Gå til innhold

Krem mot kviser?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Når jeg har mensen får jeg en del kviser, uansett hvor flink jeg er til å rense. de er store og noen av de gjør vondt. Jeg har voksen hud så trenger noe for det.. Er det noen som kan anbefale en god kvise krem eller gele til meg? Gjerne reseptfritt og helst fra apoteket.

Anonymous poster hash: 0e402...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ups. Fikk visst lagt den ut to ganger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Basiron syns jeg hjelper godt... Men bare bruk den på kvisene, og ikke i hele ansiktet... Har en tendens til å tørke ut huden

Anonymous poster hash: 03798...909
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker en krem som heter finacea. jeg bruker den mot perioral dermatitt. kremen er for rocacea og acne. jeg synes den har god effekt på vanlige kviser også. den er dessverre på resept.

har også prøvd skinoren, men den er ikke like effektiv på acne som finacea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Effaclar Duo puls fra La Roche-Posay (apotek) er den beste jeg har brukt. Du kan bruke den som en vanlig ansiktskrem, eller bare på kvisene. Den tørker ikke ut huden, men fjerner kvisene. T.o.m. store "monsterkviser" krymper inn og forsvinner uten at jeg må klemme dem.

Anonymous poster hash: fac8b...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Effaclar Duo puls fra La Roche-Posay (apotek) er den beste jeg har brukt. Du kan bruke den som en vanlig ansiktskrem, eller bare på kvisene. Den tørker ikke ut huden, men fjerner kvisene. T.o.m. store "monsterkviser" krymper inn og forsvinner uten at jeg må klemme dem. Anonymous poster hash: fac8b...efd

Plus, ikke puls!

Anonymous poster hash: fac8b...efd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

EpiDuo :) Den aller beste! Hudlegene anbefaler alltid den mot kviser. Den er på resept desverre, men er godt mulig du bare kan sende en melding til legekontoret ditt og spørre om du kan få resept på den.

Anonymous poster hash: 440d6...0bb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Triacneal fra Avene (apotek), jeg har ikke hatt en eneste kvise siden jeg startet med den, og jeg var plaget! Hadde alltid et par monsterkviser og mange små. Har brukt det i et par måneder nå!

Anonymous poster hash: 86761...f4e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere gode råd her, La Roche Posay Effaclar Duo inneholder salisylsyre (5%) som hjelper godt mot kviser og graver seg godt ned i porene og åpner opp, og Basiron inneholder 5% Benzylperoxid (som er minst dobbelt så mye som du trenger....) som aktivt dreper acne bakteriene uten å skape resistens.

Epiduo inneholder Benzylperoxid + Adapalene som da blir en blanding av at Benzylperoxiden dreper kvisebakterier og adapalene graver seg ned i porene og renser.

Vil anbefale å starte med LRP Effaclar Duo og se om det er nok, for Benzylperoxid går ganske hardt ut over huden. Husk å bruke solkrem hele tiden når du bruker hvilke som helst av de overnevnte produktene.

Anonymous poster hash: 625de...00d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...