Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nyoperert i kneet, og får ikke trene på minst 6-7uker. Det er så kjipt! Jeg er midt i en slankekur, og jeg vil helst ikke at denne operasjonen skal ødelegge hele slankekuren min.

Jeg elsker å jogge, og det er trist å tenke på at det skal gå 2 mnd før jeg kan jogge igjen. Men jeg lurer, har lest at slanking er 70% kosthold og 30% trening.Stemmer det?

Kan jeg slanke meg uten å trene? Isåfall, hvilket kosthold anbefales? Jeg spiser sunt,mye fisk og grønnsaker, supper og salater fra før av.

Takker for svar da jeg er rimelig stressa her, skal i bryllup i slutten av juli og jeg vil så inderlig gå ned i vekt til da...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spis mindre enn du forbrenner.

Anonymous poster hash: 9822a...2ae
  • Liker 5
Skrevet

Jada, det går an. Man må bare tilpasse matmengde etter aktivitet (eller snarere mangel på aktivitet).

AnonymBruker
Skrevet

sies det ikke at "abs are made in the kitchen?":)

Anonymous poster hash: 0704a...c9f
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Så klart. Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner, så går du ned i vekt. Siden du allerede spiser sunt, så anbefaler jeg deg å loggføre maten du spiser. Da får du et innblikk i hvor mye kalorier du faktisk får i deg løpet av en dag. Man kan legge på seg av sunn mat også.

Anonymous poster hash: c742f...5f7
  • Liker 1
Skrevet

Ja, hvis du spiser mer enn du forbrenner. Du kan jo sikkert trene litt forsiktig det benet som ikke er operert, evt. trene overkroppen med f.eks vekter? Eller høres det teit ut?

Gjest lillelarve
Skrevet

Det er kostholdet som er aller viktigst når man skal slanke seg. Spis riktig mat og riktig mengde så skal det gå :)

Skrevet

Tusen takk svar,jeg ser det er lys i tunnelen! :-)

Jeg har fått godkjennelse av legen til å gå turer så langt kneet orker, så lenge jeg ikke anstrenger meg for mye.

Dette ga meg håp :-)

AnonymBruker
Skrevet

Det går! Jeg gikk ned 30 kg uten trening:)

Anonymous poster hash: 27bf9...e80

Gjest Coolaid
Skrevet

100% ja. Man kan slanke seg uten noe som helst form for trening, altså å spise seg ned i vekt. En nær bekjent av meg var kursleder for en person som spiste seg ned i vekt og hadde null aktivitet. Hun ble året slanker eller noe.

Fysisk aktivitet hjelper på å gå ned i vekt. Det hjelper også til bedre helse uansett om man vil ned i vekt eller ikke.

Må du være i ro og ikke kan bevege deg så slapp av. Bruk tiden du skulle trent på til å konse på kostholdet. Spis og vær gald, men sørg for at kostholdet er på plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...