Gå til innhold

Byen min - BERGEN :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble inspirert av en annen tråd om hvor det var bra å slå seg ned i Bergen.

Så tenkte å høre hvor dere Bergensere vokste opp. Og selvfølgelig har vi lyst å høre fra dere tilflyttere også :)

Hvordan trivdes du ?

Negativt og positiv ?

Hvilke relasjoner har du til Bergen og bydelen du vokste opp i / bor i ?

Og oppfordrer alle andre til å starte liknende tråder om sin by/oppvekststed.

Jeg elsker Bergen. Er født her, men fra ei lita bygd, men har alltid følt meg hjemme her i byen. Hvorfor, vet jeg ikke. Det har bare vært sånn. Jeg elsker kontrasten mellom det gamle og det nye og byen er full i flotte, fargerike og originale mennesker.

Folk er heller ikke vanskelige å komme i kontakt med. Det er bare å sette seg ned på Torgallmenningen det, så kommer det alltid noen du kan prate med.

Jeg ville ikke bodd noe annet sted :)

AnonymBruker
Skrevet

Vokste opp i Olsvik. Har absolutt ingen grunn til å dra tilbake. Dog skal det sies at jeg flyttet til en annen landsdel før det ble for ille der, utover 90-tallet.

Det var kjempebra på 80-tallet, da alt var nytt og alle var nyetablerte, flott samhold, gode naboer og i det hele tatt. Men når folk ble lei blokklivet og reetablerte seg i eneboliger og hva har du, så forsvant også fellesskapet.

Jeg bodde også en stund i Olsvik, Festeråsen på 80-tallet. Ganske fint :)

Anonymous poster hash: 627ea...6ed

Skrevet (endret)

Jeg er oppvokst i Steinsviken i Ytrebygda bydel på 90/00-tallet. Hadde det veldig fint der :) Den gang var det mest eneboliger der, nå har det kommet en del leilighetsbygg.

Jeg har ikke noe negativt å si om det egentlig. Kort vei til Lagunen senter, og til Kokstad. Fana golfklubb ligger der også, og nå kommer bybanen gjennom der ganske snart. :)

Gikk på ungdomsskole på Sandsli, som ligger like ved, og der likte jeg meg mye mindre. Mye bråk og frekke folk.

Nå bor jeg på østlandet, men skal definitivt flytte tilbake til Bergen igjen senere :)

Endret av Bergensjenten
AnonymBruker
Skrevet

Bor i Lysefjorden, rett over grensen fra Bergen til Os kommune. Flyttet fra Bergen etter studietiden. Et fantastisk sted for barn og vokse opp, nærmet byn, fjell og sjø i umiddelbar nærhet og et veldig inkluderende nærmiljø.

Anonymous poster hash: 8cd0c...48b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...