AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Del Skrevet 23. juni 2014 Hei. Jeg har signert fratredelsesavtale med min arbeidsgiver grunnet overtallighet. Ønsker ikke å være med etter organisasjonsendringer så dette er ok for meg. Men, da de ikke kan gi slipp på min kompetanse med en gang, starter først oppsigelsestiden utpå høsten. Jeg skal altså jobbe til et stykke ut på høsten. Deretter er jeg fritatt for arbeidsplikt i oppsigelsestiden min (3 mnd) og får også lønn for en fjerde måned som en kompensasjon. Jeg er inneforstått med at jeg ikke får avvikle ferie (som ikke allerede er avtalt) i løpet av de neste månedene. De feriedagene jeg har til gode "avvikles" i tiden der jeg er fritatt for arbeidsplikt, uavhengig av om jeg begynner i ny jobb eller ikke. Jeg risikerer dermed å miste endel feriedager om jeg starter rett i ny jobb, siden jeg bare har rett på 1 uke ferie hos evt. ny arbeidsgiver. Men, jeg har opparbeidet meg endel overtid, som jeg enten skal avspasere eller få utbetalt. Dette mener jeg at jeg har rett til å avspasere i tiden jeg skal jobbe frem til oppsigelsestiden starter og jeg er fritatt arbeidsplikt. Stemmer dette, eller kan de "stjele" overtidstimene mine også, ved å hevde at jeg må avspasere de i tiden jeg er fritatt arbeidsplikt? Anonymous poster hash: cd61a...b25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #2 Del Skrevet 23. juni 2014 Dette burde du jo ha avklart før du signerte sluttavtalen, og fått med i denne? Jeg vil anta at arbeidsgiver mener at siden du får fire måneders betalt fri, inngår opparbeidete overtidstimer i denne summen. Siden du har signert sluttavtale, er du over i avtaleretten (ikke arbeidsmiljøloven). Husk for øvrig: Du har ikke krav på noe betalt ferie hos ny arbeidsgiver. Men du kan ha rett til å ta ubetalt ferie. Anonymous poster hash: 67594...6e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sessan_ Skrevet 23. juni 2014 #3 Del Skrevet 23. juni 2014 (endret) Ifølge ferielovenhar man rett på 1 uke ferie dersom man starter i ny jobb etter 30.september. Starter man før dette har man rett på full ferie, så lenge man ikke har avviklet denne hos gammel arbeidsgiver. Endret 23. juni 2014 av Sessan84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Del Skrevet 23. juni 2014 Takk for svar. Overtiden ble opparbeidet etter at avtalen ble signert. Dette er årsaken til at det ikke er avklart. Men, i avtalen står det kun spesifisert ang. ferie. Det står ikke noe spesifisert om overtid/avspasering. Ferien er uansett avklart. Den taper jeg. Men jeg ønsker ikke å tape overtid som jeg har vært pålagt. Anonymous poster hash: cd61a...b25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Del Skrevet 23. juni 2014 Ok, da ville jeg bare krevd at overtiden skulle utbetales eller avspaseres nå i arbeidsplikt-perioden. Du jobber nå, ergo faller dette innunder aml. Anonymous poster hash: 67594...6e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå