AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Han synes ALT er dyrt, alt skal deles 50/50 uansett hva! Jeg kan f eks spandere en øl eller lignende og tenke at han ikke skylder meg tilbake, han gjør ikke det! Synes det er skikkelig slitsomt.. Føler også han kun er slik ovenfor meg. Det er heller ikke sånn at han ikke tjener nok, han sitter rimelig godt i det, tjener over 1 mill i året, nesten nedbetalt leilighet, ingen andre lån, studielånet betalte han for lengst.. Han er ellers oppegående, men synes det er så slitsomt at alt er så dyrt.. Han kan fint kjøpe seg f eks en høyttaler, en bukse, en klokke til flere titallstusener, men å f eks kjøpe en øl etc ute skjer aldri. Virker nesten som om han bare er sånn mot meg, synes ikke han virker sånn ovenfor vennene sine. Har tatt det opp, men han nekter for det. Mener ikke han skal betale for meg, men jeg synes det er hyggelig å kunne spandere en middag etc på hverandre en gang innimellom uten at det skal deles på kronen. Utenom dette er han faktisk perfekt, men kjenner det irriterer meg grenseløst nå! Anonymous poster hash: 3babc...d21
Kontormus Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Hvis det irriterer deg grenseløst, så syng ut!!! 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Han synes ALT er dyrt, alt skal deles 50/50 uansett hva! Jeg kan f eks spandere en øl eller lignende og tenke at han ikke skylder meg tilbake, han gjør ikke det! Synes det er skikkelig slitsomt.. Føler også han kun er slik ovenfor meg. Det er heller ikke sånn at han ikke tjener nok, han sitter rimelig godt i det, tjener over 1 mill i året, nesten nedbetalt leilighet, ingen andre lån, studielånet betalte han for lengst.. Han er ellers oppegående, men synes det er så slitsomt at alt er så dyrt.. Han kan fint kjøpe seg f eks en høyttaler, en bukse, en klokke til flere titallstusener, men å f eks kjøpe en øl etc ute skjer aldri. Virker nesten som om han bare er sånn mot meg, synes ikke han virker sånn ovenfor vennene sine. Har tatt det opp, men han nekter for det. Mener ikke han skal betale for meg, men jeg synes det er hyggelig å kunne spandere en middag etc på hverandre en gang innimellom uten at det skal deles på kronen. Utenom dette er han faktisk perfekt, men kjenner det irriterer meg grenseløst nå!Anonymous poster hash: 3babc...d21 Hva jobber han som? Nysgjerrig, siden du skriver at han tjener 1 mill i året. Anonymous poster hash: 216b8...e42
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Hvis det irriterer deg grenseløst, så syng ut!!! Jeg vet! Og har prøvd! Men han skjønner det ikke og sier jeg finner det på og at det ikke er sant. Noen andre som har råd for hvordan jeg kan gå frem? Vil bare at vi skal slippe å tenke på hver eneste krone! Anonymous poster hash: 3babc...d21
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Hva jobber han som? Nysgjerrig, siden du skriver at han tjener 1 mill i året.Anonymous poster hash: 216b8...e42 Han har eget firma.. Anonymous poster hash: 3babc...d21 2
vimsefrøken Skrevet 22. juni 2014 #6 Skrevet 22. juni 2014 Høres litt VEL spesiell ut spør du meg. Man må da vel kunne spandere på kjæresten, eller gjøre det slik at du bet innimellom, han bet innimellom, uten å splitte regninga hver gang. Hadde ikke holdt ut slik i lengden. Kanskje han har opplevd kjærester hvor han har måttet spandere konstant og aldri blitt spandert på tilbake før? Prat med han om det, og spør hva problemet egentlig er, for går det "opp i opp" og er gjensidig så burde det jo strengt tatt ikke være noe problem mener nå jeg. 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #7 Skrevet 22. juni 2014 Tror at jo mer penger man har, jo mer gjerrig blir man. Det har iallefall jeg opplevd. Anonymous poster hash: 216b8...e42 7
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #8 Skrevet 22. juni 2014 Høres litt VEL spesiell ut spør du meg. Man må da vel kunne spandere på kjæresten, eller gjøre det slik at du bet innimellom, han bet innimellom, uten å splitte regninga hver gang. Hadde ikke holdt ut slik i lengden. Kanskje han har opplevd kjærester hvor han har måttet spandere konstant og aldri blitt spandert på tilbake før? Prat med han om det, og spør hva problemet egentlig er, for går det "opp i opp" og er gjensidig så burde det jo strengt tatt ikke være noe problem mener nå jeg. Nei, han er veldig veldig veldig flink med penger, men synes det blir helt latterlig å ikke skulle kunne spandere på hverandre en gang innimellom uten at skal deles alt på kronen. Anonymous poster hash: 3babc...d21
Gjest Livmora Skrevet 22. juni 2014 #9 Skrevet 22. juni 2014 Hadde samme tenker som Visdomsfrøken over her. Kanskje han har dårlig erfaring med tidligere "golddigger"? 2
Apehjerne Skrevet 22. juni 2014 #10 Skrevet 22. juni 2014 (endret) Han er ELLERS oppegående sier du. Selv om han ikke spanderer så kan vel ikke det omtales som lite oppegående Du sier også at du ikke forventer noe tilbake selv om du spanderer en øl. Her motsier du deg selv for det er jo nettopp det tråden handler om. Du er misfornøyd fordi du ikke får noe tilbake.. Endret 22. juni 2014 av Apehjerne 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #11 Skrevet 22. juni 2014 du har helt rett, dette høres latterlig ut synes ærlig talt ikke dette er å være flink med penger, men rett og slett gjerrighet overfor deg og dine interesser. Han synes ikke det er verdt å bruke penger på ting du bryr deg om tydeligvis Anonymous poster hash: 9714b...732
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #12 Skrevet 22. juni 2014 Hadde samme tenker som Visdomsfrøken over her. Kanskje han har dårlig erfaring med tidligere "golddigger"? Ikke så vidt jeg vet om. Han fikk firmaet opp når vi var sammen og før det tjente han ca gjennomsnittlig, men sparte mye. Skjønner godt at han sparer og er stolt over hva han har oppnådd, men han kan slappe LITT av nå. Blir ikke akkurat fattig hvis man spanderer en cola eller to. Synes det skal gå begge veier bare så det er sagt..Anonymous poster hash: 3babc...d21
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #13 Skrevet 22. juni 2014 En eks av meg var også gjerrig (tror det er litt slekta på siden faren og var sånn). Jeg hadde bursdag tre uker etter vi ble sammen; jeg fikk World of Warcraft fordi jeg hadde sagt det så LITT interessant ut - det betydde ikke at jeg ville begynne å spille selv.. Neste bursdag fikk jeg en bok i pocket (ønsket hardcover, men var jo for dyrt i følge ham), en bok jeg kunne skrive i (siden jeg likte å skrive på den tiden) og andre småtterier.. Jeg syns det var en kjip gave. Og generelt når vi handlet/var ute skulle alt deles. At jeg overlevde i to år er et mirakel, var spillinga hans og gjerrigheten som tok knekken på forholdet. Han var og selvstendig næringsdrivende (han fylte 30 i løpet av tiden vi var sammen). Anonymous poster hash: fd963...2c9
Odin-Den-Enøyde Skrevet 22. juni 2014 #14 Skrevet 22. juni 2014 For meg er dette helt utenkelig, hadde samboeren min vært slik at vi skulle dele på alt hadde jeg ikke holdt ut i lengden. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å bytte på hvem som tar hele regninga. Hadde blitt flau om vi satt på en resturant skulle betalt for hver vår middag, i alle fall når det er snakk om kjæreste. Han er nok bare gjerrig og ser det ikke selv, vil kanskje ikke se det. Men det er vel fordi han er gjerrig han sitter så godt i det økonomisk også. Du får bare "mase" til han gidder å høre etter. Det må da være mulig å møtes på halvveien.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #15 Skrevet 22. juni 2014 En eks av meg var også gjerrig (tror det er litt slekta på siden faren og var sånn). Jeg hadde bursdag tre uker etter vi ble sammen; jeg fikk World of Warcraft fordi jeg hadde sagt det så LITT interessant ut - det betydde ikke at jeg ville begynne å spille selv.. Neste bursdag fikk jeg en bok i pocket (ønsket hardcover, men var jo for dyrt i følge ham), en bok jeg kunne skrive i (siden jeg likte å skrive på den tiden) og andre småtterier.. Jeg syns det var en kjip gave. Og generelt når vi handlet/var ute skulle alt deles. At jeg overlevde i to år er et mirakel, var spillinga hans og gjerrigheten som tok knekken på forholdet. Han var og selvstendig næringsdrivende (han fylte 30 i løpet av tiden vi var sammen).Anonymous poster hash: fd963...2c9 Uffda! Min er faktisk veldig hyggelig på bursdager, han kjøpte en veldig fin klokke til meg sist som jeg i utgangspunktet sparte til selv, setter veldig stor pris på det. Men synes det er så kjipt at vi nesten ikke får gjort noe i det daglige livet, alt skal deles på pg det er ikke snakk om at vi kan stikke innom en kafe på en søndag for å kjøpe en kaffelatte etc. Da skal det isåfall deles og han kjøper som regel ingenting. Kunne ønske han f eks ikke hadde kjøpt en så dyr bursdagsgave, men at vi heller kunne kost oss litt i ny og ne utover året.. Dratt på bowling, kino, kafeer osv. Får si det til han.. Anonymous poster hash: 3babc...d21
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #16 Skrevet 22. juni 2014 for meg virker som han har en slags uvilje mot å bruke penger impulsivt, dvs han kan godt bruke penger på gaver, og ting til seg selv som han har planlagt og vet hvor mye det kommer til å koste Anonymous poster hash: 9714b...732
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #17 Skrevet 22. juni 2014 for meg virker som han har en slags uvilje mot å bruke penger impulsivt, dvs han kan godt bruke penger på gaver, og ting til seg selv som han har planlagt og vet hvor mye det kommer til å kosteAnonymous poster hash: 9714b...732 [/quote Ja, det kan faktisk stemme. Som sagt kan han gjerne kjøpe seg en klokke til 100.000,-, men det er uaktuelt å kjøpe en vin på en resturant til 300,-... Bare skjønner det ikke. Han synes kanskje det er unødvendig, men sånne ting gir meg livsglede. Dele en flaske vin, dra på kino, bowling, leie bysykler og sykle et sted osv..Anonymous poster hash: 3babc...d21
Gjest Peanut Skrevet 22. juni 2014 #18 Skrevet 22. juni 2014 Jeg var sammen med en sånn. Han jeg var sammen med syntes en is på byen var bortkastede penger, men å kjøpe noe tekniske suppeditter til titusenvis var helt greit. <_< Og hver gang vi satt på en restaurant så var det finregning og ingen driks fra han. Jeg ga driks og fikk høre at det var bortkastede penger. Morsomt å gå ut med sånne folk, spesielt når dette med at driks var bortkastede penger ble sagt såpass høyt at den som hadde servert oss hørte det. *Grøss* >_<
Betasuppe Skrevet 22. juni 2014 #19 Skrevet 22. juni 2014 Hvordan kan han være perfekt når han forskjellsbehandler deg og er gjerrig? Synes det er to ganske vesentlige karaktertrekk
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #20 Skrevet 22. juni 2014 Kanskje han er en sånn kontrollfreak når det gjelder penger, og mister kontrollen hvis en cola spanderes her, en caffe latte kjøpes der osv? Er han av den ekstreme typen som må ha full kontroll på hvor pengene hans går? Uansett høres dette ganske latterlig ut, og han må innse at han må løsne tøylene litt. Prøv å forklar at du liker å gjøre hverdagslige ting, at det er koselig, givende for livskvaliteten og faktisk ganske viktig. Håper han forstår, og kan finne seg en måte å bruke litt penger her og der uten at han føler at det ødelegger noe. Anonymous poster hash: 8d8f9...ddb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå