AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Jeg lurer på om det er normalt å fortelle dette til partner? jeg har fortalt det til tre tidligere partnere og alle reagerte med å synes fryktelig synd på meg, være forsiktig og ta kjempehensyn. problemet er at jeg ikke vil at han nye skal se meg på den måten. jeg vil ikke at han skal være kjempeforsiktig med sexen tilfelle jeg får traumer osv. Jeg er jo ikke ødelagt. Samtidig er det jo kanskje en ting man bør dele, eller? Ville du foretrukket om partneren din fortalte deg det? Hadde du fortalt partner om det om du hadde vært i samme situasjon? Anonymous poster hash: 577b9...f78
Timza Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Syns slikt er noe som burde deles. Det kan hjelpe den dagen du faktisk kan få en reaksjon. Men fortell samtidig at du ikke ønsker at han er forsiktig med deg kun grunnet det. At du liker vanlig sex som alle andre. 3
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Jeg har akkurat samme erfaring som deg, at de partnerene jeg forteller det til først blir veldig forsiktige. Det er sikkert ikke bare lett å få vite noe sånt om partneren sin... Jeg venter en stund med å fortelle det, det er ikke noe jeg sier før første gang jeg har sex med noen, for eksempel. For meg er det viktig å vektlegge at selv om voldtekten var en forferdelig opplevelse og har preget meg, så definerer den ikke min seksualitet i dag. Jeg syns ikke noe om å bli satt inn i en offerrolle jeg ikke kjenner meg igjen i, eller å få seksualiteten min "sykeliggjort". Igjen, det er sikkert ikke bare lett å få vite noe sånt, jeg har full forståelse for at det er vanskelig å vite hvordan man skal reagere på slik informasjon. Erfaringen min er at det går seg til etterhvert. Anonymous poster hash: 9581e...5f9 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #4 Skrevet 23. juni 2014 Jeg kan ikke se for meg et forhold der man ikke forteller sånne ting (mulig jeg er rar). Har bare hatt en kjæreste etter det skjedde meg, og han fikk vite det før vi ble sammen fordi vi var bestevenner. Han har aldri vært noe mer forsiktig med meg eller stakkarsdeg-ish annet enn akkurat når vi snakker om det eller jeg opplever noe som minner meg om det (kjører forbi der det skjedde, ser en film om det etc). Men i et nytt forhold tror jeg at jeg ville ventet en stund så han kjente godt til at jeg ikke er redd for sex og sånne ting før jeg evt sa det. Anonymous poster hash: 8575a...03e
zanna Skrevet 23. juni 2014 #5 Skrevet 23. juni 2014 Vent gjerne et år eller to, så han kjenner deg godt.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #6 Skrevet 23. juni 2014 Tror jeg ville spurt meg selv om forholdet ville ha en "benefit" av det eller ei. Vil det gjøre forholdet bedre, klare opp noe osv. Hvis ikke ville jeg nok latt være, i alle fall inntill videre, kanskje det blir behov for det senere? Anonymous poster hash: 07bff...a6f
Fiolinisten Skrevet 23. juni 2014 #7 Skrevet 23. juni 2014 Jeg forteller partnere om voldtekten om det er bærekraftig. Spørs vel på hva en legger i grunne for forholdet. Jeg syns ikke en skal skjule noe så stort i et forhold. Det burde være bygget på tillitt, og om en velger å ikke dele noe slikt, så vil det bli ansett som om en ikke stoler på partneren. En begynner å tenke hva annet partneren kan skjule om det kommer for dagens lys. 1
Timza Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Jeg hadde reagert negativt om det tok et år før noe slikt kom frem f.eks. Et godt tips som noen var innpå her er jo å ta det etter dere har hatt sex noen ganger. Da kan du jo fortelle om det, samtidig vise at du liker normal sex siden dere allerede har hatt det uten at du fikk noen plager av den grunn. 1
bergen2 Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Jeg ville reagert på det dersom det kom fram ett år etter for eksempel, men det er kanskje mest avhengig av dersom du var berørt på en sånn måte at du redd når vi hadde sex for eksempel. Når det ikke er noen reaksjoner eller plutselige følelsesmessige belastninger sol plager deg trenger du ikke å fortelle det hvis du ikke vil. Hvis du skal fortelle det så si samtidig det med at han ikke trenger å være fosiktig med deg.
tingeling Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 Siden det kan komme situasjoner i fremtiden hvor det blir relevant ( feks ved graviditet/ fødsel) så ville jeg fortalt det. Og sagt at han ikke trenger å ta noen hensyn til dette i hverdagen, men at du vil at han skal vite det.
Sportsidioten Skrevet 23. juni 2014 #11 Skrevet 23. juni 2014 Jeg fortalte det til min kjæreste relativt fort, da vi begge to har vært igjennom mer dritt enn folk flest fra ung alder og vi har fortalt hverandre alt. Han synes riktignok synd på meg men er ikke forsiktig under sex, annet enn at om jeg ikke viser at jeg vil ha sex prøver han seg heller ikke - noe som svært sjeldent er no problem . Jeg ville fortalt det, mener det er noe partner bør vite.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #12 Skrevet 23. juni 2014 Jeg fortalte kjæresten min om en voldtekt etter å ha vært sammen med han i over et år, og den eneste grunnen var fordi han ville prøve noe, men akkurat det han ville sender tankene mine rett tilbake til voldtekten. Eksen min sa jeg det til ganske tidlig, da han spurte masse om denne personen, siden voldtektsmannen var en jeg holdt på med på tiden det skjedde, så da passet det å si.Anonymous poster hash: 2b848...ee6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå