Gjest Emera Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 Tenåringen har nå 8000MB datatrafikk inkludert i abonnementet sitt. I dag kom det melding om at det allerede nesten er brukt opp. Tidligere har vi hatt 3000 og 5000MB inkludert, og dette har gradvis ikke vært nok. Tenåringen bruker ikke mer tid på internett på mobil enn før, så hva har da skjedd siden det stadig ikke holder?
-Jiinxs- Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Nå er jeg ikke kjent med Apple med er det ikke mulig å se hva man bruker datatrafikken til. På Android står det spesfikk hvilke programmer så bruker hvor mye. Da får du hvertfall en pekepinne på hva som suger MB.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 8000??? Er hun ikke koblet på wifi hjemme? Anonymous poster hash: c4797...eef
Gjest Emera Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Jo, h*n er det. Så jeg skjønner ingenting. Men det må jo være noe som sluker Mb så det holder, og hva det er aner jeg ikke. Jeg vet h*n er mye på YouTube på vei til og fra skolen, men det er i grunnen alt. Er det en idé å slå av mobildata når wifi er tilgjengelig? Jeg kan så lite om sånt.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #6 Skrevet 22. juni 2014 YouTube sluker trafikk. Spiller hun ting som er koblet opp mot Facebook eller som spilles via server? F.eks candy crush saga eller hayday. Disse sluker også dersom de spilles utover wifi.Anonymous poster hash: 0c59d...4fa
-Jiinxs- Skrevet 22. juni 2014 #7 Skrevet 22. juni 2014 Jeg slår av datatrafikk når jeg kommer hjem, hvor jeg har trådløs internett. Tror det er der problemet ligger, men igjen så har jeg ikke peiling på Apple har noe innebygget at den prioriterer wifi framfor datatrafikk.
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #8 Skrevet 22. juni 2014 Om telefonen er satt opp med wifi, så prioriterer den dette før 3G/4G. Man kan også skru av data på iphone når man har wifi. Skype med kamera og all video er store syndere. Anonymous poster hash: 2d76e...70c
Gjest Emera Skrevet 22. juni 2014 #9 Skrevet 22. juni 2014 Takk, dere! Data vil bli skrudd av heretter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå