Wanderlust Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Jeg har veldig lyst til å dra til Skottland neste år for å studere ved Universitetet i Edinburgh. Der vil jeg ta en bachelor, med andre ord jeg må være der i fire år (Bachelor i Skottland varer i fire år). Problemet er at jeg har en helt fantastisk kjæreste og jeg er så redd for å ødelegge forholdet. Fire år er lenge! Jeg vet ikke hvordan det skal gå uten at han kommer til Edinburgh også, men jeg vil ikke tvinge ham. Jeg er redd for at han skal bli totalt avhengig av meg og slite med å skaffe seg eget sosialt nettverk. Noen som har noe ideer, tips eller tanker?
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Hvis det er drømmen din så må du jo nesten bare prøve? Jeg var 3 år i England, forholdet overlevde. Men det var vanskelig og selv om han kanskje ikke var så fornøyd etter 2-3 år med avstand så var det viktig og avgjørende for oss at samboeren min støttet meg når jeg tok avgjørelsen om å reise. Jeg bodde lett tilgjengelig med fly, vet ikke hvordan det er for deg men vi klarte å se hverandre en gang i mnd, 6-7 uker var det lengste vi var fra hverandre. Og i England og kanskje Skottland og så er det veldig lang sommerferie hvor vi fikk hentet oss inn igjen. Det var til tider tungt, men det gikk. Anbefaler ikke å "tvinge" han til å bli med dersom han ikke skal studere selv, det tror jeg funker veldig dårlig. Anonymous poster hash: d40fc...9c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå