Gå til innhold

Å "like" når triste ting skjer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag har det vært skrevet om to dødsfall på FB av lokalavisas nettutgave. En person ble funnet omkommet etter å vært savnet en stund og en annen døde i en ulykke.

På begge notisene har noen trykket "liker" og det er helt uforståelig for meg.

Hva kan grunnen være?

Jeg kunne aldri få meg til å like noe så tragisk.

Anonymous poster hash: 650d7...895
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror folk trykker "liker" for å følge med på tråden, men enig i at det ser veldig merkelig ut å like triste nyheter

Anonymous poster hash: 73729...2cb
  • Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Skulle vært en sympati-knapp der.

Men tror det ofte handler om at man bekrefter at man har sett innlegget.

AnonymBruker
Skrevet

En sympatiknapp hadde vært fint.

Hvorfor ikke heller legge ut et lite hjerte i kommentarfeltet istedet for å trykke liker? Tenker også på pårørende som ser at folk liker at deres kjære er gått bort. Det kan ikke være lett å se på.

Ts

Anonymous poster hash: 731f6...c46
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere ganger opplevd at folk på min venneliste trykker "liker" når noen har skrevet om dødsfall i nær familie på fb. Synes det er veldig upassende.

Anonymous poster hash: 69379...fe8
Skrevet

Et sympatitegn er det nok ja. "Jeg har lest det og jeg føler med deg".

• Liker 2
Gjest Lights
Skrevet (endret)

Du liker jo ikke det som står du liker at de har skrevet det på facebook. Den muntlige versjonen av "takk for at du fortalte meg det".

Endret av Lights
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke tungt for de pårørende, de skjønner jo at det ikke betyr "Så fint at de døde". Folk er ikke dumme. Det handler om at man har registrert nyheten. Det skjønner alle, så det er helt ukontroversielt.

Anonymous poster hash: 5eb12...de4
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er så enig. Det er skikkelig rart. Skulle heller skrevet et lite hjerte som kommentar eller facebook kunne lagd en sympatiknapp.

En erfaring fra min egen Facebook; jeg mistet barnet mitt i fjor og måtte skrive det på Facebook slik at litt fjernere slekt og venner skulle få vite det. Samme gjorde mannen min. Reagerte veldig på de som trykket liker på det innlegget. Kunne godt tatt seg tid til å skrive kondolerer i det minste. :(

Anonymous poster hash: a6be2...d7c

Skrevet

Jeg trykker aldri liker på sånne innlegg, men skulle ønske det fantes en "ikke liker" knapp også..

Jeg skriver helelr kondolerer eller en hjerte i kommentarfeltet. For meg blir det merkelig å trykke liker.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ment som en anerkjennelse på at du har det vondt.

Jeg er ikke nødvendigvis komfortabel med å sette hjerte på veggen til folk, så det ville jeg ikke gjort. Men ved å trykke liker ytrer jeg at "jeg ser du har det vondt, jeg føler med deg".

Anonymous poster hash: 79cca...f9e
Skrevet

Grunnleggende menneskelig primitivisme og stupiditet. Skadefro variant.

Greit att det går til helvette med andre, det etterlater litt mer albuerom til meg, hver gang det skjer.

Noe sånt.

Gjest Naria
Skrevet

Man skulle tro at etter så mange år så visste folk hva å trykke "like" betyr.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...