Gå til innhold

Lasange og toro hvit saus som base

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som tittelen sier kan jeg bruke toro hvis saus som base og tilsette ost i den? ;)

Anonymous poster hash: baba8...c16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som tittelen sier kan jeg bruke toro hvis saus som base og tilsette ost i den? ;)

Strengt tatt , ja.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men strengt tatt er det så enkelt og billig å lage lasagne fra bunnen av at jeg ikke ser grunn til å bruke Toro. Men hver sin smak da:)

Anonymous poster hash: 25c11...aea
  • Liker 4
Skrevet

Hvit enkel saus:

Smelt smør, 2-3ss

bland inn mel, 2-3ss.

Tilsett melk, 5-7dl.

Kok opp og la det småkoke 5 min for å bli kvitt mel og melkesmak. Tilsett f.eks 100g parmesan, pepper, salt og evt noe annet om du føler det passer inn.

Ferdig.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men du burde tilsette muskatt for å få den riktige smaken. Alle burde kunne lage hvit saus fra bunnen.

Anonymous poster hash: d2374...6af
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har gjort det i krisetilfeller, da jeg har hatt dårlig tid! Funker greit, smakte ikke noe forskjell :)

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Enda enklere er det å smelte smøret, riste hvetemelet i et glass med lokk sammen med noe av melken, og så helle melken med hvetemelet i gryten + tilsette resten av melken.

Det er ofte den aller beste måten å garantere klumpfri hvit saus /bechamel på, - jeg vet klumper er den store skrekken for mange, det er derfor jeg tipser om dette :)

Til lasagne så husk å kverne muskat i sausen ;)

Edit: Fått med alle bokstavene

Endret av Lille-pus
Skrevet

Strengt tatt er det ikke krydder, ELLER ost i bechamelsausen til Lasagne. (Men jeg bruker en god dose revet parmesan i min. )

Gjest Lille-pus
Skrevet

Det er nok like mange variasjoner over Lasagna stekt i ovnen som det er på mors kjøttkaker her hjemme vil jeg mene.

Noen inneholder muskat både i kjøttsausen og i bechamel'en, andre kun i kjøttsausen.

Noen inneholder stilkselleri, rødvin og melk i kjøttsausen, - andre kun noen av disse tre.

Hjemmelaget lasagne er uansett veldig godt.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, men strengt tatt er det så enkelt og billig å lage lasagne fra bunnen av at jeg ikke ser grunn til å bruke Toro. Men hver sin smak da:)

Anonymous poster hash: 25c11...aea

Det er jeg helt enig i,og det var det som var planen. Men når vi kom opp på hytta fant vi ut av vi hadde glemt mel :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...