Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sliten
Skrevet

Jeg har en venn som har slitt meg ut. Bokstavlig talt.

I flere år har denne vennen hatt kjærlighetssorg, og uansett hvor mye støtte og oppmuntring jeg og andre gir, så er det aldri nok, og det hjelper heller ikke.

Selvfølgelig må man ta tiden til hjelp til slikt, men jeg har nå nådd bristepunktet; jeg har ikke mer å gi, har ikke mere å si, har ikke noe å tilføye eller noe av fotnoter som kan hjelpe.

Og jeg er lei, så ufattelig og ubeskrivelig lei.

For hvis ikke denne konstante selvmedlidenheten holder opp, så er vennskapet over.

Hva kan jeg gjøre for å få vennen min til å skjønne at jeg ikke orker mer nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn å prate om noe annet...

Som man gjør med senile - still ledende spørsmål, og spor av samtalen - inn på noe annet...

Men aller først ville jeg sagt rett ut (for lenge siden), at vedkommede selv må snu tankene sine, og at han/hun har hengt seg opp i en drøm, i stedet for å gå videre og være åpen for andre /annet. Alle er selv ansvarlig for sitt liv - det er mange "rette" der ute, og ingen har vondt av å være single...

Si at det er best om dere ikke snakker så mye om mr. /mrs. eks - fordi du mener det bare vil føre til at fortida /drømmene blir mer virkelig...

(Noen ganger må man gå videre og ikke snu seg og stirre bakover...)

Skrevet

Å stille opp for venner er en selvfølge.

Man bør kunne komme seg over kjærlighetsorg såpass at man ikke graver seg ned i selvmedlidenhet etter to år*herregud da*

Vennen din har latt det gå for langt og kommet inn i en ond sirkel. Si fra at nok er nok!

Venner skal ikke slite deg ut. Du bør forvente å få noe tilbake.

Gjest sliten
Skrevet

Takk for svar.

Det bekrefter det som jeg har tenkt, og ikke helt har klart å ordlegge.

Så av gårde for å se om det kan hjelpe.

:blomst:

Gjest tusjen
Skrevet

Skjønner godt at du er sliten.. Selvmedlidenhet er ikke bare bare.. Du burde nok gjøre noe med det så det ikke går ut mer ut over deg enn det allerede har gjort. Synes du har vært utrolig snill som har holdt ut så lenge.. Lykke til..

tusjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...