Blaaa Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Hei! Jeg skulle på ferie hjem, og i et bryllup. Hadde med en relativt stor sekk med normale greier, pluss bunaden som jeg planla å bruke i bryllupet. Satt og venta på tog, hadde sekken ved meg hele tiden, men lot den stå ved føttene når jeg skulle kjøpe billett. Og vips! Sekken er vekk. Jeg vet at reiseforsikringen min dekker meg selv uten overnattinger, og selv om den ikke fullt dekker verdisaker, tror jeg at den dekker bittelitt av bunaden. Men nå lurer jeg på om det er noe vits i å spørre om oppgjør fra dem - kan de si at jeg simpelthen ikke passet godt nok på? Jeg er ikke helt sikker på hvordan slikt fungerer. Utrolig kjipt å miste tingene mine: var slike ting jeg bruker mye, pluss affeksjonsverdien på stakken. Skjønner ikke hva en tyv (eller en som har tatt feil??? Lite sannsynlig) ser etter her - klær kan man vel stjele på en mye mindre risky måte. Hadde ikke PC etc der, men for meg er det likevel utrolig dritt. Bare sekken i seg selv er jo verd et par tusen Noen som har erfaringer her? Har fra før alltid antatt at forsikring kun dekker åpenbare tyverier, eller at for eksempel flyselskapet roter vekk bagasje. Her er det veller heller meg som har enten mista, eller blitt frastjålet....
Missy1 Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Du får ihvertfall ikke noe fra forsikringsselskapet ved å ikke melde det inn. Du har ikke noe å tape på å kontakte de 2
Belissima Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Du må iallefall anmelde tyveriet før du får igjen noe, og det burde du gjort med en gang.. Altså til politiet, forsikringsselskapene dekker som regel ikke ting som er "mistet".. 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Si fra til dem med en gang. Her skiller forsikringene seg både i regler og i praksis, men det er på ingen måte umulig at du kan få igjen så lenge du har vært vanlig oppmerksom (og det kan det jo hende de går med på at du var når du hadde bagasjen med deg). Men du må politianmelde og du må kontakte forsikringsselskapet pronto. Anonymous poster hash: fba5b...ab4 1
listefyll Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Anmeld det, og sjekk med bussterminalen om de har overvåkingskamera der. De holder på opptak i opptil to uker.
Athene Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Bunad og dyre smykker får du neppe dekket, men det skader ingen å prøve. Det første du må gjøre er å anmelde. Deretter melder du saken til forsikringsselskapet, og er ærlig om hva som skjedde. Uten at du behøver å bruke ord som "ubemerksom" og "passet dårlig på". Du satt fra deg sekken for å kjøpe billett, deretter var den borte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå