AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Vi har en gutt på 1 år som sutrer mye. Det begynte ved 9 mnd alder og har bare eskalert siden da. Det er når vi skifter bleie, skifter klær, legger han i vogna og når han skal spise. Vi har trøstet oss med at det sikkert er tenner, nå har han fått det han skal ha før han får to års jeksler og sutringen gir seg ikke. Jeg husker ikke sist han virket fornøyd. Han sover mye på dagtid, og nesten hele natta også. Han er mye frustrert når han ikke får til ting og da blir sutringen enda verre. Legetime er bestilt, men ønsker å høre andres erfaringer og kanskje ser noe vi ikke ser.Anonymous poster hash: 3c3a2...d94
Gjest Lights Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Hvorfor bestille legetime? Dette er jo typiske ting man kan ta opp på vanlig kontroll på helsestasjonen. Høres helt normalt ut.
Harlekin Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Krabber han eller går han? Hos oss var det ekstremt mye klaging før barnet knekket krabbekoden, hun ble veldig frustrert når hun ikke fikk til det hun ville. Det ble mye bedre når hun endelig kom seg rundt på egenhånd.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Hvorfor bestille legetime? Dette er jo typiske ting man kan ta opp på vanlig kontroll på helsestasjonen. Høres helt normalt ut. Fordi jeg syns det ikke er normalt at barn er misfornøyde store deler av døgnet i flere uker. Anonymous poster hash: 3c3a2...d94
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Krabber han eller går han? Hos oss var det ekstremt mye klaging før barnet knekket krabbekoden, hun ble veldig frustrert når hun ikke fikk til det hun ville. Det ble mye bedre når hun endelig kom seg rundt på egenhånd. Han går stødig selv så han kommer seg rundt, men han kan ikke prate så kanskje det ligger noe der...Anonymous poster hash: 3c3a2...d94
Harlekin Skrevet 22. juni 2014 #6 Skrevet 22. juni 2014 Han går stødig selv så han kommer seg rundt, men han kan ikke prate så kanskje det ligger noe der...Anonymous poster hash: 3c3a2...d94 Det kan det absolutt. Det er veldig vanlig at barna blir misfornøyde og sutrete når de ikke mestrer noe de vil mestre. Tenk frustrasjonen ved å ikke kunne gjøre seg forstått! Men han er jo fortsatt veldig ung, ikke mange barn har noe særlig språk ved ett år. Så det kan være dere bare må holde ut til han blir eldre! Men mistenker dere at det er noe annet som plager ham, kan dere oppsøke helsesøster eller lege for å utelukke det.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #7 Skrevet 22. juni 2014 Eldstemann her fikk toårsjekslene da han var ett og noen måneder ;-)Anonymous poster hash: 91a57...14a
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #8 Skrevet 22. juni 2014 Eldstemann her fikk toårsjekslene da han var ett og noen måneder ;-)Anonymous poster hash: 91a57...14a Hehe, og jeg som trodde vi var ferdig for en stund. Han gnager på ting hele tiden så kanskje det fortsatt er ting på gangAnonymous poster hash: 3c3a2...d94
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #9 Skrevet 23. juni 2014 Jeg har en på 1,5 år, som har hodt på slik siden 5 mnd aldrer... Han suttrer å griner hele dagen, fra han står opp til han legger seg. Tror knapt jeg har sett han blid og fornøyd. Her har det vært ekstremt, så han er utredet for det meste, uten funn, og vi har fått oppfølging fra spykososialt team i bydelen. Men han er rett å slett bare en grinete unge! Ingen ting å gjøre med det desverre. Vårt sisste håp, er at det hjelper når han får språk.... Så det er bare å bite tenna sammen og holde ut er jeg redd. Anonymous poster hash: 52dfb...19e
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #10 Skrevet 23. juni 2014 Helt normalt. Ingenting å bekymre seg over. Litt hysterisk å bestille legetime. Anonymous poster hash: 4c7db...8c6 2
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #11 Skrevet 23. juni 2014 Helt normalt. Ingenting å bekymre seg over.Litt hysterisk å bestille legetime. Anonymous poster hash: 4c7db...8c6 Er vel greit å få utelukket at det er noe galt . Tenk hvilken samvittighet man får hvis man etter en tid finner ut at det var en medisinsk årsak og man ikke har gjort noe med det...Anonymous poster hash: 3f383...50b 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #12 Skrevet 23. juni 2014 Helt normalt. Ingenting å bekymre seg over. Litt hysterisk å bestille legetime.Anonymous poster hash: 4c7db...8c6 Godt å høre at det er normalt. Jeg er kanskje litt hysterisk, men da slipper jeg å tenke mer på det hvertfall Anonymous poster hash: 3c3a2...d94 1
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #13 Skrevet 23. juni 2014 Jeg har en på 1,5 år, som har hodt på slik siden 5 mnd aldrer... Han suttrer å griner hele dagen, fra han står opp til han legger seg. Tror knapt jeg har sett han blid og fornøyd. Her har det vært ekstremt, så han er utredet for det meste, uten funn, og vi har fått oppfølging fra spykososialt team i bydelen. Men han er rett å slett bare en grinete unge! Ingen ting å gjøre med det desverre. Vårt sisste håp, er at det hjelper når han får språk.... Så det er bare å bite tenna sammen og holde ut er jeg redd.Anonymous poster hash: 52dfb...19e Det hjelper på motivasjonen å høre at vi er flere i samme båt Anonymous poster hash: 3c3a2...d94
LilleBallerina Skrevet 23. juni 2014 #14 Skrevet 23. juni 2014 Jeg har hatt besøk av to ettåringer idag (har en selv også). Alle tre sutret like mye. Tenker at det er helt normalt
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 #15 Skrevet 23. juni 2014 Kan det være at han er en baby? Anonymous poster hash: 29380...481 1
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 #16 Skrevet 24. juni 2014 Kan det være at han er en baby?Anonymous poster hash: 29380...481 Hva mener du?Anonymous poster hash: 3c3a2...d94 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2014 #17 Skrevet 5. juli 2014 Noen barn er mer "sutrete" enn andre, og kanskje han føler seg urolig i kroppen, noe som ikke stemmer osv. Kan være han prøve å få frem noe men ikke klarer det, men det er viktig at vi som voksne setter ord på ting på en positiv måte! Om han er sint/sutrete o.l fordi han f.eks vil ha en leke og du fanger det opp må du sette ordet på det, spør om han vil ha "bilen", "elefanten", "den store blå boka" osv. overdriv litt med ordbruken slik at han kanskje smaker på ordene.. yngste hos meg er ei skravlebøtte, og det begynte når hun var ett år! får høre hos min mor at det er fordi jeg og søstrene mine prater veldig mye og hun har hørt og observert oss siden hun ble født! hehe:) Lykke til, hold ut!Anonymous poster hash: 5e37b...948
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå