Martha Stewart Skrevet 21. juni 2004 #1 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg har alltid synest at 1 år er alt for lang tid til å vente på et bryllup - fordi jeg er så fryktelig utålmodig som person!! Men så var det jo brudgommen som satte datoen da, og kirken vi skal ha er så populær at man er nødt til å bestille mer enn ett år i forveien. Jeg storkoser meg med planlegging og sånn sett er det jo fint å ha mye tid - til f.eks å lese bryllupsblader! :-) Men nå - 4 mnd etter frieriet - er jeg i den situasjonen at de fleste detaljer allerede er tenkt ut! :-? Må jo riktignok ha litt tid til å sette planene ut i livet, få kjøpt utstyr, laget invitasjonene etc. Jeg er bare redd for at med så mye tid til å bygge opp forventninger, kan selve dagen bli litt antiklimaks... Det er jo bare en dag liksom og ut fra det jeg hører fra tidligere bruder, så blir det mye stress til slutt og dagen går fort... Hva synes dere andre som skal gifte dere? Og dere eks-bruder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydukke Anna Skrevet 21. juni 2004 #2 Del Skrevet 21. juni 2004 Jeg skjønner litt hva du mener... Det er 10 mnd til vi skal gifte oss og jeg kunne gjerne ha planlagt alt sammen nå jeg, for jeg er veldig gira!!! Men vi prøver å ta det litt etter litt, slik at min kjære ikke synes det går for fort i svingene. Tror det er viktig å kose seg masse med planleggingen sammen og huske på at man er to i dette. Vi har derfor bestemt det nødvendigste, dato, tid og sted, og så tar vi detaljene litt pø om pø fremover. Likevel titter vi og snakker masse om den store dagen. Og jeg kikker litt på kjoler og blomster o.l. Det føles hvert fall riktig for oss å gjøre det sånn, og jeg føler ikke at vi har dårlig tid i det hele tatt, så lenge vi har kirke, forlovere og selskapslokaler! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 21. juni 2004 Ja man får kose seg med planleggingen. Jeg kommer sikkert - som de fleste - til å synes at det er fint med mye tid når det begynner å nærme seg. Pussig at jeg, som er veldig på å utsette ubehagelige eller kjedelige oppgaver, ikke har noe problem med å ta avgjørelser hvis noe interesserer meg og er lystbetont... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydukke Anna Skrevet 21. juni 2004 #4 Del Skrevet 21. juni 2004 Så er det jo noe ganske spesielt å skulle gifte seg med mannen i sitt liv også da... Blir litt lett revet med av det hele tror jeg... For å få det så fint som man ønsker og tenker seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 21. juni 2004 Ja, er redd for at jeg selv er i ferd med å bli den "brudeklisjeen" som jeg tidligere lo litt av! Da er det fint å ha KG så man slipper å mase hull i hodet på ugifte venninner og kommende brudgom... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydukke Anna Skrevet 21. juni 2004 #6 Del Skrevet 21. juni 2004 Ja, det er lett å le av "bridezillaer", men det er kanskje ikke så lett å holde bena på jorda hele tiden likevel.. :-? Kjenner at jeg må ta meg sammen litt selv innimellom.. Det går jo an å snakke om noe annet enn bryllup også. Enig med deg, det er godt å ha KG både for å lufte litt tanker med andre i samme situasjon og for å få gode ideer! Så blir vi nok godt gift neste år uten for mye stress og mas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 21. juni 2004 Ja bryllupet blir nok en stor dag! Godt å ha "med-bruder" å dele gleden og forventningene med! "Lykken er å gjøre sine gleder enkle" er et av mine livsmotto... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkie Skrevet 21. juni 2004 #8 Del Skrevet 21. juni 2004 Vi begynte 13 måneder før bryllupet. Nå 2 mnd før er det masse igjen å gjøre, så jeg er glad vi startet i god til (nå skal det sies at vi bor i et oppussingsobjekt i tillegg, og det sluker en del tid det også ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 21. juni 2004 #9 Del Skrevet 21. juni 2004 Begynte å planlegge litt i fjor, men har forkastet det meste av de ideene :-? Endelig bryllupsdato ble satt i januar, så ca 6 mnd bruker vi. Moren min syntes jeg var fryktelig tidlig ute, men hun oppdaget kjapt at vi var sent ute med lokale og fotograf når vi kom 6mnd før.. Tok ho med da jeg ringte rundt, det stoppet munnen hennes kjapt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cajsa Skrevet 21. juni 2004 #10 Del Skrevet 21. juni 2004 Vi begynte planlegge et år i forveien. Nå er det snart bare et halvt år igjen. Har bare gjort de "store" tingene, bestilt kirke, festlokale, spurt forlovere, og satt igang bunadproduksjon til Cajsa-mannen (det tar sin tid å sy!). Synes det er helt greit å planlegge lenge i forveien, så lenge en ikke blir helt gal med superdetaljer lang, lang tid i forveien. (Det synes jeg kanskje er litt bridezilla) Men for å booke lokaler ol. en ønsker må man være ute i god tid som regel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seterjenta Skrevet 21. juni 2004 #11 Del Skrevet 21. juni 2004 Vi begynte å drømme allerede i fjor høst, og når frieriet kom 14.februar, begynte vi 'offentlig' planlegging Heldigvis. For to av mine favorittsteder var allerede booka, mens det tredje var ledig. Der lo de for at vi var så tidlig ute, så de registrerte oss bare, med lovnad om å ringe oss hvis andre var interesserte. I slutten av april ringte de og sa at det var så stor etterspørsel, at de måtte ha endelig svar to dager etter. (og da hadde ikke sambo sett stedet engang...ligger i min hjemby, 46mil herfra ) Ellers har vi booka kirke og frisør, og har så smått begynt kommunikasjon med organist... (det er kanskje litt tidlig da...men) Materialer til invitasjoner er kjøpt inn og vasene som vi trolig skal ha på middagsbordene kom i posten idag Mitt store hodebry er å finne kjole..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 21. juni 2004 #12 Del Skrevet 21. juni 2004 Vi har 8 mnd, og det er helt passe, siden det ikke er rift om steder på høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piarina Skrevet 21. juni 2004 #13 Del Skrevet 21. juni 2004 Bryllupet vårt er 9 måneder etter frieriet, og det er såvidt det har holdt for meg. "Alle" lo litt av meg rundt juletider da jeg begynte planleggingen, men de holdt fort munn da jeg fortalte at de 6 første lokalene vi sjekket allerede var booket, pluss at det var såvidt vi fikk kirken den dagen vi ønsket, og at kjolen aller helst må bestilles 4-5 måneder før. Fotografen og solisten booket vi i januar. Ellers hører det jo til historien at jeg har ombestemt meg MYE underveis, sist angående selskapslokalene for en uke siden, og vi ender opp med et litt annerledes bryllup enn jeg så for meg i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Lykkelig Skrevet 21. juni 2004 #14 Del Skrevet 21. juni 2004 Min kjære fridde 9. mars, og dagen etter kjøpte jeg kjole, vi bestemte bryllupsdato (25. juni 2004), bestilte kirke, bestilte mat og lokaler og reserverte hotell for tilreisende gjester. En uke senere var invitasjoner laget og sendt ut, og vi reiste på forlovelsestur. Nå gjenstår det 4 (3) dager, og det meste er i boks. Noe stress har det vært,men i lange perioder har vi ikke gjort noe som helst. Så man behøver ikke all verdens av tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Martha Stewart Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 21. juni 2004 Min kjære fridde 9. mars, og dagen etter kjøpte jeg kjole, vi bestemte bryllupsdato (25. juni 2004), bestilte kirke, bestilte mat og lokaler og reserverte hotell for tilreisende gjester. En uke senere var invitasjoner laget og sendt ut, og vi reiste på forlovelsestur. Nå gjenstår det 4 (3) dager, og det meste er i boks. Noe stress har det vært,men i lange perioder har vi ikke gjort noe som helst. Så man behøver ikke all verdens av tid! :o Wow - dette blir mer og mer "spooky": Jeg svarte under innlegget ditt med tema "Flere som ønsker seg baby?" at jeg også ble gravid i mars på forlovelsesturen. Nå ser jeg at vi har samme bryllupsdato også!! Bare i forskjellige år... Så utålmodig som jeg er, så burde kanskje vi også tatt bryllupet denne sommeren i stedet for neste år... :-? Så kunne vi viet oss for fullt til babylagingen... Men, men, vi tar vel bryllupet neste sommer som planlagt, siden kirken vår er så vanskelig å få. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2004 #16 Del Skrevet 21. juni 2004 Vi skal bruke 2 år på planlegging, vi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Snurp Skrevet 22. juni 2004 #17 Del Skrevet 22. juni 2004 Hos oss gikk det 9 måneder fra frieri til bryllup og DET HOLDT I MASSEVIS :-) I løpet av de 9 månedene stresset vi ikke med noe. Men så er vel ikke jeg akkurat noen bridezilla heller da, som MÅ ha full kontroll på hvilken hvitnyanse det er på stearinlysene ;-) Men vi fikset jo det meste selv, også invitasjoner, kirkeprogram, festprogram, bordkort etc. (og det så helt profesjonelt ut!) I tillegg hadde vi grillfest med halvparten av gjestene dagen før bryllupet. Der gjorde brudgommen og jeg alt selv, inkl. maten. Likevel stresset vi ikke. Gikk sååå fint så. Skjønner virkelig ikke de som mener at alt under et år er for lite tid til å planlegge et bryllup. Det er tross alt ikke SÅ mye jobb, om man bare er god til å organisere ;-) Kunne fint gjort det like bra på under halve tiden også vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Orca Skrevet 22. juni 2004 #18 Del Skrevet 22. juni 2004 Hmm, den 14. mai bestemte vi oss for å gifte oss 14. august. Det skulle bli ca 3 måneder -og jeg er allerede utålmodig... Vi skal ha 42 gjester. Budsjett 30 000 Status i dag er: Prest OK "Kirke" OK (skal ha utendørs vielse) Festlokale OK Innbydelser er ute (laget de selv) Brudekjole - må vel begynne å tenke på det snart Meny - planlagt i hodet Kokk er OK Blomster OK (en venninne har blomsterbutikk, hun skal lage bukett og pynt) Servitører - NEI Fotograf - min tilkommende er fotograf og han tar med lærlingen sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 22. juni 2004 #19 Del Skrevet 22. juni 2004 Hadde holdt med 5 måneder! Er glad jeg også droppet alle små detaljer, som ingen andre ville lagt merke til. Pga dette var jeg helt avslappet den dagen jeg gikk opp kirke gulvet i motsetning til visse andre KG bruder, som med all sin detalje planlegging nesten klarte å ødelegge selve opplevelsen ved å gifte seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Muslingen Skrevet 22. juni 2004 #20 Del Skrevet 22. juni 2004 Vi har hatt 6 måneder på oss, og det har vært akkurat passe. Det har vært en del problemer med å finne kokk, og 2 uker før bryllupet måtte jeg finne en annen kjole siden den jeg hadde bestilt ikke kom til å rekke frem i tide. Vi tar det ganske med ro, begge to. Har fordelt arbeidsoppgavene imellom oss. Og det jeg har igjen nå er å lage sanghefte. Så er alt i boks. Tror det er veldig viktig å ikke henge seg opp i små detaljer... Vi prøver å tenke "stort" vi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå