Gå til innhold

Helt ÆRLIG, hvor ofte ....

Anbefalte innlegg

Gjest Maman
Skrevet (endret)

Skiftet altfor sjelden på ting før jeg fikk et system. Men nå bytter jeg kjøkkenklut minst hver mandag, ellers ved behov. Sengetøy skiftes hver fredag. BH skiftes annenhver dag, truse og sokker hver dag. Håndklær vaskes hver søndag.

Jeg slurver med...gulvvask, og badet burde vært vasket oftere. Og jeg har aldri vasket gulvlistene...det syns.

Endret av Maman
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke kjøkkenklut, velger heller papir.

Sengetøy skiftes hver uke, da støvsuges også madrasser, dyner og puter.

Gulvene taes hver dag.

Støvtørk en gang i uken.

Men bh'ene de vasker jeg bare når de begynner å lukte.

Anonymous poster hash: 83ac6...9ea
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ikke kjøkkenklut, velger heller papir.

Sengetøy skiftes hver uke, da støvsuges også madrasser, dyner og puter.

Gulvene taes hver dag.

Støvtørk en gang i uken.

Men bh'ene de vasker jeg bare når de begynner å lukte.

Anonymous poster hash: bd95f...80c

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vasker noen gulv hver dag??

Fatter ikke det behovet. Dersom det blir møkkete hver dag holder det jo fortsatt å vaske det annenhver e.l.

Men flekke over kan jeg forstå.

Når folk sier "vaske gulv hver dag" vasker de da på bare på midten?

Anonymous poster hash: e48b4...96c
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke det behovet. Dersom det blir møkkete hver dag holder det jo fortsatt å vaske det annenhver e.l.

Jeg har støvallergi, derfor taes gulvene hver dag. Det er også derfor jeg bytter sengetøy en gang i uken og støvsuger senga.

Gjest Funky Punk
Skrevet

Noen perioder vasker jeg gulvene hver dag.

Det er når dyra har røytetid (det blåses rundt dersom jeg bruker støvsugeren), og i peeioder om sommeren om vi har gått mye barbeint ut og inn osv.

Da vasker jeg bare kjapt over. Flytter ikke sofaene eller tar kjempenøye under tv-bord o.l

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ØØØØØØØØh her bør jeg nok være anonym:

Sengetøy etter 3 uker

Kjøkkenkluten brukes ikke hver dag, men legger jo den til vask..i blant? Etter noen dager? Men bruker den oftest bare til å tørke av bordene osv etter middag, ikke i vasken og på komfyren etc... Hvis det hjelper :vetikke:

BH ca aldri, bruker den alt for ofte. Bytter på to stk som sitter bra.

Håndduken deler jeg og samboeren min litt på, den henges nå opp igjen et par ganger i hvertfall.

Hånd-håndduken brukes en uke sikkert.

Jeg vil ikke si vi har det skittent? Det er da bare å ikke søle/svette så mye? Vasker IKKE gulvet hver dag heller, støvsuger kanskje annenhver uke. Mopper litt rundt ellers.

Anonymous poster hash: cb7b7...27b
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dere som skifter sengetøyet hver 14 dag eller sjeldnere, ÆSJ, for noen GRISER!!!!

Er det mulig?? Æsj, tusen ganger æsj!

Anonymous poster hash: ebf68...cea

• Liker 1
Skrevet

Håndkle ved vasken: En gang i uka.

Sengetøy: En gang hver andre uke.

Kjøkkenkluter: Når de ser grisete ut (noe de gjør fort siden visse folk ikke klarer å skylle de etter seg når de tørker opp matsøl, så det blir fort flere kluter i uka som vaskes).

Kjøkkenhåndkler: Når de ser grisete ut, en til to i uka.

Håndkle etter dusjen: Brukes to ganger, og så vaskes det.

BH: Tja, bruker vel en bh i 4-5 dager før den vaskes med mindre jeg har svettet mye i den.

Hva jeg sløver med? Sofaen. Har skinnsofa så det er jo fort gjort å vaske over og så bruke sånn møbelsmøring, mennehh. Eh, ja. Burde få gjort det snart. :P

AnonymBruker
Skrevet

Håndkle ved vasken: En gang i uka.

Sengetøy: En gang hver andre uke.

Kjøkkenkluter: Når de ser grisete ut (noe de gjør fort siden visse folk ikke klarer å skylle de etter seg når de tørker opp matsøl, så det blir fort flere kluter i uka som vaskes).

Kjøkkenhåndkler: Når de ser grisete ut, en til to i uka.

Håndkle etter dusjen: Brukes to ganger, og så vaskes det.

BH: Tja, bruker vel en bh i 4-5 dager før den vaskes med mindre jeg har svettet mye i den.

Hva jeg sløver med? Sofaen. Har skinnsofa så det er jo fort gjort å vaske over og så bruke sånn møbelsmøring, mennehh. Eh, ja. Burde få gjort det snart. :P

Skrevet

?

AnonymBruker
Skrevet

Svettebhen min (som jeg bruker på jobb) vasker jeg etter et par-tre dagers bruk.
Hverdagsbhen min kan gå opp til en uke (svetter veldig lite)
Ute bhen min (når jeg går med på byen) går jeg med et par-tre ganger i uken. vasker vel annen hver uke.

Sengetøy.. annen hver uke ca.
Håndkler.. har en oventil, en nedentil. Når jeg vasker håret 2-3 ganger i uken, bytter jeg annen hver (altså jeg tar hånkledet som jeg brukte til håret og bytter med de jeg bruker på resten av kroppen.

Helt erlig, synes jeg folk bruker vaskemaskinen litt for mye.. :P

Anonymous poster hash: 636df...9fd
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vasker ikke selv, har vaskedame :danse:

Sengetøy, håndkle, kjøkkenhåndkle og kluter - hver fredag

Kjøkkenfilla legger jeg i litt klorvann i noen timer 1-2 ganger i uka eller så,

Anonymous poster hash: cefe5...a7d
AnonymBruker
Skrevet

Sengetøy - 1 gang i måneden. Kanskje mer :fnise:

Anonymous poster hash: 2c732...369
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen her som nesten aldri skifter på sengen?

Ser noen skifter to ganger pr uke og andre etter 1 månde :)

Skrevet

I stua mi holder det faktisk å vaske det ca en gang i mnd eller sjeldnere. Vi lager ikke flekker og støvsuger hver uke. Når jeg vasker gulvet er vannet fremdeles klart når gulvet er ferdi vasket.

AnonymBruker
Skrevet

Kjøkkenkluten byttes stort sett etter hvert bruk, bruker den lite, og syns kluter er ekle. Sengetøy byttes alt fra en gang i uka til en gang i mnd. Oftest hver 14. dag, sånn ca. Bhen kan jeg bruke i et par uker uten problemer. Truser byttes hver dag eller oftere. Dusjhåndkle byttes etter 3-4 dusj. Håndhåndkle byttes ca en gang i uka, eller etter at vi har hatt gjester. Husvask blir gjort en gang hver 4. mnd tror jeg.... Men støvsuger oftere. Og vasker toalettet og kjøkkenbenken. Men gulvene er jeg skikkelig sløv med.

Anonymous poster hash: cb965...b40

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri vasket dynen vår, og den er ca 6 år gammel.......

AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke hvordan folk kan sove i samme sengetøy i uker. Man svetter en halv liter på natta, syns det begynner å lukte etter en uke jeg.

Kanskje jeg svetter mindre enn deg, for min seng har aldri luktet noe. Og jeg dusjer alltid rett før jeg legger meg, så jeg legger meg helt ren. altså drar jeg ikke med svette og skitt fra hele dagen inn i senga - for det synes jeg er ekkelt. Å ikke være nydusja når man legger seg.

Anonymous poster hash: dc203...c04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri luktet svette av min seng heller, og jeg er ikke alltid nydusja. Er faktisk aldri nydusja, for jeg orker ikke å legge meg med vått hår, og det blir aldri helt tørt av føner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...