AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Eksen hans dukker opp uten forvarsel og krever ting. Hun lar han ikke ha et ryddig samvær med barnet, og av og til går han alt fra ett år til 2 måneder uten samvær. Han planlegger livet rundt oss fordi han nesten gir opp det å leve etter eksens regime. Han venner seg til tanken og tiden går, " når hun ef voksen vil hun forstå" Som lyn fra klar himmel dukker hun opp med barnet og ilegger han skylden. Han besto ikke "testen". Han får se barnet 2-3 dager i uken og ofrer alt, tar seg fri fra jobb og yder minimalt. Det går kanskje 3 måneder, for deretter å bli frarøvet samværet. Hun sletter fb- profilen og er helt borte. Det går nye 3 måneder uten samvær, igjen dukker hun opp med bilder, tegninger og krever en masse. Hun spiller på samvittighet og forteller at barnet er lei seg. Han prøver på nytt, betaler for masse og lever lykkelig. Igjen er det samme marerittet. Jeg vet ikke hva som skjer, noen gang. Alt er uforutsigbart.Anonymous poster hash: cf2b8...a85
Samosa Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Kunne ikke hatt et forhold til noen med barn. Sorry, men det orker jeg ikke på dette stadiet av livet mitt.
Katniss Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Skal man inngå et forhold til noen med barn fra før, så er det førstebud at det er stabilt og avklart ifht til samvær og eks. Det opplegget du skisserer ville vært totalt uaktuelt.
mara2012 Skrevet 22. juni 2014 #6 Skrevet 22. juni 2014 Nei, det har jeg lært fra mitt forrige forhold, hvor han hadde barn fra før og ett turbulent forhold til eksen. Orker ikke det igjen. Så neste gang er det faktisk avgjørende å få vite litt hvordan de har det seg i mellom. Mange tror deg er en ulempe å innrømme til den nye dama at man er god venn med eksen/samarbeider godt, men absolutt ikke. Synes det er verre når de krangler hele tida og nye dama blir sittende som en søppelkasse å høre masse dritt om eksen. Og da tenker man gjerne at "Det kunne vært meg han snakka om".. 1
Gjest andysowhat Skrevet 22. juni 2014 #8 Skrevet 22. juni 2014 Nei, jeg hadde ikke klart det. sjalusi og tull blah... alt for lei av sånt blah!! vist du vil. kan du anmelde et slik Abusive releationship til barneværnet
SiMa Skrevet 22. juni 2014 #9 Skrevet 22. juni 2014 Jeg tror ikke jeg hadde klart det over tid. Det blir altfor ustabilt når eksen plutselig kommer og alt annet legges til side til fordel for et barn han ikke har sett på flere måneder. Det ville heller ikke falt meg inn å be han prioritere meg over barnet, en mann som gjorde det ville jeg ikke ønsket å dele livet med.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #10 Skrevet 22. juni 2014 Det fyller hodet og hjertet mitt med tvil. Hvis han har en stor del av "skylden", kan han gjøre det samme mot meg? Har han rpd til flere barn? Kan han være en god far? Er jeg kun en skulder å gråte på? Hvor langt er han villig til å gå for barnet, på mine prenisser..i form av å gjøre forholdet umulig for å blidgjøre eks og barn? Vil han ofre like mye for våre barn? Skal jeg bli stenor, da må jeg innstille hodet på det og få prøve, for jeg har aldri prøvd ordentlig, siden det som oftest bare er han og meg. Vil barnet bære nag og fortsette i eksens fotspor som voksen? Kreve penger og manipulere som sin mor? Får vi plutselig overraskelsen om at barnet skal være fulltid hos oss, sånn plutselig? Siden barnet er med moren i tykt og tynt, vil hun bli like vanskelig? Vanskelig å ikke tenke dlik. Som oftest er jeg innstilt på at det ordner seg, men blir alltid skeptisk når spillet på nytt er i gang. TSAnonymous poster hash: cf2b8...a85
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #11 Skrevet 22. juni 2014 Haha, det er interessant hvordan det alltid er sånn at det er barnemoren som er den gale, krevende, psycho, ustabile personen som er umulig å forholde seg til når nye kjærester til barnefar skal fortelle om forholdet. Barnefaren er alltid helt uskyldig og er bare ordentlig og ryddig og gjør alt han skal. Det er sikkert sant i mange tilfeller, men er påfallende hvor mange "psycho barnemødre" det er der ute, i følge barnefars nye kjæreste tror det er en del sjalusi og bitterhet ute å gå her gitt Anonymous poster hash: 425db...3e1 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #12 Skrevet 22. juni 2014 ser ikke du at jeg skriver" dersom han har en del av skylden"? Jeg skjønner at det er to sider av en sak. TS Haha, det er interessant hvordan det alltid er sånn at det er barnemoren som er den gale, krevende, psycho, ustabile personen som er umulig å forholde seg til når nye kjærester til barnefar skal fortelle om forholdet. Barnefaren er alltid helt uskyldig og er bare ordentlig og ryddig og gjør alt han skal. Det er sikkert sant i mange tilfeller, men er påfallende hvor mange "psycho barnemødre" det er der ute, i følge barnefars nye kjæreste tror det er en del sjalusi og bitterhet ute å gå her gitt Anonymous poster hash: 425db...3e1 Anonymous poster hash: cf2b8...a85
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #13 Skrevet 22. juni 2014 Haha, det er interessant hvordan det alltid er sånn at det er barnemoren som er den gale, krevende, psycho, ustabile personen som er umulig å forholde seg til når nye kjærester til barnefar skal fortelle om forholdet. Barnefaren er alltid helt uskyldig og er bare ordentlig og ryddig og gjør alt han skal. Det er sikkert sant i mange tilfeller, men er påfallende hvor mange "psycho barnemødre" det er der ute, i følge barnefars nye kjæreste tror det er en del sjalusi og bitterhet ute å gå her gitt Anonymous poster hash: 425db...3e1 Det er vel fordi at alle mennesker bruker de middlene de har for å oppnå noe. Og som regel er det kvinnen son "har" barnet. Det er skjeldet det har noen hensikt at far går bananas ifm barnet - han har ingen makt der. Videre er det vel ikke til å stikke under en stol at kvinner lar seg styre mer av sine føleser enn menn ;-) Anonymous poster hash: f0ddc...0d8 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #14 Skrevet 22. juni 2014 Nei jeg hadde ikke orket å være sammen med en slik en. Han burde jo strengt tatt gått på mekling eller evt gått rettens vei for å få se barnet sitt jevnlig og ikke funnet seg i å ikke få se barnet sitt på så lenge.Anonymous poster hash: 28566...cb7 1
Sillicious Skrevet 22. juni 2014 #15 Skrevet 22. juni 2014 (endret) Wow, og jeg tenkte eksen til typen min var gal! Hun var verre i starten da, prøvde å flørte med han, gjøre meg sjalu og kalte meg hore Han har barnet annenhver helg da, det syns jeg er nok :D Endret 22. juni 2014 av Sillicious
Mrs Smith Skrevet 22. juni 2014 #16 Skrevet 22. juni 2014 NEI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kattugla Skrevet 23. juni 2014 #17 Skrevet 23. juni 2014 Haha, det er interessant hvordan det alltid er sånn at det er barnemoren som er den gale, krevende, psycho, ustabile personen som er umulig å forholde seg til når nye kjærester til barnefar skal fortelle om forholdet. Barnefaren er alltid helt uskyldig og er bare ordentlig og ryddig og gjør alt han skal. Det er sikkert sant i mange tilfeller, men er påfallende hvor mange "psycho barnemødre" det er der ute, i følge barnefars nye kjæreste tror det er en del sjalusi og bitterhet ute å gå her gitt Anonymous poster hash: 425db...3e1 Jeg kan være enig i at faren høres ut som en tøffel, men synes du denne damen høres normal ut?? Hvis noen fremstår som sjalu og bitter her, så er det barnets mor som går så langt for å sabotere forholdet mellom far og barn.. TS, hvorfor gjør ikke han noe med dette? Har de aldri hatt samværsavtale? Han kan jo i første omgang kontakte Familievernkontoret for råd, eventuelt mekling med mor. Hvis det ikke nytter kan han gå rettens vei.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #18 Skrevet 23. juni 2014 Det kan nesten høres ut som hvordan min x fortalte sin omgangskrets om meg! Men saken var den at det var HAN som holdt seg borte i perioder.. så ble han "oppmuntret" av de rundt til å ta kampen, noe han gjorde- for så når avtalen var i boks, forsvinne igjen! Så NEI- jeg kunne aldri ha funnet meg en slik type, en mann som svikter sitt barn på dette viset er ikke en mann som tar ansvar og er omsorgsfull..Så jeg hadde løpt laaangt avgårde. Fedre har faktisk veldig stor makt- i de fleste rettsaker så vinner de alltid ( bare å google) om DE gidder.. men det er så mye bedre å være tafatte og skylde på mor... grøss Anonymous poster hash: 618ba...ba8
LilleLilla Skrevet 23. juni 2014 #19 Skrevet 23. juni 2014 Nei, men så kunne jeg egentlig aldri tenkt meg å gå inn i noe forhold hvor fyren har barn heller. Men om det noen gang skulle ende opp slik at jeg faktisk vurderte dette en gang i framtiden, så ville det vært et minimumskrav at de hadde et stabilt ordnet forhold seg i mellom.
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #20 Skrevet 23. juni 2014 Det kan nesten høres ut som hvordan min x fortalte sin omgangskrets om meg! Men saken var den at det var HAN som holdt seg borte i perioder.. så ble han "oppmuntret" av de rundt til å ta kampen, noe han gjorde- for så når avtalen var i boks, forsvinne igjen!Så NEI- jeg kunne aldri ha funnet meg en slik type, en mann som svikter sitt barn på dette viset er ikke en mann som tar ansvar og er omsorgsfull..Så jeg hadde løpt laaangt avgårde.Fedre har faktisk veldig stor makt- i de fleste rettsaker så vinner de alltid ( bare å google) om DE gidder.. men det er så mye bedre å være tafatte og skylde på mor... grøss Anonymous poster hash: 618ba...ba8 Det er lite sannsynlig at TS sin kjæreste er din eks. Selvom du ser ut til å tro det basert på at han også er en mann. At menn noen ganger vinner frem i retten har vel først og fremst å gjøre med at mor i de tilfellene er uegnet som omsorgsperson, jeg har til gode å se en far vinne over en velfungerende og oppegående mor..Anonymous poster hash: 440fc...7e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå