AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Noen med erfaringer fra Fantoft? Har fått familieleilighet der, lurer veldig på hvordan disse er? Lite info/bilder på SiB sine hjemmesider. Hvordan er området rundt? Mye bråk? Rolig? Vårt barn er ungdomsskoleelev, kjenner noen til miljøet rundt skolen der? Vi er veldig spente alle sammen, håper noen vil dele litt info med oss! Anonymous poster hash: 6ac73...c99
sunflower Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Fantoft ligger rett ved nydelige turområder. Der er dere heldige! De aller fleste utvekslingsstudentene i Bergen bor på Fantoft, og jeg har inntrykk av at det er et rolig og inkluderende miljø der. Jeg har følelsen av at på Fantoft er alle venner 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Hei! Familieboligene på Fantoft er ganske nye og veldig fine! Området er også veldig greit Anonymous poster hash: 77db6...da0 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Tusen takk for svar, dere. Vi skal ikke bo i Fantoft familieboliger (de nye), men familieleilighet i de "vanlige" studentboligene, er de også ganske nye? Syntes å lese at mye var slitt der. Altså, litt slitt gjør jo ikke noe, bare det ikke er mugg og sånt. Anonymous poster hash: 6ac73...c99
Gjest Knuse Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Er vel 15 år siden jeg var på besøk hos noen som bodde i familieleilighet der og de var veldig slitte. Er forhåpentligvis pusset opp siden.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #6 Skrevet 24. juni 2014 De vanlige studentboligene er veldig sletne og gamle. En venninne av meg bodde i en slik familiebolig. Boligen i seg selv var grei nok, men altså bare preg av å være veldig gammel. Det var heller ikke steikeovn der, bare kokeplater. Området er veldig greit. Genialt med kollektivtransport, bybanen stopper i selve studentbyen. Matbutikk rett utenfor blokkene, og SiB treningssenter (hvor også ikke-studenter kan trene, men da er det litt dyrere). Godt turterreng. Selve området er stille og rolig, i området rundt studentbyen er det litt blokker, og en del eneboliger. Men det kan jo hende det er en del høylydte studentfester, da... Anonymous poster hash: 91a2d...e58 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #7 Skrevet 24. juni 2014 De vanlige studentboligene er veldig sletne og gamle. En venninne av meg bodde i en slik familiebolig. Boligen i seg selv var grei nok, men altså bare preg av å være veldig gammel. Det var heller ikke steikeovn der, bare kokeplater. Området er veldig greit. Genialt med kollektivtransport, bybanen stopper i selve studentbyen. Matbutikk rett utenfor blokkene, og SiB treningssenter (hvor også ikke-studenter kan trene, men da er det litt dyrere). Godt turterreng. Selve området er stille og rolig, i området rundt studentbyen er det litt blokker, og en del eneboliger. Men det kan jo hende det er en del høylydte studentfester, da... Anonymous poster hash: 91a2d...e58 Tusen takk for utfyllende svar! Vi aner jo ingenting om Bergen, så det viktigste er egentlig at det er et rolig område. Ble litt betrygget nå Vet du om det er lov/plass til å sette inn stekovn? Og er det plass til en egen vaskemaskin? Anonymous poster hash: 6ac73...c99
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #8 Skrevet 24. juni 2014 Tusen takk for utfyllende svar! Vi aner jo ingenting om Bergen, så det viktigste er egentlig at det er et rolig område. Ble litt betrygget nå Vet du om det er lov/plass til å sette inn stekovn? Og er det plass til en egen vaskemaskin? Anonymous poster hash: 6ac73...c99 Nei, det vet jeg ikke. Kan ikke huske hvor stor plass det var på badet. På kjøkkenet er det definivit ikke plass til vaskemaskin. Kan ikke huske om det er plass til steikeovn, men sånn jeg husker det, nei. Da sto kokeplatene oppå et kjøkkenskap, så det ville ikke vært mulig å fjerne skapene for å sette inn en komfyr. Det er jo ikke lov til å gjøre endringer på den faste innredningen. Anonymous poster hash: 91a2d...e58 1
hopsydaisy Skrevet 24. juni 2014 #9 Skrevet 24. juni 2014 Du har iallefall bosatt deg i riktig by Jeg vet ikke så mye om studentboligene, men bodde og jobbet rett i nærheten der før. Fra studentboligene og opp en bakke tar det deg 5-10 minutter å komme til Fantoft stavkirke, som ligger midt i en helt fantastisk eventyrskog! Går du nedover bakken fra studentbyen kommer du til Storetveitmarken, som er en av de største friluftsmarkene i Bergensområdet (tror jeg... er iallefall en gedigen stor mark som det er veldig fint å gå turer på, holde på med feks drager, fjernstyrte fly osv hvis dere har en slik hobby. Går du i en halvtimes tid kommer du også til Langeskogen, som er en kjempefin joggerute\gårute. I tillegg er det jo som kjent mange fjell å gå tur på. Det fjellet jeg høyest vil anbefale å ta turen til er Nattlandsfjellet. Det ligger rett vedsiden av Ulriken ("rett vedsidenav"= nabofjellet), og er utrolig gøy å gå på. (enklest forklaring til vei opp dit er å ta bybanen til Sletten, gå opp Vilhelm Bjerknesvei (den som går oppover på baksiden av Sletten senter), og deretter følg hovedveien opp til en Shellstasjon på din venstre side. Følg veien forbi Shellstasjonen og opp til skiltet der det står "Velkommen til Nattlandsfjellet", da tar du til venstre. Så følger du bare retningssansen til fjellet. (Måtte bare komme med det tipset, erså glaaaad i det fjellet ). Løvstakken er også et fint fjell å gå til, men der kan jeg ikke veien opp ifra denne siden av byn. (men det er fra Langeskogen, mener det er skilting der, men har aldri fulgt den skiltingen så er ikke sikker) Jeg har gått i klasse med noen som har gått på Storetveit ungdomsskole, og jeg tror de var veldig fornøyd med skolen. Når jeg har gått forbi elevene når jeg har gått til og fra jobb ser det også ut som de har et godt miljø. Mer enn det vet jeg ikke. Lykke til med flytting til verdens beste og fineste by! Gled dere, men ta med paraply og regntøy. 2
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #10 Skrevet 24. juni 2014 Du har iallefall bosatt deg i riktig by Jeg vet ikke så mye om studentboligene, men bodde og jobbet rett i nærheten der før. Fra studentboligene og opp en bakke tar det deg 5-10 minutter å komme til Fantoft stavkirke, som ligger midt i en helt fantastisk eventyrskog! Går du nedover bakken fra studentbyen kommer du til Storetveitmarken, som er en av de største friluftsmarkene i Bergensområdet (tror jeg... er iallefall en gedigen stor mark som det er veldig fint å gå turer på, holde på med feks drager, fjernstyrte fly osv hvis dere har en slik hobby. Går du i en halvtimes tid kommer du også til Langeskogen, som er en kjempefin joggerute\gårute. I tillegg er det jo som kjent mange fjell å gå tur på. Det fjellet jeg høyest vil anbefale å ta turen til er Nattlandsfjellet. Det ligger rett vedsiden av Ulriken ("rett vedsidenav"= nabofjellet), og er utrolig gøy å gå på. (enklest forklaring til vei opp dit er å ta bybanen til Sletten, gå opp Vilhelm Bjerknesvei (den som går oppover på baksiden av Sletten senter), og deretter følg hovedveien opp til en Shellstasjon på din venstre side. Følg veien forbi Shellstasjonen og opp til skiltet der det står "Velkommen til Nattlandsfjellet", da tar du til venstre. Så følger du bare retningssansen til fjellet. (Måtte bare komme med det tipset, erså glaaaad i det fjellet ). Løvstakken er også et fint fjell å gå til, men der kan jeg ikke veien opp ifra denne siden av byn. (men det er fra Langeskogen, mener det er skilting der, men har aldri fulgt den skiltingen så er ikke sikker) Jeg har gått i klasse med noen som har gått på Storetveit ungdomsskole, og jeg tror de var veldig fornøyd med skolen. Når jeg har gått forbi elevene når jeg har gått til og fra jobb ser det også ut som de har et godt miljø. Mer enn det vet jeg ikke. Lykke til med flytting til verdens beste og fineste by! Gled dere, men ta med paraply og regntøy. Å, høres veldig positivt ut! Bekymrer meg for så masse, men det du skrev får meg til å glede meg litt altså Så får det bare være om det er litt slitt. Skulle så gjerne hatt en steikovn bare, så jeg får bakt litt Anonymous poster hash: 6ac73...c99
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #11 Skrevet 24. juni 2014 https://www.boligtorget.no/sib/Housing/Boligtype/10/Kampanje/False På bildene av familieleiligheten her er det i alle fall stekeovn... Anonymous poster hash: 8d8c6...028
mooileuk Skrevet 25. juni 2014 #12 Skrevet 25. juni 2014 Jepp, har sett det! Heldigvis. Det som er dumt er jo at det bare er "eksempel"leilighet på de bildene, men men. Krysser fingrene
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #13 Skrevet 25. juni 2014 Jepp, har sett det! Heldigvis. Det som er dumt er jo at det bare er "eksempel"leilighet på de bildene, men men. Krysser fingrene Hva med å ringe SiB og spørre? Anonymous poster hash: 65ef0...ee3
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #14 Skrevet 25. juni 2014 Området er bra, leiligheten er slitte, det er del bråk på fantoft, brannalarmen går av i ett sett og det er vel bergens største samling av kakelakker i blokkene der. Hvis barnet ditt skal gå på Storetveit ungdomsskole (den som ligger nærmest), så vær klar over at denne får elever fra noen av de rikeste områdene i Bergen, så det å komme utenbys fra og bo på fantoft kan bli en utfordring. Men det er en bra skole, bare ca 600 meter å gå fra Fantoft. Anonymous poster hash: 3c4a3...865
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2017 #15 Skrevet 10. juli 2017 På 6/23/2014 den 15.39, AnonymBruker skrev: Someone with experience from Fantoft? Have got family apartment there, wondering really how these are? Lite info / images on SIB's website. How is around? Much noise? Calm? Our children are middle school student, anybody know the environment around the school there? We are very excited everyone, hope someone will share some information with us! Anonymous poster hash: 6ac73...c99 Hi, I don't know if you are still living in that family aparment or have alreday moved out. Hope you have really good time there. Me and my girlfriend have just got the exact same room contract as yours. Our room is in the N-Nord block. We also have same question as yours now. 1. Is there any dishwasher in it? (Seems negative from previous discussion) 2. Is there enough room for a washing machine in the bathroom. 3. From the SiB website, we have found even this apartment is not furnished, but there are still wardrobes inside. Are these wardrobes in living room or bedrooms. 4. Our room number is H0217. Do you know if it is faced to the parking lot or the Syd block. Sorry for this long question list. But we need to arrange furniture before our arriving. We have contact with SiB first, but I got very less information from them. Thanks a lot in advance! Anonymkode: 06a2c...ac2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå