AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Som tittelen sier kan jeg bruke toro hvis saus som base og tilsette ost i den? Anonymous poster hash: baba8...c16
Druid Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Som tittelen sier kan jeg bruke toro hvis saus som base og tilsette ost i den? Anonymous poster hash: baba8...c16 Strengt tatt , ja.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Ja, men strengt tatt er det så enkelt og billig å lage lasagne fra bunnen av at jeg ikke ser grunn til å bruke Toro. Men hver sin smak da:) Anonymous poster hash: 25c11...aea 4
debattanten Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Hvit enkel saus: Smelt smør, 2-3ss bland inn mel, 2-3ss. Tilsett melk, 5-7dl. Kok opp og la det småkoke 5 min for å bli kvitt mel og melkesmak. Tilsett f.eks 100g parmesan, pepper, salt og evt noe annet om du føler det passer inn. Ferdig.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Ja, men du burde tilsette muskatt for å få den riktige smaken. Alle burde kunne lage hvit saus fra bunnen. Anonymous poster hash: d2374...6af 1
belle_ Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Jeg har gjort det i krisetilfeller, da jeg har hatt dårlig tid! Funker greit, smakte ikke noe forskjell
Gjest Lille-pus Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 (endret) Enda enklere er det å smelte smøret, riste hvetemelet i et glass med lokk sammen med noe av melken, og så helle melken med hvetemelet i gryten + tilsette resten av melken. Det er ofte den aller beste måten å garantere klumpfri hvit saus /bechamel på, - jeg vet klumper er den store skrekken for mange, det er derfor jeg tipser om dette Til lasagne så husk å kverne muskat i sausen Edit: Fått med alle bokstavene Endret 23. juni 2014 av Lille-pus
Druid Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Strengt tatt er det ikke krydder, ELLER ost i bechamelsausen til Lasagne. (Men jeg bruker en god dose revet parmesan i min. )
Gjest Lille-pus Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Det er nok like mange variasjoner over Lasagna stekt i ovnen som det er på mors kjøttkaker her hjemme vil jeg mene. Noen inneholder muskat både i kjøttsausen og i bechamel'en, andre kun i kjøttsausen. Noen inneholder stilkselleri, rødvin og melk i kjøttsausen, - andre kun noen av disse tre. Hjemmelaget lasagne er uansett veldig godt.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 Ja, men strengt tatt er det så enkelt og billig å lage lasagne fra bunnen av at jeg ikke ser grunn til å bruke Toro. Men hver sin smak da:)Anonymous poster hash: 25c11...aea Det er jeg helt enig i,og det var det som var planen. Men når vi kom opp på hytta fant vi ut av vi hadde glemt mel Anonymous poster hash: baba8...c16
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå