Gå til innhold

Hund som ikke vill spise..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei har en liten chihuahua 7/8 mnd som ikke er serlig intresert i maten sin.

Har prøvd og blande inn leverpostei, kremost, egg ol men uten hell.

han spiser noen knotter så gidder han ikke mere.

han har vert litt tynn hele tiden mn nå er han blitt enda tynnere....

noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vom og hundemat. Mange hunder foretrekker rått kjøtt fremfor tørrfòr :-)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke la maten stå fremme. Ta den bort hvis han ikke vil spise og prøv igjen litt senere. Jeg ville ikke blandet inn godbiter pga han kan bli vant til det og ikke vil spise uten.

Anbefaler også vom og hundemat. Hunden vår fikk veldig god appetitt og god mage etter at vi gikk over til å fore med det :)

Anonymous poster hash: 01e7d...bec

• Liker 1
Skrevet

Min hund er også inne i en periode nå, hvor hun nesten ikke spiser noe som helst. Tror varmen har mye med dette å gjøre, i tillegg til at hun er litt lei av maten sin. :laugh:

Skrevet

Jeg ville også forsøkt Vom & Hundemat. Vår hund var i omtrent samme alder og drev bare pliktspising av det tørrforet vi ga ham. Da vi skiftet til V&H så støvsuget han skåla, og det har aldri mer vært et problem at han ikke spiser. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har enda ikke hørt om en hund som sulter ihjel foran matskålen,så bare fortsett som du gjør.

Anonymous poster hash: b84ec...2ee
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

kremost? ....

Anonymous poster hash: c1922...8dc
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har enda ikke hørt om en hund som sulter ihjel foran matskålen,så bare fortsett som du gjør.

Anonymous poster hash: b84ec...2ee

Det der er farlige utsagn som har blitt motbevist så mange ganger. Selv om ikke du har hørt om et slikt tilfelle så skjer det.

Signerer de som nevner vom og hundemat og å ikke ha matskålen fremme hele tiden. Om dette ikke fungerer så ville jeg tatt en telefon til veterinær, det kan være noe underliggende.

Anonymous poster hash: 649a4...4a5

Skrevet

Har vert hos dyrlege og fått en konsentrert gele med vitaminer, mineraler, fett osv.

Gjest Knuse
Skrevet (endret)

.

Endret av Knuse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tørrfôret stående fremme 24/7 til mine hunder. Prøvde å gi de faste måltider fordi den ene var litt for tynn, men da åt de nesten ikkeno (ca 4-7 kuler hvert måltid) i 4-5 uker uten at de mistet vekt. Etter det har maten bare stått fremme hele tiden så regulerer de selv når de vil spise.
Mine funket ikke på V&H. De likte det første 2 ukene, etter det snuste de ikke på maten engang. Dessuten så røytet de noe inni granskauen av det.

Anonymous poster hash: a9fb1...d8a
Skrevet

Eneste maten mine hunder spiser frivillig uten noe ekstra er Orijen Regional Red og Vom&Hundemat.
Hunder er ikke kornspisere fra naturens side, så det at de nekter å spise tørrfor som er hovedsakelig basert på ris, korn, og diverse grønnsaker ispedd masse smakstilsetninger er da virkelig ikke rart.

Min neste hund (stor rase) skal råfores fra jeg får den i hus. Det er det beste for utviklingen fra valpestadiet av og til alderdommen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at det til alle tider står fremme rent vann. Jeg må ofte skifte vann i vannskålen flere ganger daglig da vannet blir støvete og varmt ... jeg hadde iallfall ikke orket å drikke det.

Har hørt om hunder som er deprimerte fordi de ikke får nok mosjon og lek, ikke får nok oppmerksomhet osv osv ...

Anonymous poster hash: 4f214...9ee
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke sikkert hunden din liker maten du serverer. Prøv noe annet.

Jeg kjøper kun mat på dyrebutikk, fordi den maten er det mer protein og fett i som hunden trenger, pluss vit og min.

Anonymous poster hash: 4f214...9ee
Skrevet

Ett tips kan være å ta den med til dårlege å få sjekket tennene.

Det kan være noe i munnen som plager den, og evnt gjør det vondt å spise

Skrevet

Mange gode tips. Men nå har vi teste vom og hundemat, populært i 3 dager. vi deler inn i måltider 2 ganger dagen, er ikke maten vekk etter en halvtime tas den bort. Tennene er skjekket.

Tror vi prøver og variere på de forskjellige smakene til V&H.

Har begynnt og gå ned i vekt og denne tiden bør han jo vokse?

Skrevet

Du kan jo variere mellom flere typer råfor, og det går an å prøve Polar også hvis hunden er veldig tynn over lengre tid. Polar inneholder enda mer fett enn V&H, og er vel beregnet på sledehunder. Men V&H er bra for, altså!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...