AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Hei Som alenemor til et lite barn, har økonomien min vært dårlig i perioder. Av denne grunnen har jeg sagt til familiemedlemmer, venner og andre at dersom de har ting de vil bli kvitt, kan jeg godt selge de, og dette syntes de selvfølgelig er greit. Jeg har også benyttet meg av denne sjansen på finn.no. Mange av tingene som gis bort er i god stand, men mange av tingene er også i svært dårlig stand. Det jeg har gjort meg litt penger på - er nettopp det å hente ting gratis, stelle det i stand og selge det, og dette kun for å tjene ekstra penger til meg og barnet mitt. For meg er dette blitt en hobby, og noe jeg bruker mye tid på når barnet mitt har sovnet for kvelden. I det siste har folk skapt de utroligste historiene og ryktene om at jeg henter ting gratis og selger det, og det er helt utrolig galt fra deres side. Jeg skjønner at folk vil gi ting til et veldedig formål, men når ting er skittent, mugnet, rustet og egentlig ikke i salgbar stand - hva er galt i at jeg tar meg tiden og energien til å sette ting i stand, for å få inn litt ekstra i kassa? Hvorfor Fretex? Jeg har i enkelte tilfeller også kjøpt ting billig på grunn av standen de er i, og satt de i bedre stand slik at gjenstanden har vært mer verdt. Likevel får jeg "pes og beskyldninger" fra andre mennesker om at det jeg gjør er galt. Hvorfor bilopphuggeri? Hvorfor vedlikehold? Jo - fordi man setter ting i en verdifull stand, og selger det til den prisen man syntes det er verdt. Jeg får aldri vite hvem det er som forteller folk disse tingene, men det er tydeligvis noen i min omgangskrets/i min by - som har gått inn for å ødelegge meg og det jeg holder på med. Ønsker ærlige syn og meninger om dette temaet. Takk på forhånd. Anonymous poster hash: b2fbe...4bd Anonymous poster hash: b2fbe...4bd
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Jeg synes at det du gjør er veldig flott! Det er en vin-vinn-situasjon for miljøet, deg, og de som kjøper av deg, i tillegg til for de som gir de tingene bort til deg slik at de slipper å kjøre de bort eller fylle opp søppelcontaineren sin med det. Ikke bry deg om de som snakker negativt angående det som du gjør. Anonymous poster hash: 2593d...75d 7
Gjest Timber Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Skjønner ikke hva de gir deg pes for. Er jo bra at ting blir satt i stand og gitt lengre levetid. Mye av det som gies bort på Finn er jo ikke akkurat storslåtte verdisaker. Om de har så mye mot det, så får de enten selge det eller fikse det så de kan ta høyere pris for det. Utrolig hva folk legger seg opp i...
Gjest Blondie65 Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Hvis du får ting eller kjøper ting og setter det i stand for salg gjør du et ærlig arbeid. Jeg vet ikke helt hvordan du skal stoppe ryktene. Se om du kan heve deg over dem.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Hvordan har du fått vite at de sier slikt om deg? Jeg tror muligens ryktespredning må komme fra andre som selv gjør det samme eller noe slikt. Jobbet en tid på Fretex i Oslo, og da fikk de ansatte vite hvilke kunder som kjøpte ting billig eller prutet det ned for å selge det på Finn.no. Selv har jeg ikke noe imot det du gjør, jeg hadde gjort det selv om jeg fikk muligheten til det. Anonymous poster hash: 81e61...632
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #6 Skrevet 22. juni 2014 Du gjør ikke noe galt synes jeg, ts. Men jeg opplevde noe litt lignende som jeg ble ganske sjokkert over. Jeg ga en gang vekk litt saker på en av disse salgssidene på facebook til en jente som vill ha det. Sakene var i helt fin stand og kostet noen hundrelapper minst (litt kjøkkenutstyr, diverse rammer ala kremmerhuset stil etc). En uke senere ser jeg at hun legger ut tingene til salgs, med en minstepris på 100 kr for hver ting. Det synes jeg var ekstremt frekt! Anonymous poster hash: 96605...c60 2
Gjest Ildergreier Skrevet 22. juni 2014 #7 Skrevet 22. juni 2014 De er missunnelige fordi de ikke tenkte på det selv først.
GammelKaktus Skrevet 23. juni 2014 #8 Skrevet 23. juni 2014 Jeg ser ikke problemet, de har jo gitt det vekk, uansett hva du gjør med det da så har ikke de noe med det. Enkelt og greit Fantastisk at du har funnet noe kjekt å drive med som og kan bringe inn noen ekstra kroner til deg og barnet ditt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå