Gå til innhold

Erfaringer med kinesisk take-away når man har cøliaki?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bare prøvd å spise kinesisk to ganger, men ble syk begge gangene. Har ikke prøvd det siden, men det har kanskje skjedd mye de siste 5 årene så nå vurderer jeg å prøve igjen. Noen som har tips til retter som er helt trygt? Jeg stoler ikke på at eggenudler alltid er glutenfritt, og fritert mat holder jeg meg alltid unna ettersom mange restauranter bruker samme olje til gluten og glutenfritt. Vet de hva gluten er? Skjønner de at de ikke kan bruke vanlig soyasaus, og at de må bruke rent utstyr?

Anonymous poster hash: abdc9...fea

Videoannonse
Annonse
Gjest Jørild
Skrevet

Nope. Kinesisk tale away og cøliaki duger dårlig. De bruker soyasaus med gluten, samt at det er gluten i en del av sausene, nudlene og på noe av kjøttet.

• Liker 1
Skrevet

Eggnudler er hvetemel basert.

Jeg går for type kylling og sursøt saus med ris, det pleier å funke.

Men, kombinasjonen cøliaki og take-away funker dårlig hos meg.

AnonymBruker
Skrevet

Så glassnudler og risnudler er det eneste glutenfrie? Jeg trodde eggnudler ble laget med egg og rismel.....

Skrevet

Kjæresten min blir nesten alltid dårlig når han spiser kinesisk eller thai take-away. Han mistenker dårlig hygiene. Så vi pleier å gå for sushi.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte en time på den lokale sushisjappa og forklarte hva gluten er og hvor viktig det er å bruke rent utstyr, så nå er det trygt å spise der. Men jeg blir litt lei av at det kun er sushi som er mulig for meg å spise som take-away. (Jeg tåler ikke hvetestivelse så pizza er utelukket). Og her finnes det bare sushi, pizza eller kinesisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...