AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Jeg har en herlig liten sønn på straks to år som nekter å si mamma! Han kaller meg pappa. Jeg forstår ikke hvorfor! Jeg har aldri kalt meg selv for pappa, og han kjenner ikke faren sin spesielt godt da vi gikk fra hverandre når han var veldig liten, og han bor i et annet land. Jeg sier kom til mamma, nå skal mamma gjøre ditten og datten. Kaller megselv for mamma så ofte som mulig, men han vil ikke si det. Noen andre som har/har hatt det slik-? Anonymous poster hash: f7a88...761
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Det kommer etterhvert! Senk skuldrene og nyt livet med din lille sjarmør! Min yngste sa ikke et ord før hun var nærmere tre år... Og plutselig en dag så pratet hun flytende . Hun hadde bare sittet og lagret ordene og øvet inni seg til hun var klar!Anonymous poster hash: f6014...aaa 1
Muscae Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 sier han pappa eller babba? B-en er en av d enkleste konsonantene å uttale. Det kan være han syns den lyden er enklere enn m-lyden, og derfor sier babba når han mener å si mamma... Jeg vet ikke, men han vil nok uansett lære å si mamma før eller senere. 2
Gjest lillelarve Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Det kommer etterhvert! Senk skuldrene og nyt livet med din lille sjarmør! Min yngste sa ikke et ord før hun var nærmere tre år... Og plutselig en dag så pratet hun flytende . Hun hadde bare sittet og lagret ordene og øvet inni seg til hun var klar!Anonymous poster hash: f6014...aaa Åå, så søtt Er enig, tror det kommer etterhvert. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 sier han pappa eller babba? B-en er en av d enkleste konsonantene å uttale. Det kan være han syns den lyden er enklere enn m-lyden, og derfor sier babba når han mener å si mamma... Jeg vet ikke, men han vil nok uansett lære å si mamma før eller senere. Han sier pappa Han kan si mamma også, han sier det hvis jeg sier han skal si det, men han kaller meg ikke for det. Når vi har besøk av faren hans kaller han oss begge for pappa Anonymous poster hash: f7a88...761
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Det går sikkert over etter hvert, hvis han kan si begge deler Det er ikke helt det samme, men jeg kalte farmoren min for morfar veeeldig lenge, helt til jeg bare plutselig en dag begynte å si farmor i stedet... Anonymous poster hash: ab1f3...a9c
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 Min gutt på snart 4år er fast bestemt på at rumpa mi er en søppelbil hehe. Det kommer seg nok. Når han sier pappa til deg så retter du han på en rolig måte ved å bare si "mamma", ikke noe mer og ikke si det flere ganger hvis han da svarer igjen med pappa. Etterhvert vil han nok begynne å si mamma. Kanskje han syns det er gøy å se reaksjonen din?Anonymous poster hash: fa7a2...e8a
Gjest Riskjeks Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Kanskje det er nettopp fordi han ikke kjenner sin far, og dermed vil (bevisst eller ubevisst) "prøve" hvordan det er å ha en pappa? Mine barn har begge hatt perioder der de kun har kalt meg ved fornavnet mitt, ikke sagt "mamma". Da var de også rundt 2 år. Det handler sikkert også om utprøving/etterligning, og var bare en fase som gikk over etter et par måneder. Sånn er det sikkert for gutten din også.
Sol79 Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Min gutt som akkurat har fylt 2 år, hadde en lang periode her i vår der han kun sa pappa og ikke mamma. Han brukte pappa til oss begge to, og vi bor sammen. Plutselig en dag så var jeg mamma igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå