AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Det er båndtvang for en grunn. Grunnen er bl.a. rådyret jeg gikk på femti meter lenger opp i skogen, som sannsynligvis har en kalv som trykker i nærheten. At bikkja di tydeligvis ikke klarer å pisse uten at den går løs, tyder vel kanskje på at den har større problemer enn manglende evne til å komme på innkalling. Ja, jeg hørte brølene dine en god stund etter at vi møttes. Du får kalle meg sur og være så tøff i trynet du bare vil, men hundeeiere som deg gjør meg så jævla forbanna at jeg må bare si ifra. Det er nemlig idioter som deg som gjør at jeg blir uglesett hver gang jeg er ute med bikkja mi. Og det at du responderer med at du VET det er rådyr i skogen, og fortsatt slipper bikkja, tyder vel på at du ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Håper du fikk tak i dyret til slutt, og at du tenker deg om to ganger neste gang. Anonymous poster hash: 1f6eb...5a8 16
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Hva mener du med dette innlegget? Jeg bare lurer på hva rådyr i skogen har med hunder å gjøre? Anonymous poster hash: 68b9d...c35 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Hva mener du med dette innlegget? Jeg bare lurer på hva rådyr i skogen har med hunder å gjøre?Anonymous poster hash: 68b9d...c35 Ehm... Båndtvang? Anonymous poster hash: 1f6eb...5a8 9
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Ehm... Båndtvang?Anonymous poster hash: 1f6eb...5a8 Ja, jeg vet at det er båndtvang, det er helt forstålig men hvorfor snakker hun om rådyr i skogen? Hva har det med båndtvang å gjøre. Det er ikke båndtvang pga rådyr i skogen vel? Anonymous poster hash: 68b9d...c35 1
Frk.K Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Jo, det er båndtvang pga rådyr i skogen, beite-dyr og fugler som legger egg. Derfor er det båndtvang. 13
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #6 Skrevet 22. juni 2014 Jo, det er båndtvang pga rådyr i skogen, beite-dyr og fugler som legger egg. Derfor er det båndtvang. Er det hunder som kan skade rådyr da? Trodde at det var båndtvang slik at hunder ikke hoppet på vilt fremmede folk i gaten Anonymous poster hash: 68b9d...c35
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #7 Skrevet 22. juni 2014 Ja, jeg vet at det er båndtvang, det er helt forstålig men hvorfor snakker hun om rådyr i skogen? Hva har det med båndtvang å gjøre. Det er ikke båndtvang pga rådyr i skogen vel?Anonymous poster hash: 68b9d...c35 Hvorfor i all verden tror du det er båndtvang da??Anonymous poster hash: 07594...92d 5
Frk.K Skrevet 22. juni 2014 #8 Skrevet 22. juni 2014 (endret) Er det hunder som kan skade rådyr da? Trodde at det var båndtvang slik at hunder ikke hoppet på vilt fremmede folk i gaten Anonymous poster hash: 68b9d...c35 Er bare båndtvang fra 1apr - 20 august eller noe. resten av året kan hundene være løs SÅ FREMT man har kontroll på de og at de ikke løper til alle mennesker osv. Båndtvangen er pga dyrene ja, fordi at hunder ikke skal angripe / skremme/ skade / drepe / tråkke på osv. Endret 22. juni 2014 av Frk.K 3
Shinigami Skrevet 22. juni 2014 #9 Skrevet 22. juni 2014 Fordi at hunder lett kan springe etter rådyr og i verste fall drepe dem om man ikke har kontroll på hunden. Det er ikke så vanskelig å skjønne, er det vel? 2
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #10 Skrevet 22. juni 2014 Ser at veldig mange i Oslo lar hunde gå løs. Det er jo ingenting folk kan gjøre med det. Tror de driter i folk som sier ifra at det ikke er lov Anonymous poster hash: 68b9d...c35 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #11 Skrevet 22. juni 2014 Er bare båndtvang fra 1apr - 20 august eller noe. resten av året kan hundene være løs SÅ FREMT man har kontroll på de og at de ikke løper til alle mennesker osv. Båndtvangen er pga dyrene ja, fordi at hunder ikke skal angripe / skremme/ skade / drepe / tråkke på osv. Takk for at du forklarte Anonymous poster hash: 68b9d...c35 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #12 Skrevet 22. juni 2014 Båndtvangen er for DYRENE, ikke for oss mennesker. En hund kan/har sterke instinkter og kan drepe bla rådyrkalver, fugleunger osv. Det irriterer meg grenseløst å se løse hunder under båndtvangen og eiere som unnskylder seg med at "jamen, h*n jager aldri dyr" Neivel? Kan du egentlig stole 100% på et dyr? NEI Jeg har en hund, miniatyrhund som er verdens snilleste, MEN han går alltid i bånd, nesten alltid, men alltid i båndtvangen fordi jeg aldri kan stole 100% på at han ikke dreper et dyr. Han kan på ljos på bla fugler og sauer, tenk om han drepte et dyr!? Hadde aldri klart å ha det på samvittigheten når det er båndtvang og jeg er skyldig med min dumskap og likevel slipper løs hunden min Anonymous poster hash: c67f4...4a1 5
Scoop Skrevet 22. juni 2014 #13 Skrevet 22. juni 2014 Er det hunder som kan skade rådyr da? Trodde at det var båndtvang slik at hunder ikke hoppet på vilt fremmede folk i gaten Anonymous poster hash: 68b9d...c35 Det er båndtvang fra 1. april til 20. august. Sier det deg noe?
Frk.K Skrevet 22. juni 2014 #14 Skrevet 22. juni 2014 Ser at veldig mange i Oslo lar hunde gå løs. Det er jo ingenting folk kan gjøre med det. Tror de driter i folk som sier ifra at det ikke er lov Anonymous poster hash: 68b9d...c35 Det er en bot på 4 tusen det, om de blir tatt. Call the police. Takk for at du forklarte Anonymous poster hash: 68b9d...c35 Ingen problem. Husk at hunder ofte har vært kveg, fugle og gjeterhunder og hunder har blitt brukt til masse når det kommer til å innhente andre dyr osv opp igjennom årene, så de har sterke instinkter, om du da slipper en jakthund løs, som har blitt oppdratt å bruker de instinktene ofte, da kan jeg love deg at den kommer til å gjøre ting man ikke har lyst til å se, om den ser et rådyr, fugl eller noe slikt.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #15 Skrevet 22. juni 2014 TS: Så bra at du sa fra! Møter ofte folk med løse hunder om dagene, men lar de stort sett gli forbi mens jeg tenker mitt. Men i går traff jeg ei dame med hele 3 hunder som løp til alle kanter. Den ene hunden var en stor hannhund som ikke kom på innkalling. Ble så utrolig provosert! Anonymous poster hash: 4c6a3...2a8 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #16 Skrevet 22. juni 2014 TS: Så bra at du sa fra! Møter ofte folk med løse hunder om dagene, men lar de stort sett gli forbi mens jeg tenker mitt. Men i går traff jeg ei dame med hele 3 hunder som løp til alle kanter. Den ene hunden var en stor hannhund som ikke kom på innkalling. Ble så utrolig provosert!Anonymous poster hash: 4c6a3...2a8 Ja, jeg klarte ikke holde igjen. Særlig etter idiotkommentaren "ja, jeg vet det er rådyr her, men jeg måtte bare slippe ham så han fikk tisse". Jeg bare....WTF?!Anonymous poster hash: 1f6eb...5a8
Infinite Skrevet 22. juni 2014 #17 Skrevet 22. juni 2014 En annen ting som irriterer meg med folk som har bikkja si løs er at selv om din hund er snill, så er det ikke sikkert min hund er det. Å det kan jo fort bli et problem hvis bikkja di kommer løpende bort til min. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #18 Skrevet 22. juni 2014 En annen ting som irriterer meg med folk som har bikkja si løs er at selv om din hund er snill, så er det ikke sikkert min hund er det. Å det kan jo fort bli et problem hvis bikkja di kommer løpende bort til min. Ja, det er også et problem jeg møter stadig vekk. Fatter ikke hva slike folk tenker med. Anonymous poster hash: 1f6eb...5a8
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #19 Skrevet 22. juni 2014 Slapp av LeneAnonymous poster hash: cf179...d8a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #20 Skrevet 22. juni 2014 Slapp av LeneAnonymous poster hash: cf179...d8a Fail. Anonymous poster hash: 1f6eb...5a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå