Glem eksen din. En gang utro alltid utro.

Sort/hvit verden.dette er feil

• Liker 3
Skrevet

Definitivt han nye. Det du hadde med eksen blir glemt når du skaper nye minner med en mann som behandler deg bra.

• Liker 1
Gjest ashanti
Skrevet

Jeg hadde gått for den nye. Jeg føler at utroskap ødelegger for mye; selv om man eventuelt prøver igjen, vil tvilen/usikkerheten alltid være der for min del, og det blir bare slitsomt.

Gjest Juggler
Skrevet

Sort/hvit verden.dette er feil

Det er mulig det er et sort/hvit syn, men det er et greit utgangspunkt å ha. Synes ikke noe om menn og kvinner som er for feige til å avslutte et forhold som ikke tilfredsstiller deres behov. En del av de gir også opp ved første antydning til problem i et forhold. De mangler simpelthen integritet som er en forutsettning for et sunt forhold.
TS, hvordan ser du for deg at et evt. forhold med din eks vil forløpe?
AnonymBruker
Skrevet

Den nye :)

Forandring er ofte litt skummelt og man lengter tilbake til det trygge gamle.

Anbefaler å begynne med blanke ark, med en som ikke er utro :)

Anonymous poster hash: 97688...5ee

• Liker 1
Skrevet

Det er mulig det er et sort/hvit syn, men det er et greit utgangspunkt å ha. Synes ikke noe om menn og kvinner som er for feige til å avslutte et forhold som ikke tilfredsstiller deres behov. En del av de gir også opp ved første antydning til problem i et forhold. De mangler simpelthen integritet som er en forutsettning for et sunt forhold.

TS, hvordan ser du for deg at et evt. forhold med din eks vil forløpe?

Man vokser på erfaringer og alle mennesker gjør feil. Det er ikke dermed sagt at de gjør samme feilen om igjen og om igjen

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Sats på han nye du. Det er mitt enkle råd.

AnonymBruker
Skrevet

Man vokser på erfaringer og alle mennesker gjør feil. Det er ikke dermed sagt at de gjør samme feilen om igjen og om igjen

Men mange gjør allikevell det! Jeg brant meg på det. Hadde valget mellom ny og eks samboer som var utro, han tryglet og ba og lovet meg alt. Jeg ble ikke så sjokket da det skjedde igjen! dessutten har du først falt for en annen er det ofte et tegn sier de, du hadde ikke gjort det om du var 100% klar for eksen!

Dessutten tenker jeg som tillitten, den er veldig vanskelig å bygge opp igjen. Dersom du ikke klarer å slappe av og vil du ikke få det bra. Så det er jo en ting å tenke på! Klarer du å stole 100% på han, neste fest eller guttetur?

Skrevet

Det er egentlig litt urettferdig at ikke du kan velge begge to når en eller to av gutta dine velger mer enn ei dame om gangen.

Rettferdig eller ikke, det virker temmelig klart at disse to ikke passer til å være dine trekantektemenn.

Skrevet

Men mange gjør allikevell det! Jeg brant meg på det. Hadde valget mellom ny og eks samboer som var utro, han tryglet og ba og lovet meg alt. Jeg ble ikke så sjokket da det skjedde igjen! dessutten har du først falt for en annen er det ofte et tegn sier de, du hadde ikke gjort det om du var 100% klar for eksen!

Dessutten tenker jeg som tillitten, den er veldig vanskelig å bygge opp igjen. Dersom du ikke klarer å slappe av og vil du ikke få det bra. Så det er jo en ting å tenke på! Klarer du å stole 100% på han, neste fest eller guttetur?

om en gjør det så er det ikke dermed sagt at alle gjør det. nettopp derfor jeg sier at ting ikke er så sort/hvitt som du vil ha det til

AnonymBruker
Skrevet

om en gjør det så er det ikke dermed sagt at alle gjør det. nettopp derfor jeg sier at ting ikke er så sort/hvitt som du vil ha det til

Jeg sa aldri det var sort/hvit? sa bare mange gjorde det jeg, sa aldri at alle gjorde. Sa bare at det heller ikke er sånt at alle lærer av feilene, for det fins mange som ikke gjør. Og rådet mitt til TS er som sagt at hun må finne ut om hun kan stole på personen igjen eller ikke!

AnonymBruker
Skrevet

Dessutten sier TS hun ikke vil tilgi han, så hvorfor skal hun bruke tid på han selv om han har det vondt? han fortjener det ikke uansett. Om han endrer seg håper jeg jo det, med tanke på andre damer i fremtiden

Skrevet

Jeg sa aldri det var sort/hvit? sa bare mange gjorde det jeg, sa aldri at alle gjorde. Sa bare at det heller ikke er sånt at alle lærer av feilene, for det fins mange som ikke gjør. Og rådet mitt til TS er som sagt at hun må finne ut om hun kan stole på personen igjen eller ikke!

du sier en gang utro alltid utro. med andre ord så maler du et sort/hvitt bilde her. ellers hadde du vel ikke brukt ordet "alltid"

AnonymBruker
Skrevet

du sier en gang utro alltid utro. med andre ord så maler du et sort/hvitt bilde her. ellers hadde du vel ikke brukt ordet "alltid"

HVA? har jeg vell aldri sagt. Det var "knuse" som sa det, ikkje jeg!

Skrevet

da forstår jeg ikke hv

nettopp. her finnes det flere varianter av saken og dermed er den heller ikke så sort/hvitt som du vil ha det til

Skrevet

ser det nå. men er uenig med deg også. jeg tviler sterkt på at alle her inne er skinnhellige og aldri har gjort noe de ikke burde. enten i forhold eller annet.

jeg var selv utro da jeg var 22. jeg var uerfaren, dum og satte meg i en situasjon jeg trodde jeg kunne takle når forholdet mitt skrantet på det verste. den feilen ville jeg aldri gjort i dag, nettopp fordi jeg vet jeg ikke ville taklet den og samtidlig bevare verdigheten. jeg er neppe et unikt tilfelle

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...