*Anaïs* Skrevet 21. juni 2004 #1 Skrevet 21. juni 2004 Maskinen har av en eller annen grunn sluttet å ha antivirusprogrammet nede i høyre hjørnet og starter ikke når maskinen starter. Hvordan får jeg det tilbake?
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2004 #2 Skrevet 25. juni 2004 Rart, jeg har samme problem med den stasjonære maskinen min. Etter en omstart eller to pleier det å hjelpe, men likevel. På den bærbare er alt helt som det skal. Finner ikke ut hva som går av Norton på den stasjonære. Det er nylig innstallert, og fungerte bra i noen dager. Men så begynte det å oppføre seg slik at jeg begynte å tenke på om det kunne være virus. Straks jeg fikk Norton i gang igjen oppdaterte jeg og satte i gang virussøk. Neida, ingen virus funnet. Nå unngår jeg å slå maskinen helt av, men setter den i dvale slik at den starter opp med alle innstillinger intakt.
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2004 #3 Skrevet 25. juni 2004 Forresten, på min maskin er det bare LiveUpdate og E-post søk som er avslått når maskinen er ferdig bootet. Dukker altså opp om jeg restarter et par ganger. Har forsøkt å aktivere det uten omstart, men det går ikke. Gjenoppretting er også avslått på den maskinen (WXP), og lar seg ikke slå på. Harddisken er nylig formatert og Windows inntallert på nytt. Hjalp ikke.
LilleBille Skrevet 25. juni 2004 #4 Skrevet 25. juni 2004 VIRUS.. har hatt det samme.. og slitt veldig med å bli kvitt det.. (Mener det het www32.gaobot.alw eller www.gaobot.alv) Hos meg var det også samme "symptomer".. Får ikke lastet ned Live update.. osv.. Ta kontakt med Symantec .. så kan de kanskje guide deg gjennom Jeg måtte laste ned virusprogram via en annen maskin .. for så å kjøre full scan... men sliter fortsatt med å få kjørt Live update og Autoprotect... men kommer litt nærmere for hver gang...
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2004 #5 Skrevet 25. juni 2004 Men kan det være virus når maskinen er formatert og alt lagt inn fra originale cd-er? Har kun surfet en times tid etter det. Ingen skumle mail opnet heller. Men man kan jo aldri vite.
LilleBille Skrevet 25. juni 2004 #6 Skrevet 25. juni 2004 Ikke vet jeg.. men har en følelse av at virusene bare kommer jeg .. selv med program som skal ta dem... :evil:
Gjest Gjest Skrevet 25. juni 2004 #7 Skrevet 25. juni 2004 Tror ikke harddisken min er helt i god form heller. Alt går så tregt. Bruker lang tid på å boote, og til å hente programmer. Mulig den ble skadet av lynet en gang i fjor sommer. Uansett, den brukes mest til ting utenfor internett nå. Takk for svaret, LilleBille!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå