AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Han døgner, legger seg kl 7-8 og sover til 18. Han har fri, begynner på skolen til høsten og har sommerferie nå. Mdn kjenner det irriterer meg skikkelig! Han skrur av telefonen sin så jeg ikke skal få ringt han når jeg er på jobb.. Jeg jobber selv mandag-lørdag 8-16/17 og kommer hjem på ettermiddagen når han står opp. Er det bare meh eller er det flere som hadde irritert seg over dette? Han er egentlig ikke en tafatt person, men merker at han blir det nå uten noen rutiner. Utsetter ting og sover hele dagen. Synes det er skikkelig turnoff! Er en veldig på person, jobber en del, trener en del, sover 7 timer hver natt osv. Vi legger oss aldri sammen og står aldri opp sammen.. Han er sint fordi jeg blir irritert av at han døgner og sover til 18.. Noen med innspill? Det er så ille at jeg vurderer å slå opp hvis det ikke blir bedre! Klarer ikke å være sammen med en sånn person, tenk hvis vi får barn da! Helt uaktuelt. Han er 26, jeg er 23. Anonymous poster hash: 3eeb9...449
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Dump ham. Du gidder ikke å ta kampen med å få ham til å endre personlighet, og latskapen hans kommer ikke til å bli bedre med årene av seg selv. Tro meg. Anonymous poster hash: f3960...7d7 1
dillyduzit Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Kan det hende han har et soveproblem? Jeg tviler på at de fleste vil både døgne og legge seg på den tiden du sier.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Hadde jeg vært sammen med en kvinne som døgner så ville jeg sett det i forhold til hva hun gjorde ellers i året. Dersom hun vanligvis står på og har harde studier og/eller jobb ellers så er det greit med en sommerferie. Men det er en uting når det å snu døgnet går utover tiden man har sammen og man heller aldri legger seg sammen om kvelden. Når får dere anledning til å pleie samlivet egentlig? Når man bor sammen må man møtes på halvveien og han har jo all tid til å følge døgnrytmen din litt nå. Anonymous poster hash: c7467...779
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Kan det hende han har et soveproblem? Jeg tviler på at de fleste vil både døgne og legge seg på den tiden du sier. Enkelte er født uten evne til å begrense seg. For noen av disse betyr det at de ikke klarer å legge seg, fordi det de gjør på er så altoppslukende eller underholdende. Dermed sitter de oppe til de omtrent besvimer. Så baller det på seg. Slike folk er som regel ganske late på hjemmefronten, pluss at den dårlige søvnhygienen stjeler enda mer energi og humør. Kort sagt lager de seg et bittelite helvete, som er utholdelig kun for dem selv. Anonymous poster hash: f3960...7d7
dillyduzit Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Enkelte er født uten evne til å begrense seg. For noen av disse betyr det at de ikke klarer å legge seg, fordi det de gjør på er så altoppslukende eller underholdende. Dermed sitter de oppe til de omtrent besvimer. Så baller det på seg. Slike folk er som regel ganske late på hjemmefronten, pluss at den dårlige søvnhygienen stjeler enda mer energi og humør. Kort sagt lager de seg et bittelite helvete, som er utholdelig kun for dem selv. Anonymous poster hash: f3960...7d7 Eller så sitter de så fint i det og har forsinket døgnrytme syndrom. Enten eller.
Gjest Blubberella Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 Det er da voldsomt så fæle greier det er å legge seg seint og stå opp seint, ikke måte på hvor grusomme konsekvensene blir i følge enkelte svar her. Da jeg var på den alderen klarte jeg glatt å både ha omtrent samme søvnmønster og holde orden i huset. Jeg klarte til og med å finne tid til å være sosial med vennene. Men jeg var riktignok singel da og hadde ingen andre å ta hensyn til. Og jeg sto vel opp senest kl 15.30 på det verste. Jeg synes det høres drøyt ut å sove til kl 18.00 og det er jo trist for TS som får lite kvalitetstid sammen med fyren. Han trenger verken være lat eller syk, men kan være et B-menneske som har fått en uvane som er vanskelig å komme ut av fordi det blir en ond sirkel. Legger man seg på morgenkvisten sover man til utpå ettermiddagen og da vil man heller ikke bli trøtt til normal leggetid, og sånn går nå dagan. Eneste måte for ham å komme ut av det på er å ikke legge seg når han blir trøtt utpå morgenen men vente enda 12 timer til og legge seg neste kveld. Da kan han klare å få tilbake en mer normal døgnrytme. Men så er det jo sånn at han er et voksent menneske som bestemmer over egen tid så dersom han ikke ønsker å endre seg er det ikke stort du kan gjøre, TS. Da må du enten holde ut eller gå fra ham. Aller først bør du nok prate med ham en ettermiddag og si hva du mener. Kanskje er det forbigående og noe han har stor glede av nå i sommerferien men som retter på seg når hverdagen kommer igjen. Hvis ikke må du kanskje innse at han ikke er kompatibel med deg og ditt liv. 5
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Jeg ville spurt hvor lenge dette skulle stå på, og forklart at jeg syntes det var synd at man mistet samlivet fordi du jobber og han bare later seg. Dt er greit at han vil ta litt ferie, men 2 - 3 uker bør jo være nok. Det må jo finnes noe fornuftig å ta seg til, kan han ikke skaffe en sommerjobb eller noe? Anonymous poster hash: a14c4...b78
Gjest Lille-pus Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Dere lever jo ikke sammen, - dere lever hvert deres skift for å si det slik. Om du orker er det vel bare du selv som kan vite svaret på, men dersom dette er en døgnrytme som skal foregå hele sommeren frem til skolestart så burde du nok tenke en gang til på hva du får ut av å være i et slikt forhold. - og det samme burde jo han gjøre, fordi han ser jo ikke deg mer enn du ser ham, og dere gjør ingenting sammen slik jeg forstår det.
OppNedPåAlt Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 Han er ikke deprimert da? For da kan man jo sove en del... Eller som noen nevner ovenfor, en sykdom kanskje?
Skilpadden Skrevet 23. juni 2014 #11 Skrevet 23. juni 2014 Kanskje han har vitamin D mangel? Jeg har det selv, som fører til at jeg blir utrolig slapp og trøtt hele tiden, som igjen fører til at jeg sover dagen lang. Jobber deltids, og de dagene jeg ikke jobber så sover jeg. Hadde en rutinert hverdag hvor jeg trente nesten daglig og var aktiv, men nå merker jeg selv at behovet for å sove har blitt mye mer, og plutselig er jeg lat igjen. Ta en tur til legen
Betasuppe Skrevet 23. juni 2014 #12 Skrevet 23. juni 2014 Det er ingen diagnose, han liker bare å snu døgnet! 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #13 Skrevet 23. juni 2014 Det er ingen diagnose, han liker bare å snu døgnet! Aaaaamen!!! Anonymous poster hash: acda5...6a0
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #14 Skrevet 23. juni 2014 Skal vi sykeliggjøre alt mulig? Å være våken til 08 er et valg han tar, om å være tiltaksløs dott. Når det kommer innlegg om det her inne så regner jeg med det har vart en stund også, dessuten behøver man ikke å snu døgnet permanent bare fordi det er ferie. Anonymous poster hash: f3960...7d7 2
Zienna Skrevet 23. juni 2014 #15 Skrevet 23. juni 2014 Hadde aldri orket å levd sammen med et slikt slakt! 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #16 Skrevet 23. juni 2014 Hvorfor må du ha tak i han mens du er på jobb da? Anonymous poster hash: f2e13...af2 4
OppNedPåAlt Skrevet 23. juni 2014 #17 Skrevet 23. juni 2014 Det er ingen diagnose, han liker bare å snu døgnet! Var sikker på at han la seg tidlig på kvelden jeg 1
ohdeergod Skrevet 23. juni 2014 #18 Skrevet 23. juni 2014 Liker ikke sånne folk selv.. Skjønner ikke vitsen med det. Nå som det er sommer, varmt og fint vær så ligger mange og sover bort alle sommerdagene når man kan være ute til langt på kveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå