Gå til innhold

Helt ÆRLIG, hvor ofte ....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøkkenkluten?

-Når jeg ser den trenger det. Det kan være alt fra to ganger om dagen til en gang i uka, alt ettersom hvor mye jeg har grist på kjøkkenet når jeg har laget mat. :P

Kopphåndklærne henger som oftest bare til pynt på stekeovnsdøra, siden jeg foretrekker å bruke tørkepapir til å tørke over ting og hendene min med, pluss at jeg ikke har noen ting som ikke kan vaskes i maskinen.

Sengeklærne?

- Mellom en og to ganger i måneden i gjennomsnitt. Noen ganger oftere, andre ganger mye sjeldnere :P

Bh'n din?

-Bytter bh en til to ganger i uka, alt ettersom hvor aktiv jeg har vært på jobb og hvor svett jeg har blitt. Burde kanskje skifte oftere for å holde fasongen på bh'en lenger, men piff paff.

De vaskes når jeg vasker klær, rundt en gang i uka.

Skifter du håndkle hver dag?

-Kroppshåndkle og hårhåndkle etter dusjen, ca en gang i uka.

Håndehåndkle ved vasken på badet og do... not so much. Håndkleet på do blir ikke brukt så ofte da jeg som oftest går på badet for å vaske hendene, av en eller annen grunn, men det skiftes helt sikkert ikke så ofte som det burde. :fnise:

Hva slurver du ellers med der hjemme?
( husk : vær ærlig! )

-Støvsuging; Burde gjøres en gang i uka pga både jeg og kattene røyter så det er svære hybelelefanter som består av både hår og støv i alle retninger, men det skjer nok nærmere en gang i måneden. Og når jeg får gjester. Gjester er alltid fint for da rydder og vasker man plutselig huset på en halvtime. :fnise:

-Vindusvask; Det skjer ikke. Mest fordi jeg vet jeg får et OCD-anfall når jeg prøver fordi alle vinduene er punkterte og dermed skitne INNI.

-Støvtørking; Omtrent en gang hvert jubelår. Det er helt sikkert støv på merkelige steder selv etter at jeg har gått en runde med kluten :sjenert:

Det er helt sikkert masse jeg har glemt, jeg er ikke spesielt huslig av meg hele tiden. :fnise:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte vasker du kjøkkenkluten? Bytter noen ganger i uken. Vi har sånne kluter som vi kaster etterhvert.

Sengeklærne? Bytter hver søndag eller etter sykdom/reise osv.

Bh'n din? 1 gang i uken. Har bare en BH.

Skifter du håndkle hver dag? Det jeg bruker etter at jeg har dusjet bruker jeg et par-tre ganger, det som vi tørker oss på hendene med på badet byttes et par ganger i uken.

Hva slurver du ellers med der hjemme? Generelt er vi flinke til å rydde og vaske her hjemme (2 voksne), men vi har totalt uorden i skap og skuffer. Har dårlig med lagringsplass i leiligheten så ting blir ofte bært opp på loftet eller ned i boden og så blir det stående. Så det slurver vi med. Vi må ta oss en skikkelig organiseringsrunde både i skuffer og skap og i boder.

Anonymous poster hash: 9e256...ec2
Skrevet

Kjøkkenkluten skiftes annen hver dag.

Kopphåndduken henger stort sett bare i kjøkkenskapet og skiftes derfor bare en gang i uka. Brukes bare til å tørke hendene på av og til -rene hender.

Håndklærne på badet skiftes hver tredje dag -både til hender og til dusjing. Oftere hvis det er behov for det, som når vi har mye besøk. Til vanlig er vi bare en til to stk i hus.

Sengetøyet skiftes annen hver uke. Oftere ved behov.

Gulvene støvsuges hver andre til tredje dag og vaskes en til to ganger i uka. Men nå i pollensesongen støvsuges og vaskes det minst 3 ganger i uka.

Kjøleskapet vasker jeg hver 3.mnd ca.

Bh'ene brukes 2-3 dager, men ikke etter hverandre, før de legges til vask. Noen dager har jeg bh på i to timer, andre dager hele dagen. Så det varierer. Og noen ganger er den jo også utsvettet etter to timer..

Hva jeg er sløv med.. tørke støv av gulvlistene? Det er kjedelig.

Ellers liker jeg å ha det rent og pent, så det slurves lite..

Skrevet

Jeg bytter ut kjøkkenkluten annenhver dag, sengetøyet byttes en gang i uken, bh byttes hver dag, og har nytt håndkle til hver dusj.

Jeg er ikke noe husmoremne når det kommer til rengjøring i huset og det blir dessverre bare badet og kjøkkenet som blir prioritert her hver uke, jeg kommer til å ha en vaskehjelp når jeg blir ordentlig etablert, hvis ikke jeg har en mann som er skikkelig husfar da ;) min samboer støvsuger og jeg tørker støv når jeg ser det trengs.

Hvorfor? Det blir ikke akkurat skittent

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg vil være anonym i en tråd hvor vaskehysteriet rår. Jeg gjør alt ved behov og ikke et øyeblikk før. ;)

Anonymous poster hash: e865d...298
  • Liker 7
Skrevet

Kjøkkenklut: når den lukter eller har flekker

Sengetøy: hver fjerde uke (og jeg dusjer om morgenene).

Håndklær: litt usikker. Hele familien bruker samme håndklær, tipper to ganger i uka.

Støvsuger:en gang i uka.

Gulvvask: våtserviett på flekker ellers to ganger i året.

BH: brukes 4-5 dager? Litt usikker

Støvtørking: hver annen måned gjennomsnittlig

Kjøleskap: later som jeg gjør deg hvert kvartal, er vel egentlig hvert halvår.

Jepp både rotete og møkkete, men vi koser oss masse sammen og krangler lite (og særdeles sjelden over rengjøring).

Skrevet

Hvorfor? Det blir ikke akkurat skittent

lært det hjemmefra, synes det er ekkelt å bruke håndkle to ganger.
Skrevet (endret)

Kjøkkenkluten byttes 2-3 ganger i uka, den blir jo sur!

Sengeskift 1 gang i uken, men er ikke flink til å vaske overmadrasstrekket

Håndkleet ved vasken byttes ca 2 ganger i uka

Dusjhåndkle byttes etter 3-4 dusjer

Vasker kjøkken, bad og ganggulv ca hver 14 dag. Stue og soverom kanskje hver 4-5 uke

Støvsuger hele huset 1 gang i uka

Vasker badet så og si hver uke, MÅ ha rent toalett!

Vindusvask 1 g i året.

Bruker sjelden bh så de blir kanskje vasket 1-2 ganger i mnd.

Slurver med å brette klær så hoper seg opp. Er også skippertak med klesvask, vasker 2-3 maskiner i slengen også kan det være 4-5 dager til neste gang. Slurver også med støvtørk, vasking inni skap, rydde i klesskap, pakke bort vintertøy, gå ut med søpla, vasker ikke inni kjøleskapet så ofte heller.

Endret av KG dama
Skrevet

Kjøkkenklut: tar ny hver gang jeg skal bruke en.

Sengetøy: Oftere enn en gang i uka, men det er pga allergi

Håndklær: Henger det opp etter bruk og bruker det 2-3 ganger før jeg vasker det.

BH: kan variere veldig. Veldig forskjellig hvor lenge jeg har den på meg. Noen ganger fra jeg står opp til jeg legger meg, andre ganger kanskje en time eller to når jeg er ute og handler mat.

Støvsuger mye oftere enn jeg vasker, vasker bare hvis det er kommet flekker på gulvet (er vel heller å tørke vekk flekken enn å vaske gulv).

Slapp: Kan utsette oppvasken i det lengste, til jeg må for at vi skal ha rent dekketøy. Burde vasket kjøleskapet oftere. Og sikkert mer, kommer ikke på det i farten.

Kaster du en bh til vask etter en time?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Wow. Jeg må være ei skikkelig grisejente for jeg vasker kanskje bh'en hver 14 dag. :haar:
Den blir jo aldri noe svett? Hvordan kan man svette på puppene? Eller kanskje det er fordi jeg har små drue-pupper.
Men, går ofte uten bh, mange ganger henger den på "lufting" mens jeg bruker en annen bh.

Anonymous poster hash: 4ceda...65c
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

bytter kjøkkenkluter, kjøkkenhåndkleer og badehåndkleer hver uke. sengetøy annenhver uke. Men BHer er nok der jeg er mest ekkel. jeg bruker de ikke mer enn en dag i slengen, men så legger jeg de tilbake i skapet og sånn holder jeg på til de begynner å lukte, og først da vasker jeg de...

Anonymous poster hash: 5f781...b5f
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

bytter kjøkkenkluter, kjøkkenhåndkleer og badehåndkleer hver uke. sengetøy annenhver uke. Men BHer er nok der jeg er mest ekkel. jeg bruker de ikke mer enn en dag i slengen, men så legger jeg de tilbake i skapet og sånn holder jeg på til de begynner å lukte, og først da vasker jeg de...

Anonymous poster hash: 5f781...b5f

Jeg er ikke flink på bher selv, men det der var jo litt ekkelt da.. Tenk hvor lenge de har luktet for andre før du kjenner lukten selv..

Anonymous poster hash: 9e256...ec2

• Liker 1
Skrevet

Kaster du en bh til vask etter en time?

Nei. Bruker jeg den så kort tid, tar jeg på den samme dagen etter. Og hvis jeg ikke har den på meg lenge da heller, kan jeg finne på å bruke den enda en dag. :laugh: (Hvis ikke det er en sportsbh jeg har brukt til trening.)

Gjest Funky Punk
Skrevet

...vasker du kjøkkenkluten? Sengeklærne? Bh'n din? Skifter du håndkle hver dag?

Hva slurver du ellers med der hjemme?

( husk : vær ærlig! )

Jeg skifter håndklær ved vasken hver fredag ++ Skifter også på sengen hver fredag. Skifter kjøkkenklut oftere etter behov.

Jeg drar støvsugeren oftere enn jeg vasker. Anonymous poster hash: bd95f...80c

Jeg slenger kjøkkenkluten på vask før jeg går og legger meg. Har som rutine hver kveld å rydde kjøkkenbenken så jeg ikke våkner opp til rot.

Når jeg har samlet opp en haug med kluten og håndkleder så vasker jeg dem.

Kjøkkenhåndkledene skifter jeg vel sånn ca 2 ganger pr uke. Har en som kun er til å tørke hendene med når jeg har vasket dem, og et øar andre håndkleder som brukes til diverse.

Jeg sløver litt med gulvvasken. Enklere å bare dra over med støvsugeren, men prøver å få til en gulvvask minst 1 gang hver 14. dag.

Skifter på sengen 1 gang pr uke

Skrevet (endret)

La han få forsyne seg av risen, og evt annet tilbehør fra kjøleskapet (hvis det finnes), dersom han ikke har sagt fra før maten serveres om at han ikke liker/ vil ha vårruller. Har han sagt fra i god tid, kan noe annet lages til hans porsjon med ris. Ha noe lettvindt i beredskap (som kan tilberedes fort) til anledninger som dette. Enig i at mat bør oppfordres til å smake på, men ingen skal tvinges til å spise.

Anonymous poster hash: fe70c...122

Og når jeg tror vi har helt vanlige standarder, føler jeg meg alltid som en slask i slike tråder. :fnise: (men antar også at de mest renslige blant oss svarer)

Sengetøy skiftes annen hver uke. Skifter alle håndklær hver uke. Kjøkkenklut kanskje et par ganger i uka? Støvsuger huset og vasker hovedbad og gjestetoalett hver uke. Vasker også det andre badet/vaskerommet (som blir brukt mindre) ca annen hver uke. Vasker gulv i nesten hele huset ca annen hver uke, men tar flekker på kjøkkengulvet utenom dette eller vasker oftere der ved behov.

Gidder ikke å bruke mer tid på husarbeid enn jeg gjør, og det er i grunnen viktigere for meg at det er ryddig en skinnende rent. Tar dessuten lite sykdom hos meg og mannen som en indikator på at vi holder et greit nivå på hygienen.

Endret av Vera Vinge
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor alene, har lite besøk og ingen kjæledyr, så det er bare meg selv som griser og roter.

Kjøkkenklut: litt etter behov, men går gjerne 3-4 dager. Kommer an på hvor mye jeg søler, om jeg lager mat eller om jeg bare varmer opp mat i mikroen.

Kjøkkenhåndklær: kan holde i en uke. Vasker det meste i maskin, så bruker lite håndklær.

Håndklær: Til kropp/ansikt bruker jeg det i en uke. Til håret gjerne lengre.

Sengetøy: Hver 14. dag

bh'er: kommer an på hvor mye jeg svetter og slikt. Kan bruke samme bh'en 5-6 ganger før den vaskes om det ikke er varmt og klamt ute.

Støvsuger en gang i uken, vasker kjøkkengulv og gang en gang i uken. Vasker resten av gulvene ved behov, men det er veldig sjelden det er behov i stuen. Spiser aldri i stuen, og det er jo grenser for hvor mye man da trenger vaske der.

Kunne vasket dusjen oftere, men jeg haaater vaske dusjen... Og siden jeg har lite besøk og bare er meg som ser hvor skitten den er, går det gjerne 3 uker mellom hver gang.

Anonymous poster hash: 259fb...d82
AnonymBruker
Skrevet

Sengetøy: hver andre uke (sover alene, så ikke noe sexsøl, og dusjer før jeg legger meg hver dag)

Kjøkkenklut: Kanskje 1 gang i mnd. (brukes max en gang i uken til å tørke bort smuler og sånt)

Håndklær: Etter en ukes tid ca. (jeg er jo ren når jeg tørker meg)

BH: Brukes vel kanskje 5-6 dager før jeg vasker de. Men ikke på rad.

Folk kommer sikkert til å synes jeg er skikkelig sjuskete, men det driter jeg i. Vi har ikke godt av å bo i sterile hjem.

-F

Anonymous poster hash: dc203...c04

Signerer denne.

Har gjerne en 2-3 BH-er spm jeg bytter på 2-3 uker før jeg vasker de. Lar de lufte seg.

Anonymous poster hash: e48b4...96c

AnonymBruker
Skrevet

Tar den som anonym, vil ikke "oute" hvilken gris jeg er..!

Kjøkkenklut: ca. hver 3.-4. dag?

Sengetøy: Alt for skjeldent - kanskje hver 6. uke (med mindre jeg har svettet veldig eller har vært syk).

Håndkle ved vasken på do: Kanskje hver 10. dag ca.

Dusj-håndkle: Ca. en gang i uka.

BH: Ved behov, kan være etter en dag, men kan også bruke samme i 4-5 dager. Når jeg tenker meg om, mener jeg BH ikke behøver vaskes så ofte, gitt at man ikke svetter: bukse/genser er jo utsatt for mye mer ulumskheter enn en BH i løpet av en dag, men jeg har i alle fall ingen problemer med å bruke samme genser flere dager.

Som dere kanskje skjønner ut fra alle "kanskje"-ene så har jeg ingen fast rutine. Tar det på feelingen. Før/etter masse gjester bytter jeg håndkle på do, har jeg tørket av kyllingsøl på benken går så klart kluten rett til vask og om jeg har gnikket håndkleet på garderobegulvet på treningssenteret går det så klart også i vask. Men prøver generelt å begrense klesvasken, med tanke på miljø og lommebok!

Ellers slurver jeg med det meste, bortsett fra på kjøkkenet som jeg sørger for at er rent daglig.

Anonymous poster hash: 17031...a35
  • Liker 1
Skrevet

Fatter ikke hvordan folk kan sove i samme sengetøy i uker. Man svetter en halv liter på natta, syns det begynner å lukte etter en uke jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Fatter ikke hvordan folk kan sove i samme sengetøy i uker. Man svetter en halv liter på natta, syns det begynner å lukte etter en uke jeg.

Anonymous poster hash: bd95f...80c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...