Gå til innhold

Kattehyl om natten.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste ukene har det sittet en stor katt utenfor soveromsvinduet vårt og skreket. Ikke mjauet, men skreket. Nesten som et barn som blir slått. :o Skrikene går mellom marg og bein og foregår en halvtimes tid ved femtiden om morgenen.

Noen som vet om dette er vanlig oppførsel? Skriker de slik i perioder eller vil dette vedvare?

Litt mer info: Jeg tror at hun som bor i huset ved siden av oss mater denne katten. Tror ikke katten er hennes, men ser det står skåler med vann og mat utenfor døren hennes (som er rett ved vårt soverromsvindu.)

Det er heller ikke hunkatter i området her som jeg vet om.

Vi kan selvsagt oppfordre naboen om å slutte å mate katten. Men ettersom hun mater alle slags mulige dyr, tror jeg egentlig ikke hun kommer til å slutte, - bare flytte skålene til et mindre synlig sted.

Noen tips om hvordan vi skal bli kvitt problemet uten å måtte stå opp og jage katt hver natt?

Er glad for alle humane tips.

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skjer i perioder hos oss også.

Høres akkurat ut som barneskrik.

Noen har fortalt meg at kattene hyler sånn når de er brunstige...

Neppe noe du kan gjøre med det. :wink:

Skrevet

En katt som er brunstig på kuer? :o :ler:

Takk for svar Lea. Noen som vet hvor lang en slik brunstperiode er? Lengter etter en hel natts søvn.

Skrevet

Hos oss holder de på i 1-2 uker.

Vet ikke om det er en eller 100 katter, men det er et sabla bråk i alle fall.

Skrevet

Denne katten har holdt på en måned snart..... Den må da snart bli ferdig med brunsten?????? :-x

Eller kanskje de bare hyler sånn når de vil ha mat?

Jeg begynner snart å hyle selv jeg, - av søvnløshet!

Skrevet

Men kua - du må da sove til andre timer av døgnet da, vet du... Så slipper du å våkne av den katta.... :wink:

*vips -problemet løst*

Skrevet

Takk for tipset Tilde.

Skal kjøpe en med en gang. Og så kaste meg ut av vinduet så fort katta begynner å hyle. Vet ikke hvem som kommer til å skrike høyest, men det blir garantert interessant for naboene!

:ler:

Skrevet

Hadde vært morsomt å vært naboen din ja :hoho:

Skrevet

I natt skrek den bare i ca 10 minutter. Jeg orket ikke å stå opp og sprute vann på den.

Kanskje jeg skal henge opp en bøtte i en snor utenfor vinduet, slik at jeg bare kan dra i snoren uten å gå ut av sengen?

*gruble, gruble*

Skrevet

Vannpistol kan være et lurt triks... men jeg ville ha satsa på en av de store typene.

Og det får nok katten til å finne seg et annet sted å være brunstig... Ikke blir katten skada heller... nå som det er sommer og alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...