Gå til innhold

Hvite lister til trehvite vegger og tak?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre skal selge huset, og driver derfor med siste finish, dvs listing, før de skal ha visning.

Så har det seg sånn at mine foreldre ikke er så gode på kommunikasjon, så mens mor var bortreist har far vært veldig effektiv og malt alle listene i samme farge som listene rundt vinduene, en ren hvitfarge. Veggene i stua er en slags tømmerpanel, og taket er trehvitt "vanlig" panel.

Listene er nå ferdigmalte, men ikke satt opp. Mor er dritsur fordi hun mener en må ha trehvite lister, og far er lei seg, fordi han mente det jo virkelig godt, og har hatt litt arbeid med dette. Jeg har vondt av faren min, og forsvarer ham ovenfor mamma. Jeg har sagt at det sikkert blir fint med hvite lister, siden listene rundt vinduene er hvite. Men egentlig så klarer jeg ikke å se for meg hvordan det blir...

Noen som har erfaring med, eller kan finne et bilde der det er hvite lister og trehvitt tak og vegger?

Anonymous poster hash: e071d...cc3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om taklister her.

Skrevet

Jeg tror dessverre ikke det blir noe pent.

Skrevet

Hvis listene rundt vinduene er hvite, synes jeg det ville se rart ut at tak og gulvlister ikke er i samme farge. Så jeg støtter faren din helhjertet her. ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det skal sies at mine foreldre har veldig dårlig råd for tiden, så for å spare penger har pappa laget egne hjørneklosser (Det går bjelker i taket, så det er en del hjørner), som han har saget til, pusset og sparklet, og også da malt hvite. De ble veldig fine, men alt arbeidet er jo bortkastet dersom det skal være trehvite lister. Da må de jo også kjøpe nye lister og lage nye klosser. Det kan bli dyrt, da de har en veldig begrenset økonomi.

Huset er et oppussings-/renoveringsobjekt, som selges "som det er", med en del gjenstående arbeid. Går det an å si at en i utgangspunktet hadde tenkt å male taket hvitt etterhvert, og derfor ble det kjøpt hvite lister (dersom eventuelle kjøpere reagerer)? Selges privat, i et marked der kjøpere er vant til litt av hvert...

AnonymBruker
Skrevet

La listene være hvite. Og i hvertfall IKKE begynn å male taket. (Ny kjøper vil ofte ha andre farger m.m. uansett. Gjør minst mulig av malearbeid m.m.)

Det kan hende at den nye kjøperen kan tenke seg å gjøre som her: "Panellakk tak i gang og på soverom :
Taket og taklister har to strøk Jotun Panellakk med ekstra hvitt pigment, og litt oker for å myke opp hvitfargen.
Fargekode: HT90 OK01."

_MG_3824.jpg

Anonymous poster hash: 03227...c37
Skrevet

På bildet over her var det faktisk ikke så gale som jeg ville trodd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...