AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Lurer på om noen her kan fortelle meg litt om hva som skjer når jeg ringer/melder til barnevernet? Noen her som har gjort det? Jeg kommer til å melde naboen min i morgentidlig, og er nysgjerrig på hva jeg kan vente meg. Kommer ikke til å holde meg anonym ovenfor naboen, for jeg kan se for meg at barnevernet åpner for undersøkelse. Usikker på om jeg skal fortelle naboen at jeg har meldt de i morgen. Har nettopp flyttet inn i en leilighet som jeg skal leie i de neste tre årene mens jeg studerer på høyskole her i byen. Er 19 år, men ønsker at barnevernet skal ta meldingen min seriøst. Har funnet meldeskjema på nett, men melder gjerne heller inn over telefon. Kan noen fortelle meg litt om hva jeg kan forvente av spørsmål osv, slik at jeg ringer litt forberedt? Anonymous poster hash: c2cea...434
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 ville ikke fortalt naboene at du har meldt de, da kan de jo forberede seg på/dekke over det barnevernet kommer for å undersøke. Anonymous poster hash: 8ac3e...022 14
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Lurer på om noen her kan fortelle meg litt om hva som skjer når jeg ringer/melder til barnevernet? Noen her som har gjort det? Jeg kommer til å melde naboen min i morgentidlig, og er nysgjerrig på hva jeg kan vente meg. Kommer ikke til å holde meg anonym ovenfor naboen, for jeg kan se for meg at barnevernet åpner for undersøkelse. Usikker på om jeg skal fortelle naboen at jeg har meldt de i morgen. Har nettopp flyttet inn i en leilighet som jeg skal leie i de neste tre årene mens jeg studerer på høyskole her i byen. Er 19 år, men ønsker at barnevernet skal ta meldingen min seriøst. Har funnet meldeskjema på nett, men melder gjerne heller inn over telefon. Kan noen fortelle meg litt om hva jeg kan forvente av spørsmål osv, slik at jeg ringer litt forberedt?Anonymous poster hash: c2cea...434 Vet ikke. Men du kan forberede deg ved å skrive ned det du ønsker å formidle. Anonymous poster hash: 4d813...52d
Gjest Kvinneline Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Noter deg det du ønsker å fortelle barnevernet, og ring de i morgen. Ikke si noe til naboen din med en gang. Uansett er det bare å ringe. Ikke noe skummelt 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Håper at du har noen veldig gode grunner for å ringe da ts. Anonymous poster hash: 4ad7a...570 12
Gjest Kvinneline Skrevet 22. juni 2014 #6 Skrevet 22. juni 2014 Håper at du har noen veldig gode grunner for å ringe da ts. Anonymous poster hash: 4ad7a...570 Spiller ingen rolle det. Bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite. Jeg jobbet i barnevernet tidligere, og har mottatt ekstremt mange rare meldinger. En mor ble meldt av en annen mor (som hadde barn i samme barnehage),fordi hun hadde lilla hår. Er det ikke grunn for bekymring, blir meldingen slettet. 28
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #7 Skrevet 22. juni 2014 Håper at du har noen veldig gode grunner for å ringe da ts. Anonymous poster hash: 4ad7a...570 Utallige mange grunner. Og jeg tenker også det som en sier her. Det er bedre å melde en gang for mye.Anonymous poster hash: c2cea...434
Betasuppe Skrevet 22. juni 2014 #8 Skrevet 22. juni 2014 Spiller ingen rolle det. Bedre å ringe en gang for mye, enn en gang for lite. Jeg jobbet i barnevernet tidligere, og har mottatt ekstremt mange rare meldinger. En mor ble meldt av en annen mor (som hadde barn i samme barnehage),fordi hun hadde lilla hår. Er det ikke grunn for bekymring, blir meldingen slettet. Det spørs VELDIG hvem som får meldingen... Nok av skrekkhistorier fra barnevernet, selv om de sikkert gjør veldig mye bra. Men TS har sikkert sine grunner. Skulle gjerne likt å vite hva det gjaldt da. 3
Apocalypse Skrevet 22. juni 2014 #9 Skrevet 22. juni 2014 (endret) En mor ble meldt av en annen mor (som hadde barn i samme barnehage),fordi hun hadde lilla hår. Er det ikke grunn for bekymring, blir meldingen slettet. Herregud... blir redd når jeg leser sånt Endret 22. juni 2014 av Apocalypse
Gjest Kvinneline Skrevet 22. juni 2014 #10 Skrevet 22. juni 2014 Det spørs VELDIG hvem som får meldingen... Nok av skrekkhistorier fra barnevernet, selv om de sikkert gjør veldig mye bra. Men TS har sikkert sine grunner. Skulle gjerne likt å vite hva det gjaldt da. Ja, jeg er enig. Sluttet i barnevernet nettopp på grunn av dette. Det finnes maktgale saksbehandlere, som finner feil hos alle foreldre. Ble ikke godt tatt i mot heller, mye fordi jeg har tatoveringer.. Men jeg opplevde flere "normale" gode saksbehandlere, fremfor maktgale, overdrevne. En saksbehandler får heller aldri ta avgjørelsen om å starte undersøkelsen alene. Men ja, jeg forstår hva du og mange andre tenker. Tenker det ofte selv. 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #11 Skrevet 22. juni 2014 Det spørs VELDIG hvem som får meldingen... Nok av skrekkhistorier fra barnevernet, selv om de sikkert gjør veldig mye bra. Men TS har sikkert sine grunner. Skulle gjerne likt å vite hva det gjaldt da. Hvorfor spiller grunnene noen rolle? Det er barnevernets jobb og avgjøre om det ligger noe i det eller ikke. Ønsker bare å høre om hva jeg kan forvente meg når jeg ringer i morgen. Får jeg eventuelt høre om det blir gjort noe i ettertid? TsAnonymous poster hash: c2cea...434 4
Betasuppe Skrevet 22. juni 2014 #12 Skrevet 22. juni 2014 (endret) Hvorfor spiller grunnene noen rolle? Det er barnevernets jobb og avgjøre om det ligger noe i det eller ikke. Ønsker bare å høre om hva jeg kan forvente meg når jeg ringer i morgen. Får jeg eventuelt høre om det blir gjort noe i ettertid? TsAnonymous poster hash: c2cea...434 Det spiller jo all rolle så klart. Det er en forskjell på radmagre unger med blåmerker og unger som har 2 forskjellige sokker... Som sagt kan feil folk i barnevernet lage unødvendig helvete for alle parter selv om det er en ikke-sak. Men siden du ikke engang vil være anonym så er du vel sikker i din sak! Jeg ønsker deg all lykke til, og jeg antar at det er alvorlig nok, og jeg betviler ikke din dømmekraft. Alt i alt så er det vel bedre å melde hvis du er i tvil. Endret 22. juni 2014 av Betasuppe 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #13 Skrevet 22. juni 2014 Hvorfor spiller grunnene noen rolle? Det er barnevernets jobb og avgjøre om det ligger noe i det eller ikke. Ønsker bare å høre om hva jeg kan forvente meg når jeg ringer i morgen. Får jeg eventuelt høre om det blir gjort noe i ettertid? TsAnonymous poster hash: c2cea...434 Du får ikke vite hva som skjer videre. Anonymous poster hash: fc551...daf 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #14 Skrevet 22. juni 2014 Ville meldy skriftlig sammen med telefon. Er du ikke anonym forteller barnevernet til naboen hva du har sakt og at det var deg. Vi som melder offentlig via jobben vår har rett på skriftlig tilbakemelding på om det blir startet undersøkelse eller om saken henlegges. Antar man har det som privatperson også?Anonymous poster hash: 500ef...51a 1
GammelKaktus Skrevet 22. juni 2014 #15 Skrevet 22. juni 2014 Du har nettopp flyttet inn i en leilighet og har allerede funnet grunner for å melde naboen til barnevernet? Da lurer jeg veldig på hva du kan ha observert på relativt kort tid som er så ille at du føler at du må levere inn en bekymringsmelding... Håper virkelig du har en veldig god grunn for dette her., og at du ikke forstyrrer familielivet til folk uten en reel grunn. 22
Skogstrollet Skrevet 22. juni 2014 #16 Skrevet 22. juni 2014 Ville meldy skriftlig sammen med telefon. Er du ikke anonym forteller barnevernet til naboen hva du har sakt og at det var deg. Vi som melder offentlig via jobben vår har rett på skriftlig tilbakemelding på om det blir startet undersøkelse eller om saken henlegges. Antar man har det som privatperson også?Anonymous poster hash: 500ef...51a Nei, såvidt jeg vet og er informert fra ansatte i barnevernet er det kun når man melder som ansatt gjennom jobb at man får skriftlig tilbakemeldinger. Privatpersoner får ikke det sa de da. Er noen måneder siden, ikke hørt at det er forandret.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #17 Skrevet 22. juni 2014 Du har nettopp flyttet inn i en leilighet og har allerede funnet grunner for å melde naboen til barnevernet? Da lurer jeg veldig på hva du kan ha observert på relativt kort tid som er så ille at du føler at du må levere inn en bekymringsmelding... Håper virkelig du har en veldig god grunn for dette her., og at du ikke forstyrrer familielivet til folk uten en reel grunn. Syntes det er drøyt at du skal overprøve TS sin avgjørelse. H*n har sikkert grunnlag forå melde, så får BV gjøre sine undersøkelser. Heller en gang formye enn forlite. Anonymous poster hash: bd1fa...87e 8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #18 Skrevet 22. juni 2014 Du har nettopp flyttet inn i en leilighet og har allerede funnet grunner for å melde naboen til barnevernet? Da lurer jeg veldig på hva du kan ha observert på relativt kort tid som er så ille at du føler at du må levere inn en bekymringsmelding... Håper virkelig du har en veldig god grunn for dette her., og at du ikke forstyrrer familielivet til folk uten en reel grunn. Jeg vet om et tilfelle der det ble sendt en bekymringsmelding av en person som hadde bodd et sted ei uke. Da gjaldt det ytre faktorer (blant annet søppelsekker foran vinduene i stedet for gardiner) og lyder som skrik/krangel og barnegråt. Hvis det er slike ting ts har observert så håper jeg inderlig hun melder fra. De barna det gjaldt i tilfellet jeg nevnte over havnet i fosterhjem.Anonymous poster hash: 4b50a...f99 3
GammelKaktus Skrevet 22. juni 2014 #19 Skrevet 22. juni 2014 Jeg er helt for at du skal melde fra hvis du er alvorlig bekymret, det sier seg jo selv. Men jeg mener og at det å sende en bekymringsmelding ikke er noe å ta lett på. Du skal være rimelig sikker i din sak. Og jeg lurer da på hva det faktisk er som gjør at ts velger å sende en bekymringsmelding? Er det fordi barnet gråter helde dagen? Har hun sett foreldrene slå barnet? Hun har jo ikke bodd så lenge der så jeg må si det at da må hun jo ha fått med seg noe ganske graverende når hun velger å sende inn en bekymringsmelding når hun har observert over så kort tid. Jeg har da ikke overprøvd ts sin avgjørelse, jeg stiller spørsmål ved den. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #20 Skrevet 22. juni 2014 Ville meldy skriftlig sammen med telefon. Er du ikke anonym forteller barnevernet til naboen hva du har sakt og at det var deg. Vi som melder offentlig via jobben vår har rett på skriftlig tilbakemelding på om det blir startet undersøkelse eller om saken henlegges. Antar man har det som privatperson også?Anonymous poster hash: 500ef...51a Privatpersoner kan kun få tilbakemelding dersom foreldrene samtykker. Gjennom taushetsplikten er det ikke lov å si noe til privatpersoner. Anonymous poster hash: 7fbe8...cd9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå