Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg å kjæresten min var på byen forrige helg da noe utrolig merkelig skjedde visst...

Hun har blitt god venn med en som før var min beste venn. Han hadde prestert å si til henne at hadde det ikke vært for at jeg var kjæresten hennes og om hun ikke hadde kjent meg i det hele tatt hadde han tatt hu med seg hjem å pult hu.

Da tenker jeg; Hvem slags venn sier noe sånt, selv i full tilstand? Hun sa dette til meg dagen etterpå, og vel, jeg ble TEMMELIG overasket, med tanke på hvor snill han har vært mot henne og oss tidligere. Han har beskyttet henne mot gjøkhuer ellers også finner jeg ut at han er en sånn en selv..

Jeg har latt han holde rundt henne og klemme henne så mye han bare ønsker (så lenge hun er komfortabel med det) uten at det plaget meg, helt til nå. Jeg husker hvordan han var på byen når vi møtte han og at han holdt på sånn for så å finne ut av dette.. Jeg lurer på hva jeg burde gjøre egentlig.

Han er fortsatt en jævla god venn å ha. Han stiller opp UANSETT, men jeg synes det her blei for drøyt. Jeg er vant med at i venneflokken min respekterer vi hverandre såpass at det holder rikelig med en klem. Han har også sagt (allerede etter første gangen de to møttes at han var blitt så glad i henne)

Skal på grillfest hos han denne uken, hva bør jeg gjøre? burde jeg bare se an situasjonen og se hva som skjer om han gjør noe lignende en gang til, eller burde jeg bare si det rett ut at sånt er IKKE greit å gjøre når man føler det på den måten?

Anonymous poster hash: a945f...2bd
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er jo tydelig at kameraten din har et crush på dama di. Syns du skal ta det opp og si at slikt IKKE er greit, men at han uansett har verdiene sine i orden ettersom han også ikke har prøvd seg og samtidig sier med dette at han ikke ville gjort det siden han kjenner deg samt at hun kjenner deg.

Men han burde si sin unnskyldning både ovenfor deg og dama di siden han luftet de tankene fremfor å holde kjeft om de.

Endret av Timza
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er jo tydelig at kameraten din har et crush på dama di. Syns du skal ta det opp og si at slikt IKKE er greit, men at han uansett har verdiene sine i orden ettersom han også ikke har prøvd seg og samtidig sier med dette at han ikke ville gjort det siden han kjenner deg samt at hun kjenner deg.

Men han burde si sin unnskyldning både ovenfor deg og dama di siden han luftet de tankene fremfor å holde kjeft om de.

Det jeg også tenkte.. Så jeg burde konfrontere han med det på festen hans, ikke sant?

AnonymBruker
Skrevet

Litt rart er det også at han først nå etter flere år uten kontakt så velger han å invitere OSS på fest. Ikke bare meg, men oss. Så da sier det jo sitt hva han vil. Han vil være så mye rundt henne som mulig.

Han har også gjentatte ganger fortalt henne det og til meg at hun er jo en så søt og snill jente og hvor glad han er i hu osv. Dette har han også sagt til henne på facebook. Av ren nysgjerrighet så har jeg litt lyst å lese hva han har skrevet til henne så jeg kan se selv om han mener noe mer bak det han sier. Noe jeg nå vet men da har jeg "bevis" når han er edru også.

Skrevet

Det er bra du har en kjæreste som er ærlig med deg da, og forteller om hva som foregår. Sånn sett har du nok ikke noe å frykte - hadde hun vært interessert i kompisen tilbake, så hadde hun nok holdt den type kontakt skjult.

Men ikke særlig grei oppførsel fra kompisen din. Jeg hadde sagt ifra. Det er jo ikke greit å si til en kompis sin kjæreste at man gjerne skulle tatt henne med hjem. Det er helt bak mål.

Gjest Knuse
Skrevet

Han var full når han sa det? Er vel da man er litt for ærlig av seg? Blir kanskje litt kleint mellom dere en stund, men så lenge han holder fingra av fatet, så bør det vel gå seg til?

AnonymBruker
Skrevet

Han var full når han sa det? Er vel da man er litt for ærlig av seg? Blir kanskje litt kleint mellom dere en stund, men så lenge han holder fingra av fatet, så bør det vel gå seg til?

han har jo fortsatt fått noen slags følelser for henne. Tror ikke det er lurt å sette dem i samme rom lengre. Det kan bare forverres. Han kan jo prøve seg skikkelig en annen gang:/

AnonymBruker
Skrevet

han har jo fortsatt fått noen slags følelser for henne. Tror ikke det er lurt å sette dem i samme rom lengre. Det kan bare forverres. Han kan jo prøve seg skikkelig en annen gang:/

So what? Så lenge du stoler på dama di har det INGENTING å si hva han føler. Ja han er en dårlig venn men du er ekstremt usikker og det er ikke så tiltrekkende det heller.

Anonymous poster hash: 4f193...f3f

AnonymBruker
Skrevet

So what? Så lenge du stoler på dama di har det INGENTING å si hva han føler. Ja han er en dårlig venn men du er ekstremt usikker og det er ikke så tiltrekkende det heller.

Fortell meg hvor jeg har sagt jeg er usikker på henne? Vi har full tillit til hverandre, jeg lar henne dra på byen alene uten at reagerer på det, i det hele tatt. Hun har mange guttevenner å jeg gir faen i det for jeg stoler fult på henne, men jeg vil jo ikke at dette skal forverres ettersom han er en gammel venn av meg, vil bare at dette skal bli håndtert på roligst å mest effektive måten. Du kan ikke si at det er tillitssvikt fra min side, kan hende jeg har ordlagt meg feil men nei jeg har full tillit til henne:)

Skrevet

Du sier først at han er en tidligere bestevenn, så sier du at han er en god venn å ha fordi han fortsatt stiller opp. Det får meg til å lure litt på hvorfor dere har takket ja til å gå på den grillfesten hos han, for noe sier meg at du egentlig ikke vil ha han som en venn.

Hvor lenge har dere vært sammen, og hvor lenge har du kjent den vennen? Og er dette vennskapet så viktig å beholde når han har gått langt over streken med å si slike ting? Hadde jeg vært din dame og vært uinteressert i han, så hadde jeg ikke gått på den grillfesten, jeg hadde også forventet at du tok et standpunkt og sto for det.

Så, han er en tidligere bestevenn, og nå, hva er han nå? Før du fikk vite dette, mener jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Fortell meg hvor jeg har sagt jeg er usikker på henne? Vi har full tillit til hverandre, jeg lar henne dra på byen alene uten at reagerer på det, i det hele tatt. Hun har mange guttevenner å jeg gir faen i det for jeg stoler fult på henne, men jeg vil jo ikke at dette skal forverres ettersom han er en gammel venn av meg, vil bare at dette skal bli håndtert på roligst å mest effektive måten. Du kan ikke si at det er tillitssvikt fra min side, kan hende jeg har ordlagt meg feil men nei jeg har full tillit til henne:)

Så bare drit i han da. Eller ta en prat med han. Men når du ikke vil ha de i samme rom? Hva slags løsning er det da? Langsiktig? Hvis dere skal være venner så må de kunne være i samme rom og hvis dere ikke skal være venner så er det jo null problem. Jo, du virker veldig usikker for meg, bare ring fyren, si at det var drøyt og ta det derfra.

• Liker 1
Skrevet

Ikke ta det opp på festen, det er å be om ekstra unødvendig drama.. nei-- løs dette bak lukkede dører. Snakk med han du først, det er din venn og ikke din dames ansvar å ta tak i dette. Du må gjerne ha henne med for å vise han at hun ikke har andre meninger om dette enn deg, gjerne ha en samlet front.

Likevel, husk at han i utgangspunktet ikke har gjort noe galt og fortjener å bli behandlet som en venn. Han har jo i grunn bare tråkket et par gode steg over grensa i teorien.

Gjest lillelarve
Skrevet

Så flott at hun sa i fra om det. Har opplevd "noe lignende" før og da måtte min kjære ta tak. Han sendte han en melding på Facebook og plagene stoppet helt. :) takk og lov...

Tror jeg ville tatt meg en prat med han. Bare sagt på en rolig og saklig måte at det ikke er grei oppførsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...