AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Er hjemme med mitt yngste barn som er 1,5 år, og får besøk hele tiden:/ Av mamma, svigermor, tante, bestemor.. får gjerne besøk 3-4 ganger på en uke. Er introvert av natur og har ikke det store behovet for besøk så ofte. Har flere i familien som er uføre og derfor har mye tid til overs. Får som regel melding om at den og den stikker innom en tur, noen bare står på døra uten å gi beskjed først. Moren min og svigermor vil helst komme hit hver uke, de blir fornærmet hvis det går lenger tid. Nå hadde vi besøk både lørdag og søndag, så får jeg selvsagt melding om at svigermor tenkte å ta en tur hit i 3-tiden i dag.. blir seriøst sprø snart! Vil bare ha en dag uten at det kommer folk hit. What to do? Anonymous poster hash: e1103...923 2
Gjest tuppesjura Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Kan du ikke bare si at du ikke er hjemme? 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 jeg tror du må si det som det er, at du trenger litt tid for deg selv, dette må man kunne si til sin nærmeste familie. Synes det å komme uanmeldt på besøk er en uting, selv når det er nær familie Anonymous poster hash: b572d...70b 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Kan du ikke bare si at du ikke er hjemme? Jo, men da får jeg sms om at de kommer i morgen heller.. eller at de kan komme når jeg er hjemme igjen.. Anonymous poster hash: e1103...923
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 jeg tror du må si det som det er, at du trenger litt tid for deg selv, dette må man kunne si til sin nærmeste familie. Synes det å komme uanmeldt på besøk er en uting, selv når det er nær familie Anonymous poster hash: b572d...70b Synes det er så vanskelig, har sagt at jeg er sliten for tiden og at det er mye besøk her men ingen tar jo hintet.. Anonymous poster hash: e1103...923
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 du må bare sette grenser, si at det ikke passer den dagen eller uken, voksne folk har nødt til å lære seg å ta hensyn til at folk har ulike sosiale behov Anonymous poster hash: b572d...70b 4
Gjest Knuse Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 Er kanskje rar jeg, men synes ikke besøk 3-4 ganger i uka var så mye jeg. Synes det er selvsagt at bestemødrene vil se barnebarnet sitt ofte. 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Er kanskje rar jeg, men synes ikke besøk 3-4 ganger i uka var så mye jeg. Synes det er selvsagt at bestemødrene vil se barnebarnet sitt ofte. Men det er ikke alle som har så stort sosialt behov. Jeg blir veldig sliten av det, blir helt skutt i kroppen av alt det med besøk. Dessuten har jeg 3 barn og de 2 eldste har sommerferie nå så det er full rulle fra før her. Føler også at huset må være shinet hele tiden. Anonymous poster hash: e1103...923 9
Gjest Heartbeat Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Jeg var slik som deg før, at jeg ikke sa ifra av frykt for å såre. Men så bestemte jeg meg for at jeg bare må være ærlig og si at jeg er sliten, trenger å slappe av og kan ikke ta imot besøk denne uken! Du er nødt til å si ifra på en vennlig men bestemt måte 5
jessica90 Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 Jeg synes du her heldig, jeg får aldri besøk av besteforeldre,tanter,søstera eller min mor. Bare min far som kommer 1 gang i uka, når han er frisk. Ellers ser jeg ikke min søster 1 gang i måned eller lengre opp til 3 måned og samme med min mor, besteforeldre og tanter/onkel/kusiner aldri bare når det er høytider. Nå har jeg flyttet fra Norge, folket her nede i Spania er så snille og vennlig kommer på besøk, kjører meg til leggen når jeg har ultralyd. Inviterer meg på festival/hjemme på besøk osv og kommer på døren med mat til meg ^^ Kommer på døren uten å ringe osv det er så koselig synes jeg :D Jeg prater mye med min far fra Norge fordi han var der for meg og min datter, resten av familien gir jeg blanke i, siden de ikke bry seg om meg eller min datter. Nå innser de at de ikke har brukt så mye tid med oss (meg og min datter) plutselig vill de ha merr kontakt med meg og henne etter vi flytta, rare greier.
The Kitten Skrevet 23. juni 2014 #11 Skrevet 23. juni 2014 Neste gang noen inviterer seg selv sier du at det ikke passer, og at du skal gi en lyd når du har anledning. Jeg er også introvert av natur og trenger mye alene tid. Hvis noen blir fornærmet sv den grunn, så syns jeg egentlig ganske synd på personen. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #12 Skrevet 23. juni 2014 Gjør som jeg gjorde, jeg sendte bestemor eller farmor på trilletur med ungen, så fikk de kose seg litt sammen og jeg kunne slappe av litt Anonymous poster hash: ce9b9...601 6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #13 Skrevet 23. juni 2014 Noen mennesker er ikke sosialt anlagt og har derfor ikke gode sosiale antenner. De tror gjerne at de bare kan komme og gå når de selv ønsker det. ...MEN...det fine er at slike mennesker er veldig enkle å fortelle en hvit løgn til også, siden de ikke forstår sosiale koder så godt. Det jeg gjør og som funker bra hver gang er å si at det ikke passer. Etter noen mnd så begynner de sakte men sikkert å forstå tegninga, om ikke annet vendt seg til at de ikke trenger å kommer så ofte på besøk. Anonymous poster hash: 87dae...2cd 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #14 Skrevet 23. juni 2014 Legg planer for deg selv utenfor huset, enten det er en trilletur, trening eller hva. Da kan du si at du ikke er hjemme. Dersom du får en sms om at noen "kommer dagen etter" sier du at du ville sette pris på om at dersom vedkommende vil stikke innom, kan de spørre noen dager på forhånd slik at du kan planlegge litt. Man skal jo uansett spørre om man kan komme på besøk, det er ikke noe man bare varsler om som om det var en rettighet. Du kan legge til at det er mange i familien som vil se babyen. Ellers støtter jeg forslaget over om å sende med baby på trilletur mens du kan ha alenetid. De kan jo ha babyen alene, de som er skikket til det i alle fall. Forstår deg 100%. Blir selv veldig utmattet av mye sosialt og jeg vet at det i andre rekke leder til irritasjon og lite energi. Det er viktig for både deg og baby at dere får alenetid, spesielt med en mor som har litt å gi. Anonymous poster hash: 93961...f63 2
nicks803 Skrevet 23. juni 2014 #15 Skrevet 23. juni 2014 Er introvert av natur og har ikke det store behovet for besøk så ofte. Anonymous poster hash: e1103...923 En ting jeg tenker på, du nevner at du er introvert? Skal det at du betegner deg som "introvert" virkelig gå utover ditt barns mulighet til å se sine bestemødre og oldemor så ofte som mulig? Selvfølgelig skal det være en jevn fordeling på besøk, det er helt klart! Men da er det opp til deg å ikke "hinte" men å si klart i fra hvor skapet skal stå. Det er kun deg, _ENE_ og alene som kan fikse på det. Ikke KG. Du bør rett og slett ta ansvar og si klart i fra (på en hyggelig måte) at nå har et blitt for mye besøk. 1
MsElliot Skrevet 23. juni 2014 #16 Skrevet 23. juni 2014 Er kanskje rar jeg, men synes ikke besøk 3-4 ganger i uka var så mye jeg. Synes det er selvsagt at bestemødrene vil se barnebarnet sitt ofte. Folk er forskjellige. Respekter at andre ikke er som deg. Nei, synes ikke du er rar, men kanskje du mangler evne til empati? 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #17 Skrevet 24. juni 2014 En ting jeg tenker på, du nevner at du er introvert? Skal det at du betegner deg som "introvert" virkelig gå utover ditt barns mulighet til å se sine bestemødre og oldemor så ofte som mulig? Selvfølgelig skal det være en jevn fordeling på besøk, det er helt klart! Men da er det opp til deg å ikke "hinte" men å si klart i fra hvor skapet skal stå. Det er kun deg, _ENE_ og alene som kan fikse på det. Ikke KG. Du bør rett og slett ta ansvar og si klart i fra (på en hyggelig måte) at nå har et blitt for mye besøk. Eh, skal jeg virkelig være nødt til å ha besøk 3-4 ganger i uka bare fordi jeg har barn? Selv om det gjør meg utslitt og jeg ikke klarer å skjule helt at jeg ikke har lyst på besøk den dagen? Jeg har også venninner som jeg vil ha overskudd til å treffe, noe jeg ikke får når ting er som de er. Det krever litt å ha 3 barn, mann og hus om en ikke skal ha besøk hele tiden i tillegg. Trodde forøvrig KG var til for å spørre andre om råd.. Anonymous poster hash: e1103...923 6
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #18 Skrevet 24. juni 2014 Det er forresten besøk som varer alt fra 2-5 timer det er snakk om. Har spurt før om de vil ta med minste ut på trilletur men det blir aldri noe av, dette er typisk innendørsmennesker som liker seg best i sofaen med kaffekoppen og siste sladder på bygda som samtaleemne.. Anonymous poster hash: e1103...923
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #19 Skrevet 24. juni 2014 En ting jeg tenker på, du nevner at du er introvert? Skal det at du betegner deg som "introvert" virkelig gå utover ditt barns mulighet til å se sine bestemødre og oldemor så ofte som mulig? Barnet trenger da ikke se hele familien hele tiden. Det har mest behov for mor uansett, og helst en mor med litt kapasitet som ikke er utslitt. TS nevnte antakelig at hun er introvert fordi det rett og slett er forskjellig hvor mye sosialt man vil ha gående og hennes familie evner rett og slett ikke å se dette. Anonymous poster hash: 93961...f63 5
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #20 Skrevet 24. juni 2014 Det er forresten besøk som varer alt fra 2-5 timer det er snakk om. Har spurt før om de vil ta med minste ut på trilletur men det blir aldri noe av, dette er typisk innendørsmennesker som liker seg best i sofaen med kaffekoppen og siste sladder på bygda som samtaleemne.. Anonymous poster hash: e1103...923 Man kommer virkelig ikke uspurt og uanmeldt hjem til noen og blir der timevis. Familien din eier ikke folkeskikk. Anonymous poster hash: 93961...f63 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå