Gå til innhold

Hvor lang tid ville det tatt deg å spare opp 15.000?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss si at du nå, ganske fort, trengte 15.000, hvor lang tid ville det tatt deg å spare opp til disse 15.000?

Anonymous poster hash: 6d012...9a1
Videoannonse
Annonse
Gjest Kvinneline
Skrevet

Se bort fra allerede oppsparte penger, så ville jeg brukt en - to månedslønner hvis man slår sammen min og mannens.

Skrevet (endret)

Ville klart det fint med 1 mnd lønning. Har det og litt til etter at regninger og nødvendige utgifter er betalt. Med samboer vil det bli enda mer til overs.

Endret av debattanten
AnonymBruker
Skrevet

Penger du har i banken etc. fra før av telles ikke med, det er snakk om midler fra dine månedlige inntekter.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du regner din og partnerens inntekt i et, må du dobble tiden du oppgi slik at det blir korrekt for en person.

Skrevet

3 mnd. To hvis jeg måtte.

Skrevet

4 mnd, men jeg jobber uten faste vakter og har, i beste fall, 7500 i inntekt i mnd :)

Skrevet

Det kommer helt an på hva den pengene skulle gå til. Noe veldig viktig hadde tatt meg mye kortere tid enn om det var til "kos". For noe viktig er jeg mye mer villig til å ofre i hverdagen.
Dessuten impliserer spørsmålet ditt at det er snakk om litt dårlig økonomisk kontroll, ingen buffer osv. For de fleste vil jeg tro at sparing av den størrelsen beløp ikke begynner på null. Mine månedlige utgifter kan i hvertfall variere med mer enn det beløpet. Det å bruke 15000 over budsjett en måned kan dermed gi konsekvenser som er flere måneder fram i tid.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar du mener etter at alle faste regninger som husleie, strøm, tlf osv er betalt? Da kan jeg greie det på 5-6 mnd. Ca 3000 + hver mnd. Forutsatt at det ikke dukker opp uforutsette utgifter til andre ting i perioden.

Anonymous poster hash: 8c5df...5df
AnonymBruker
Skrevet

1mnd tenker jeg. Sparer ca 10.000kr i mnd og hadde fint klart å kutte ned på litt av utgiftene vi har hver mnd for å spare inn ekstra 5000kr

Anonymous poster hash: 48dd0...e02

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger tre måneder. Jeg har 6500 til overs per måned som går inn på sparekonto. Så jeg trenger tre lønninger.

Anonymous poster hash: be885...226

AnonymBruker
Skrevet

Slår vi sammen begges lønn trenger vi bare en måned. 15000 er det vi sparer totalt per måned.

Anonymous poster hash: be885...226

AnonymBruker
Skrevet

1mnd tenker jeg. Sparer ca 10.000kr i mnd og hadde fint klart å kutte ned på litt av utgiftene vi har hver mnd for å spare inn ekstra 5000kr

Anonymous poster hash: 48dd0...e02

Er det kun med din inntekt, eller din og partnerens? Det utgjør jo en vesentlig forskjell, ser du skriver vi i teksten, derfor spør jeg.

AnonymBruker
Skrevet

2 uker.

Anonymous poster hash: 7fbc1...db3
Gjest Wei Wei
Skrevet

2 måneder. Bor alene og klarer å legge til side 7 500 kr uten store endringer i forbruket.

AnonymBruker
Skrevet

Klarer det på en vanlig månedslønn.

Anonymous poster hash: 0c92d...ccc
AnonymBruker
Skrevet

Her er det visst mange med en veldig god inntekt skjønner jeg, lurer på om dette er normalt? Hmm...

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...