Lullu Skrevet 21. juni 2004 #1 Skrevet 21. juni 2004 Her er kjolen min Hadde planlagt å ha MM-slør av chiffon til denne. Men det viser seg at jeg heller kler kortere slør, som står litt ut på sidene. Hva kan jeg bruke til istedet? Hva er egentlig silketyll? Er dette et slør som ligner chiffon, men som kan lages kortere enn chiffonsløret? Om Chiffonsløret lages kort, ser jeg ut som en nonne, og det vil jeg jo ikke... Så et bilde av hun som giftet seg med Steffen Iversen i Se&Hør. Dette sløret kunne vel passet kjolen min også? Så jo ikke ut som tyll.... Setter UTROLIG stor pris på om du hjelper meg!!!!
AugustBrud'04 Skrevet 21. juni 2004 #2 Skrevet 21. juni 2004 Hei Lullu. Nydelig kjole! Slør i Organza tror jeg kunne passe kjempefint til denne! Det ser litt chiffon-aktig ut, men er mer volum enn chiffon, dvs. det henger ikke rett ned slik som chiffon-slørene gjør. Har ikke sett at de har hatt dette så mange steder, men de har det i allefall på Queens brudesalong på Lillestrøm (butikken som ligger på togstasjonen). 10-15 minutter med toget fra Oslo. Kjempebra service der også! Kan anbefales! Damen der syr slørene selv, så du kan få den lengden du vil ha. Håper du finner et slør du blir fornøyd med! Lykke til.
Lullu Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2004 Åhhh! Høres perfekt ut!! Tuuuusen takk! Noen som har sett bilder av slike på nett? Eller andre forslag?
Green Skrevet 21. juni 2004 #4 Skrevet 21. juni 2004 Eg personleg synast ikkje det er så fint med tyll eller organza til ein kjole i chiffon... Så viss du ikkje vil ha langt slør, så ville eg heller ha droppa sløret eg faktisk.
Lullu Skrevet 21. juni 2004 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2004 Eg personleg synast ikkje det er så fint med tyll eller organza til ein kjole i chiffon... Så viss du ikkje vil ha langt slør' date=' så ville eg heller ha droppa sløret eg faktisk.[/quote'] Å droppe slør er uaktuellt desverre Har alltid drømt om slør, så det SKAL jeg bare ha! Tyll er selvsagt uaktuellt. Men det må jo finnes noe annet som ligner på chiffon, men som er litt stivere....Vet ikke hvordan organza ser ut, så jeg får ta meg en tur til Lillestrøm. Ingen som så bilde av hun som giftet seg med Steffen Iversen? Nydelig slør, som lignet litt på chiffon faktisk. Om noen har noen bilder av slør dere tror muligens kunne passe, hadde jeg blitt super-glad om linker!
Bokalven Skrevet 22. juni 2004 #6 Skrevet 22. juni 2004 Finnes det noe sloer i stoff som er det samme eller lignende med stoffet i kjoleermene? Det tror jeg hadde blitt fint! Skal du ha tiara?
Martha Stewart Skrevet 22. juni 2004 #7 Skrevet 22. juni 2004 Ingen som så bilde av hun som giftet seg med Steffen Iversen? Nydelig slør' date=' som lignet litt på chiffon faktisk.[/quote'] Ja jeg har kjøpt det bladet og vurderer også slikt slør. Kan vel godt være at det er tyll - finnes ikke tyll med ulik maskestørrelse og stivhet? Kan du ikke ta med bladet til brudekjolesalong og vise dem? De vet nok hvilket stoff det er ut fra bildet. Jeg synes ellers at Celina hadde så fin frisyre, tiara og kjole.
Lullu Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #8 Skrevet 22. juni 2004 Finnes det noe sloer i stoff som er det samme eller lignende med stoffet i kjoleermene? Det tror jeg hadde blitt fint! Skal du ha tiara? Ja, det er noe slikt jeg er ute etter. Armene på kjolen og resten er av chiffon, derfor var planen langt MM-slør. Men det viser seg at jeg heller kler et bredere og kortere slør - som står litt mer ut. Får dra og ta en titt på organza-sløret som ble nevnt. Mulig noe slikt passer til istedet. Skal ha tiara også ja :-) Har kort frisyre, derfor tror jeg også det blir pent med et kortere slør. Har et ganske smalt ansikt. The Bride - ja, jeg falt totalt for sløret og måten hun hadde festet slør og tiara.
Holly Hobbie Skrevet 22. juni 2004 #9 Skrevet 22. juni 2004 Jeg skal ha sloer i silke - et veldig fint og tynt stoff, ser litt ut som chiffon. Kjopte stoffet paa Casetino i Oslo.
Lullu Skrevet 22. juni 2004 Forfatter #10 Skrevet 22. juni 2004 Jeg skal ha sloer i silke - et veldig fint og tynt stoff' date=' ser litt ut som chiffon. Kjopte stoffet paa Casetino i Oslo.[/quote'] Skal du har kort eller langt slør? Finnes stoffet m/ rihnstener også? Faller sløret tungt som chiffon, eller står det litt ut? Husker du meterprisen? Har du kantet sløret med noe? Takk for hjelpen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå