AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #1 Skrevet 23. juni 2014 Kjenner jeg blir forbannet. De synes det er morsomt, men de skulle blitt fratatt hunden! http://dbtv.no/3635707368001#Peanut_%282%29_er_verdens_styggeste_hund Anonymous poster hash: 3ebe8...ae7 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #3 Skrevet 23. juni 2014 Tragisk... Anonymous poster hash: f4d68...059 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Fordi er man glad i hunden sin så er det som å ha et barn. Hunden skjønner ikke hva som foregår, men at eieren vil latterliggjøre sin beste venn er over grensen! Anonymous poster hash: 3ebe8...ae7 1
Deer Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Jeg synes det var litt morsomt. Jeg tror ikke hunder har evnen til å føle embarrassment.
Gjest Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 At bikkja ser stygg(?) ut er ikke en unnskyldning for å la være å opprettholde stell av pels og klør. I tillegg er jo mange av disse hundene faktisk rasetypiske. Det sier vel ganske mye om dagens hundeavl? 1
Fiolinisten Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Det som er tragisk med dette, er at noen bevist avler på dysfunksjonelle og stygge hunder for å vinne den typen konkuranse. Dette ser en spesielt hos chinese crested/kinesisk nakenhund. 2
Timza Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Det som er tragisk med dette, er at noen bevist avler på dysfunksjonelle og stygge hunder for å vinne den typen konkuranse. Dette ser en spesielt hos chinese crested/kinesisk nakenhund. Er ikke noe verre å avle frem stygge trekk som pene trekk. Bikkjene får da like mange problemer selv om det er "pene" trekk.
Fiolinisten Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 Er ikke noe verre å avle frem stygge trekk som pene trekk. Bikkjene får da like mange problemer selv om det er "pene" trekk. Nå har det seg også sånn at disse stygge trekkene som oftest er dysfunksjonelle. Klart det finns plager hos pene hunder også, men en avler da ikke på dysfunksjonelle trekk.
Timza Skrevet 23. juni 2014 #11 Skrevet 23. juni 2014 Nå har det seg også sånn at disse stygge trekkene som oftest er dysfunksjonelle. Klart det finns plager hos pene hunder også, men en avler da ikke på dysfunksjonelle trekk. Det jeg skulle frem til er at pene trekk ofte også er dysfunksjonelle trekk. Altså avling der målet er å avle frem utseende uansett om det er pent eller stygt er en uting.
Chizue Skrevet 23. juni 2014 #12 Skrevet 23. juni 2014 google verdens styggeste hund "peanut" Ja. den hunden er skikkelig stygg.. MEN Det minner meg om dette eventyret: Det var engang en skytter som var ute i skogen; så møtte han myrsnipa. "Kjære vene, skyt ikke mine barn!" sa myrsnipa. "Hva er det for noen som er dine barn da?" spurde skytteren. "De vakreste barna i skogen går, er mine!" svarte snipa. "Jeg får vel ikke skyte dem da," sa skytteren. Men da han kom tilbake, hadde han i hånden et helt knippe myrsniper som han hadde skutt. "Au, au! hvorfor skjøt du barna mine likevel da!" sa snipa. "Var det dine barn dette?" spurde skytteren - "jeg skjøt de styggeste jeg fant, jeg." "Å ja!" svarte snipa, "vet du ikke at hver synes best om sine barn?" 2
Howl Skrevet 23. juni 2014 #13 Skrevet 23. juni 2014 Trist at man avler fram slike dyr, de fleste hundene i den konkurransen har mye fysiske problemer. Tenner, snute, øyne osv. 3
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #14 Skrevet 23. juni 2014 Jeg synes det er tragisk å vise frem og konkurrere med syke, og i mange tilfeller vanskjøttede, hunder på denne måten. Show og premiering av syke hunder er like galt uansett om det heter verdens styggeste hund eller utstilling. Anonymous poster hash: 45dca...d8a 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå