AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 ...vasker du kjøkkenkluten? Sengeklærne? Bh'n din? Skifter du håndkle hver dag? Hva slurver du ellers med der hjemme? ( husk : vær ærlig! ) Jeg skifter håndklær ved vasken hver fredag ++ Skifter også på sengen hver fredag. Skifter kjøkkenklut oftere etter behov. Jeg drar støvsugeren oftere enn jeg vasker. Anonymous poster hash: bd95f...80c
Mrs Smith Skrevet 23. juni 2014 #2 Skrevet 23. juni 2014 Jeg bytter ut kjøkkenkluten annenhver dag, sengetøyet byttes en gang i uken, bh byttes hver dag, og har nytt håndkle til hver dusj. Jeg er ikke noe husmoremne når det kommer til rengjøring i huset og det blir dessverre bare badet og kjøkkenet som blir prioritert her hver uke, jeg kommer til å ha en vaskehjelp når jeg blir ordentlig etablert, hvis ikke jeg har en mann som er skikkelig husfar da min samboer støvsuger og jeg tørker støv når jeg ser det trengs.
Gjest Wei Wei Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Bruker ikke kjøkkenklutter. Sengesettene vaskes annenhver uke. Bare gjør det i helgen nærmest den 1. og den 15. hver måned. Håndkleet bruker jeg for å tørke en ren kropp. Så jeg ser ingen behov for å skifte dem hver dag. Vaskes sammen med sengetøyet. 3
Fuglen Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Kjøkkenkluten en gang i uken. Sengetøyet hver 7. - 14. dag. Bh annenhver dag. Håndkle hver 7. - 14. dag. Vasker gulvene på badene og kjøkkenet hver uke, men vasker resten av gulvene kanskje annenhver måned Støvsuger de hver uke, da.
SiMa Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Kjøkkenklut: tar ny hver gang jeg skal bruke en. Sengetøy: Oftere enn en gang i uka, men det er pga allergi Håndklær: Henger det opp etter bruk og bruker det 2-3 ganger før jeg vasker det. BH: kan variere veldig. Veldig forskjellig hvor lenge jeg har den på meg. Noen ganger fra jeg står opp til jeg legger meg, andre ganger kanskje en time eller to når jeg er ute og handler mat. Støvsuger mye oftere enn jeg vasker, vasker bare hvis det er kommet flekker på gulvet (er vel heller å tørke vekk flekken enn å vaske gulv). Slapp: Kan utsette oppvasken i det lengste, til jeg må for at vi skal ha rent dekketøy. Burde vasket kjøleskapet oftere. Og sikkert mer, kommer ikke på det i farten.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Kjøkkenklut: et par ganger i uka Håndkle: til håndvask et par ganger i uka, til dusjng ca en gang i uka. Sengetøy: ca hver 14. dag Bh: ca 3 ganger i uka. Støvsuger: ca annenhver dag. vasker ved behov, ca en gang i uka. kjøleskapet: vaskes litt for sjeldent. Men har nettopp flyttet inn nytt hus, så prøver å skjerpe meg og gjøre det ca en gang i mnd. Anonymous poster hash: 4424f...06b
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 Kjøkkenkluten skifter jeg 1-2 ganger i uken, ser på den når den må skiftes ut. Sengeklærne skiftes hver 2.-3. uke. Bh skifter jeg hver gang jeg dusjer (annenhver dag). Håndkle ved vasken skifter jeg 1 gang i uken. Anonymous poster hash: 774f4...2b6
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Alt av sengetøy, kjøkkenkluter og håndklær vaskes og byttes ut minst en gang i uken. Kjøkkenkluten passer jeg på å behandle med zalo og vann hver gang den brukes og vris godt opp slik at den tørker fort. Det hindrer vond lukt. Bruker dog kun kluter av ren bomull og lar de aldri ligge i vannsøl og skitt. Anonymous poster hash: 5aba5...517
Gjest Jørild Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Kjøkkenklut: Når den trenger det. Alt fra 2-5 ganger i uka. Bh: etter noen dager, avhengig av hva jeg driver med og hvor møkkete jeg er. Håndduk: brukes 1-3 ganger Sengetøy: for sjeldent, det er såå kjedelig!
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 ...vasker du kjøkkenkluten? Sengeklærne? Bh'n din? Skifter du håndkle hver dag? Kjøkkenkluten byttes når det trengs, lukt, eller synlig skitten. Sengetøy, ikke ofte nok.. Bhen bruker jeg vel rundt 4 dager. Håndklær byttes ikke på fast skjema, men etter filingen. Byttes etter masse unger på besøk uansett. Hva slurver du ellers med der hjemme? Gulvvasken, bl.a... ( husk : vær ærlig! ) Jeg skifter håndklær ved vasken hver fredag ++ Skifter også på sengen hver fredag. Skifter kjøkkenklut oftere etter behov. Jeg drar støvsugeren oftere enn jeg vasker.Anonymous poster hash: bd95f...80c Anonymous poster hash: e30e9...805
Gjest Booker Skrevet 23. juni 2014 #11 Skrevet 23. juni 2014 All hvitvasken (sengetøy, kluter, håndklær) tar jeg hver søndag. Bh har jeg ikke peiling på, tar det på føling. Kjøkkenklut bytter jeg ut en gang i måneden, tørker bare benkeplater med den og skyller den i såpe så tenker ikke at den er så skitten
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #12 Skrevet 23. juni 2014 ...vasker du kjøkkenkluten?Hver gang den er brukt (bruker mest tørkerull på kjøkkenet) Sengeklærne?1 gang i uken med mindre jeg har vært syk/svette etc. Sover veldig rolig og i kaldt rom. Bh'n din?Etter en dags bruk (går som regel ikke med den en hel dag en gang da jeg syns det er ubehagelig). Skifter du håndkle hver dag?Håndhåndkle hver dag, dusjhåndkle en gang i uken med mindre det er noe spesielt (sykdom etc). Er jo ren når jeg bruker det :DHva slurver du ellers med der hjemme?Slurver ikke med noe. Hygienetvangstanker lever i beste velgående hos meg. Anonymous poster hash: 3f8ed...7c1
Gjest Raga Skrevet 23. juni 2014 #13 Skrevet 23. juni 2014 Jeg tar ny kjøkkenklut hver gang jeg trenger en slik. Synes det er merkelig at folk tar nytt håndkle hver gang de dusjer, men ikke ny kjøkkenklut hver gang de trenger en. Veldig merkelig! Jeg bytter: Sengeklær hver uke. Bh etter 2-4 dager. (Går mye uten.) Håndklær etter 3 dager. Ellers er jeg ganske sjuskete. Hater vasking! Men er heldigvis ryddig av meg, så det ser bedre ut enn det egentlig er her.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #14 Skrevet 23. juni 2014 Kjøkkenkluten; her vet jeg kluten fikk være på kjøkkenet alt for lenge, alt for mange ganger, grøss! Så til slutt måtte jeg gjøre en vane av å ta den hver søndag, og det er sikkert ikke ofte nok det heller:P Sengeklærne tar vi i snitt en gang i uka, noen ganger går det litt over, sånn som denne uka f.eks. da reiser vi på ferie torsdag, så vi venter med å legge på nytt slik at vi kommer hjem til helt rene sengeklær:) Bh'n; kommer an på hvor mye jeg svetter, bytter oftere nå om sommeren enn om vinteren f.eks. pluss at jeg går uten bh hjemme. Men samtidig har jeg bare 2-3 BH'er så er begrenset for hvor ofte jeg KAN skifte. Men når det nærmer seg en 4-5 dager da er det ingen kjære mor lengre. Håndklær bytter jeg ikke hver dag, men etter 2-3 bruk kanskje. Må ærlig innrømme jeg tar de litt på lukta når jeg er usikker på når jeg byttet dem sist. Jeg kan håndtere rot og støv hjemme, men direkte gris har jeg mer problemer med, særlig på badet. Ironisk nok tror jeg at jeg slurver mest med å vaske dusjen, for den blir liksom ikke så synelig skitten(hos meg i alle fall). Pluss at det er noe av det mest kjedelige å vaske. Vasker heller dassen Anonymous poster hash: df6df...fd4
Ruby_Tuesday Skrevet 23. juni 2014 #15 Skrevet 23. juni 2014 Ikke like ofte som andre i denne tråden. 22
Gjest lillelarve Skrevet 23. juni 2014 #16 Skrevet 23. juni 2014 Bruker ikke kjøkkenklut. For mye bakterier og dritt som samles alt for fort. Bruker papir og det funker bra, det. Helt ærlig så bytter jeg ikke håndklær ofte; en av grunnene er fordi vi ikke har vaskemaskin her... Ekkelt, men... Vi må bare spare Når vi har fått vasket opp håndklærne byttes det oftere, selvfølgelig. Men nå har vi bare ett. Jeg bruker papir for å tørke hendene i disse periodene. BH'en vasker jeg etter en ukes bruk ca. Kommer an på Bytter BH ofte. Vasker sengeklærne når vi har muligheten til det. Får vasket dem til neste uke. Bytter sengeklærne etter et par ukers bruk siden vi ikke har så mange, men nå har vi bare ett sett igjen...
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #17 Skrevet 23. juni 2014 Flere?Anonymous poster hash: bd95f...80c
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #18 Skrevet 23. juni 2014 Sengetøy: hver andre uke (sover alene, så ikke noe sexsøl, og dusjer før jeg legger meg hver dag) Kjøkkenklut: Kanskje 1 gang i mnd. (brukes max en gang i uken til å tørke bort smuler og sånt) Håndklær: Etter en ukes tid ca. (jeg er jo ren når jeg tørker meg) BH: Brukes vel kanskje 5-6 dager før jeg vasker de. Men ikke på rad. Folk kommer sikkert til å synes jeg er skikkelig sjuskete, men det driter jeg i. Vi har ikke godt av å bo i sterile hjem. -F Anonymous poster hash: dc203...c04 1
Apocalypse Skrevet 23. juni 2014 #19 Skrevet 23. juni 2014 Jeg bruker bare tørkepapir på kjøkkenet, men ellers slurver jeg veldig og blir sikkert sett på som kjempegrisete og ekkel Håndklær tar jeg hvis det er mer plass i vaskemaskinen og sengetøyet kan ligge flere måneder. Ellers er jeg typen som lukter på klærne for å sjekke om de bør vaskes Vasker undertøy, men andre klær vasker jeg bare hvis de lukter eller har flekker. 4
Athene Skrevet 23. juni 2014 #20 Skrevet 23. juni 2014 Helt ærlig - Kjøkkenkluten 3-4 ganger i uka. Lager mye mat. Har et stort lager, eget vaskerom, og kjører kokvask ca en gang i måneden - Sengeklær - 1 gang i uka. - Handklær - Badehandklær 2 ganger i uka. Handhandkle på toalettene oftere. BH - Etter 3-4 gangers bruk. Kjører fra dør til dør, så svetter minimalt på en dag. Legger frem en mørk og en nude som jeg bruker gjennom uka, og legger til vask hver helg. Har alltid likt klesvask, så det koser jeg meg med. Vaskehjelp til resten, da jeg aldri vil like vasking av hus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå