Gå til innhold

Artiach selvoppblåsende liggeunderlag

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal

Mulig jeg er teknisk ubegavet, men kan noen vennligst forklare meg hvordan det fungerer??? Jeg forsøkte å skru på den ventilen, men ingenting skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det skal faktisk blåse opp seg selv, men det tar gjerne litt tid. Noen minutter. Min erfaring (riktignok ikke med Artiach, men med Therm-a-rest) er at det greieste er å la det ligge utrullet en stund for seg selv før jeg blåser det opp til ønsket tykkelse selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om underlaget ikke har vær i bruk før, eller det har ligget lenge sammenrullet, kan det godt hende du må "hjelpe" det litt ved å blåse inn luft. Porene er så tett pakket sammen at lufta ikke klarer å trenge inn. Jeg har aldri tålmodigeht til å vente uansett, og blåser luft inn selv hver gang :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Kan jeg lukke det ved å skru igjen ventilen :klø:?

Lukke det? Hva mener du? Du skrur igjen ventilen når du ikke vil ha mer luft inn.

Når ventilen er åpen, vil underlaget trekke inn luft til det er passe (det vil si at lufttrykket er det samme utenpå og inni underlaget, tror jeg, uten at jeg er noen fysiker...) Så lukker du ventilen. Dersom du da åpner ventilen, vil det ikke skje noe: Lufta forblir i underlaget til du presser den ut ved å rulle det sammen.

Blåser du derimot mer luft inn i underlaget etter at det har blåst opp seg selv, og så stenger ventilen, vil underlaget slippe ut luft av seg selv når du åpner ventilen igjen.

Dette var litt vanskelig å forklare... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
OK' date=' da er det i hvertfall ikke noe galt med underlaget :)[/quote']

Helt sikkert ikke!

Men når de kalles selvoppblåsende, venter man liksom at man skal skru på ventilen, og så bare poffer de opp... Det gjør de altså dessverre ikke. Ikke helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Men når de kalles selvoppblåsende, venter man liksom at man skal skru på ventilen, og så bare poffer de opp... Det gjør de altså dessverre ikke. Ikke helt.

SKUFFET :-x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...