AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Hei Lurer på om det er flere enn meg som savner mer tilbud til barn i Oslo? Jeg mener: Ikke har vi tivoli, ikke har vi badeland, ikke akvarie, ikke dyrepark, ingen gode svømmehaller, rett og slett ingen ting! Er det ikke merkelig at en så stor by som oslo, ikke har noen slike tilbud?? det nærmeste vi kommer er vel Leos lekeland... Og nei Tusenfryd ligger IKKE i oslo! Anonymous poster hash: f92b4...120
nattsvermer Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Du har jo f.eks Kampen Økologiske Barnebondegård. Masse dyr å hilse på der
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Du må være blind. Oslo velter over av tilbud. Anonymous poster hash: 01930...6d9 4
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Etter å ha bodd mange steder i landet, og to andre steder enn Oslo etter jeg fikk barn, vil jeg si man er ekstremt bortskjemt om man helt på ordentlig mener at Oslo mangler tilbud til barn. Anonymous poster hash: c9c52...599 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Hmm ok Kan kansje noen av dere fortell meg hvor i oslo barna mine kan kjøre karuseller? se på eksotiske dyr, og vandre rundt en hel dag? Ikke 15 min på en bondegår før de går lei... Kome gjerne med gode tips til aktiviteter for små barn i Oslo. Frognerparken/badet, skogen, gårdsbesøk er "brukt opp" etter å ha vært der x antal ganger. For jeg mener forsatt at Oslo mangler slike tilbud.... TS Anonymous poster hash: f92b4...120
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Du har Reptilparken f.eks. Et bra badeland mangler, men det kommer et på Økern, som visstnok skal bli enormt stort. Men det er nok noen år til, dessverre. Teknisk museum er jo spennende..? Det er vel ingen byer som har akvarium, tivoli, badeland, dyrepark i èn og samme by? Anonymous poster hash: 86cea...d88 4
Infinite Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 Er det ikke like greit at vi ikke har dyrepark? 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #8 Skrevet 24. juni 2014 Du har Reptilparken f.eks. Et bra badeland mangler, men det kommer et på Økern, som visstnok skal bli enormt stort. Men det er nok noen år til, dessverre. Teknisk museum er jo spennende..? Det er vel ingen byer som har akvarium, tivoli, badeland, dyrepark i èn og samme by? Anonymous poster hash: 86cea...d88 Kjøbenhavn har.... Stocholm mangler vel kun akvariet. Kristiansand, har jo både dyrepark, m/karuseller og badeland, så de her jo det meste... Lillehammer klarer jammenmeg å ha to fornøyelsesparker og ett flott badeanlegg. men Oslo?? nei... Mener vel ikke at byen må ha alle tingene, men en eller to hadde jo vært fint! Gleder meg veldig til en nytt badeanlegg på økern kommer, men er redd ungene mine er voksne innen det står klart.... Har prøvd å ta med ungene på div museer, men de synes det er gørr kjedelig, med unntak av teknisk museum. Anonymous poster hash: f92b4...120
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #9 Skrevet 24. juni 2014 Kjøbenhavn har.... Stocholm mangler vel kun akvariet. Kristiansand, har jo både dyrepark, m/karuseller og badeland, så de her jo det meste... Lillehammer klarer jammenmeg å ha to fornøyelsesparker og ett flott badeanlegg. men Oslo?? nei... Mener vel ikke at byen må ha alle tingene, men en eller to hadde jo vært fint! Gleder meg veldig til en nytt badeanlegg på økern kommer, men er redd ungene mine er voksne innen det står klart.... Har prøvd å ta med ungene på div museer, men de synes det er gørr kjedelig, med unntak av teknisk museum. Anonymous poster hash: f92b4...120 Mener du hunderfossen? For det er like mye Lillehammer som Tusenfryd er Oslo Anonymous poster hash: 0cd03...777 4
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #10 Skrevet 24. juni 2014 Jeg vil påstå at Tusenfryd er Oslo, ihvertfall like mye som EuroDisney er Paris... Og på Tusenfryd er det både badeland og fornøyelsespark. Heldigvis har ikke Oslo dyrepark. Skjønner ikke at man skal ha glede av å titte på dyr som rett og slett ikke har det særlig greit, med for små områder og feil klimasoner ift. et normalt dyreliv. Anonymous poster hash: 6625e...fb9 4
Kjetil E Skrevet 25. juni 2014 #11 Skrevet 25. juni 2014 Kjøbenhavn har.... Stocholm mangler vel kun akvariet. Kristiansand, har jo både dyrepark, m/karuseller og badeland, så de her jo det meste... Lillehammer klarer jammenmeg å ha to fornøyelsesparker og ett flott badeanlegg. men Oslo?? nei... Mener vel ikke at byen må ha alle tingene, men en eller to hadde jo vært fint! Gleder meg veldig til en nytt badeanlegg på økern kommer, men er redd ungene mine er voksne innen det står klart.... Har prøvd å ta med ungene på div museer, men de synes det er gørr kjedelig, med unntak av teknisk museum. Anonymous poster hash: f92b4...120 Stockholm har faktisk akvarium men mangler skikkelig dyrepark. Hvis du utelukker Tusenfryd må du og utelukke Lillehammer Da Hunderfossen og Lilleputt Hammer ikke ligger i Lillehammer. Synes forøvrig det er tåplig å si at Tusenfryd ikke er Oslo (Vet det ligger i Ås) men er dog en del av Osloområdet. vil du ha med barna på badeland har de store annlegg både i Drammen og på Lillestrøm. Ikke lange turen.
AnonymBruker Skrevet 25. juni 2014 #12 Skrevet 25. juni 2014 ... og hvor mange ganger hadde du tatt med barna til dyrepark, akvarium eller tivoli i uka? Etter en gang eller tre er også den attraksjonen "oppbrukt". Det er vel nesten bare badeland på den lista di som man gidder å gå til regelmessig og ofte. Og mens vi venter på Økern, er det noen steder å bade her selv om det ikke er all verdens og burde vært bedre. Oslo og omegn er jo det området i Norge der det finnes mest. Vil du at poden skal lære sirkuskunster, døvespråk, magedans eller kirkeorgel så finner du det. Ørten bondegårder med dyr, reptilpark, teknisk museum, minigolf, barnekunstmuseet, alle plassene på Bygdøy, barneforestillinger i Operaen, bibliotekene og Litteraturhuset, Miniøya, lekeland... Nei, jeg kan ikke si at jeg ser på Oslofolk som de mest upriviligerte i forhold til barnetilbud. Anonymous poster hash: 82367...4b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå