Gå til innhold

På biltur - bytte fryseelementer på bensinstasjonen, gjør man fortsatt det?

Apple-

Anbefalte innlegg

Da jeg var liten var dette vanlig. Når fryseelementene hadde smeltet, stoppet man på neste bensinstasjon, puttet elementene i fryseren, tok med seg noen som var frosne, betalte en femmer per stykk i kassa og slik hadde man kjøleboksen kald hele veien.

Nå er det jo veldig mange som har kjøleboks man kobler til strømuttaket i bilen, men vi har fortsatt en gammeldags en. Nå skal vi på biltur, og jeg lurer på om vi vil finne kjøleelementer på bensinstasjonene langs veien.

Noen som vet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sist jeg var på kjøleboksmedkjøleelemeter-tur var det litt ymse.

Noen steder fikk jeg bytte, andre steder måtte jeg kjøpe nye elementer til 8-10 kr pga. helsetilsynets forskrifter.

Anonymous poster hash: 2898a...e2f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo for så vidt greit ut, det. Var det kjøleelementer å finne overalt når du trengte det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen campingplasser tilbyr i hvert fall dette, vet ikke hvordan det er med bensinstasjoner.

Anonymous poster hash: c6f20...264
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette har ikke vært et tilbud på de to bensinstasjonene jeg jobbet på i ungdomstiden i alle fall.

Anonymous poster hash: 45561...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vært innom alle dagligvarer i kommunen min, men ingen av dem selger fryseelementer, så jeg tror sjansen for å bytte slik du ønsker er minimal.

Anonymous poster hash: cae62...df2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok det varierer litt hvor du får kjøpt kalde kjøleelementer.

Jeg ville heller kjøpt en kjølebag som går på strøm. Ville også kjøpt en dings som passer på at kjølebagen ikke tømmer batteriet når bilen er parkert.

Eks: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Bilelektrisk/12-volt/Bilbatteribeskytter-38245/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lette i ti butikker før jeg fant én pakke kjølelemeneter, ble frosne erter og annet slikt.... Det er tydeligvis ikke vanlig lenger, synd :(

Anonymous poster hash: 28062...cd0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...