Gå til innhold

Menn: Hvor lang tid tar det før dere utvikler følelser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en veldig herlig fyr nå. Har datet i et par måneder (fire dater) og begynner å bli veldig klar for å vite om dette går rette veien. Prates neste daglig på tlf.
Vi er begge i slutten av 20-åra.

Det jeg lurer på, hvor lang tid bruker du på å utvikle følelser for daten din?

Anonymous poster hash: f40f5...51f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fire dater er vel veldig lite på to måneder?

Det tar ikke lang tid å vite at noen er rett for deg eller at man kan se for seg en fremtid med dem.

Anonymous poster hash: 88a75...514
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fire dater er vel veldig lite på to måneder?

Ja, det er pga jobbsituasjonen, i tillegg til at det er et barn inn i bildet. Enig i at det er lite, men slått i fra meg at det er useriøst, siden det er kontakt så jevnlig pr telefon, og ikke noe alarmerende høyt fokus på det seksuelle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på det, hvor godt man holder kontakt, hvor godt man fungerer sammen etc. Husk at dere har bare truffet hverandre fire ganger, jeg vil nok si at mer enn det kreves for å utvikle ordentlige følelser uansett hva grunnen til at dere ikke treffes ofte er.

Anonymous poster hash: 286a1...2fb
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når man tenker over det er 4 ganger ganske lite, selv om det er gått over to måneder. Jeg tror ikke jeg hadde vært i nærheten av noe ordentlige følelser da. Kanskje litt betatt og slikt, men følelser? Men kan hende jeg bare er litt rar sånn sett.

Forstår forresten situasjonen, er i samme selv, jobber mye og har et barn i tilegg, så syntes det er vanskelig å date noen seriøst, da det fort kan gå laaang tid imellom hvert møte.

Anonymous poster hash: 00f25...3a8
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er pga jobbsituasjonen, i tillegg til at det er et barn inn i bildet. Enig i at det er lite, men slått i fra meg at det er useriøst, siden det er kontakt så jevnlig pr telefon, og ikke noe alarmerende høyt fokus på det seksuelle.

Bor dere langt fra hverandre? Hvis ikke er det ingen grunn til at dere ikke kunne treffes fremfor tlf samtaler.

Alle mennene jeg har datet har hatt mye jobb - fra MBAs til å ha eget firma, CEO i store bedrifter osv. Og vil de, så tar de seg tid.

Skrevet

Mange menn jeg har pratet med sier at de vet det veldig kjapt om de ønsker seg noe mer fra en kvinne. Og så er det jo slik at uavhengig av hva han driver med, så tar han seg tid om du er viktig for ham.

• Liker 3
Skrevet

For meg kommer det tvert, eller ikke i det hele tatt.

Jeg kan ikke se for meg hvordan det skulle vært å gå å lure i ukevis på noe sånt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Javisst er det kjedelig at han er så opptatt. Men jeg har ingen grunn til å tro han er useriøs for det. I hans bransje er det veldig mye å gjøre på denne tiden av året (samt før jul), og han jobber derfor lange dager, og noen ganger også netter. Han ringer meg ofte, forteller om dagen sin og lurer på hva jeg driver med. Vi har hatt sex, så hadde det bare vært det han ville ha, hadde jeg nok ikke hørt noe mer fra han, for lenge siden.

Men jeg var altså bare litt nyskjerrig på hvor fort dere menn fant ut hva dere ønsket når dere datet ei. :-)

AnonymBruker
Skrevet

Finner det ut raskt. Ganske enten/eller, igrunn. Hvis jeg ønsker å møtes i en date-setting mer enn to-tre ganger er jeg nesten alltid interessert.

Anonymous poster hash: 46d0e...c52
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du spurt han da?

Nei, har "skremt" mannebein før med å ta opp slikt for tidlig, så det gidder jeg ikke mer.

Jeg er vel bare et typisk kvinnfolk som lurer fælt på om tanker og følelser er gjensidig. :wow:

Skrevet

Kanskje han sitter på et annet forum og stiller det samme spørsmålet om deg. Har du fortalt han om dine følelser da? Kanskje han røper noe hvis du gjør det.

Skrevet

Føler ikke det er naturlig ( for min del) å ha utviklet følelser etter så kort tid med så få treff. Hadde også følt det ubehagelig om en mann hadde kastet seg etter meg med følelser og hele seg for tidlig.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lang tid tar det før jeg utvikler følelser?

Det høres sært ut. Men om jeg er betatt av en jente blir jeg først forelsket den dagen jeg har hatt min penis inni i henne.

Anonymous poster hash: b40a6...7f3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg dater en veldig herlig fyr nå. Har datet i et par måneder (fire dater) og begynner å bli veldig klar for å vite om dette går rette veien. Prates neste daglig på tlf.

Vi er begge i slutten av 20-åra.

Det jeg lurer på, hvor lang tid bruker du på å utvikle følelser for daten din?

Rundt 20 minutter. Tiden fra da til jeg anser oss som par handler om å avdekke om vi fungerer sammen. Det er det som tar tid.

Endret av Druid
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Takk for mange gode og varierende svar. Skjønner at vi er alle forskjellige (og godt er det).
Tror kanskje jeg tenkte litt feil når jeg spurte spørsmålet. Følelser tar det litt tid før utvikles.
Jeg tenkte mer på hvor lang tid dere bruker på å finne ut at dette er en person dere vil satse på, og utvikle mer med.
Selv har jeg merket at jeg gjerne vet mer på date nr 2 eller 3. Aldri første. Da er jeg ofte litt lunken faktisk.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Virkelig dype følelser kan da dager, uker, måneder og år å utvikle og befeste seg. Det finnes ingen fasit her. For min egen del har jeg opplevd begge sider av dette. Være dypt følelsesmessig engasjert i løpet av få dager, til den andre ytterkanten der det har tatt meg et par år med bekjentskap før jeg har kjent sterke følelser for noen. Tror ikke jeg er spesielt unik slik sett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For meg tar det kanskje 5 eller 6 måneder før jeg utvikler sterke følelser.

Anonymous poster hash: 121e7...4ea
Skrevet

Jeg har blitt forelsket etter 1-3 dager én gang, ellers har det tatt opptil 1-2 år, kanskje lenger. Dette er ikke damer jeg har datet før jeg har fått følelser, men damer jeg har hatt en eller annen relasjon til. Det har faktisk alltid vært slik at jeg har sett på damene som uoppnåelige i begynnelsen på en eller annen måte, men så har de begynt å flørte og jeg har blitt satt ut av det og til slutt forelsket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...