AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #1 Skrevet 22. juni 2014 ... vi har funnet ut at det bor en 94 år gammel dame der. Finner ikke telefonnummeret hennes. Hva ville dere gjort videre? Det er snakk om en praktfull tomt og et unikt bolighus i et svært attraktivt område. Det eneste å gjøre er kanskje bare å ta tiden til hjelp, la årene gå og vente på at det kommer for salg? Anonymous poster hash: f9515...a34
skrue Skrevet 22. juni 2014 #2 Skrevet 22. juni 2014 Jeg ville latt damen få leve sitt liv i fred og brukt mine krefter på noe annet. 35
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #3 Skrevet 22. juni 2014 Hva hadde du tenkt å gjøre hvis du fant telefonnr. hennes?Anonymous poster hash: d3b06...6a3 6
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #4 Skrevet 22. juni 2014 Og hva hvis hun har arvinger..... Nei, sånt syns jeg det blir dumt å planlegge. Mye man kan drømme om her i livet, men alt kan ikke bli som man ønsker. Anonymous poster hash: f2c03...339 5
.Askepott. Skrevet 22. juni 2014 #5 Skrevet 22. juni 2014 Det er jo ikke gitt at huset kommer til slags, kanskje har hun arvinger som ønsker å bo der. 3
Athene Skrevet 22. juni 2014 #6 Skrevet 22. juni 2014 Jeg synes ikke man skal forvirre eldre mennesker, og friste arvinger, på den måten. Hadde eierne vært yngre, og dere hadde kapital nok til å gi et fristende bud (det vil si godt over markedstakst) ville situasjonen vært en annen. Ingen rasjonell eier vil selge en bolig de er fornøyd med til mindre enn det ville gått for på det frie marked. 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #8 Skrevet 22. juni 2014 La tiden gå, kanskje kommer det på markedet, kanskje ikke. Det må jo være opp til arvingene. Følg med på dødsannonsene,og ta eventuelt kontakt med arvingene når den tid kommer? Anonymous poster hash: d0370...b81 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #9 Skrevet 22. juni 2014 Min oldefar er 93 og bor alene. Om noen hadde ringt han og bedt om å få kjøpt huset hans, hadde jeg blitt veldig mistenksom. Tror faktisk jeg ville gått til politiet.Anonymous poster hash: 6d7ab...346 13
Lista Skrevet 22. juni 2014 #10 Skrevet 22. juni 2014 Min oldefar er 93 og bor alene. Om noen hadde ringt han og bedt om å få kjøpt huset hans, hadde jeg blitt veldig mistenksom. Tror faktisk jeg ville gått til politiet.Anonymous poster hash: 6d7ab...346 Eh, og sagt hva? "Noen ringte oldefaren min og ville kjøpe huset hans. Hva kan dere gjøre med det?" Sløsing med politiets tid å gå dit med noe sånt. 5
sverre Skrevet 22. juni 2014 #11 Skrevet 22. juni 2014 Hei, damen skal dere definitivt ikke snakke med, men hold et øye med at huset er i orden og stelles riktig. Dersom damen flytter og huset står ledig, så kan det være greit å prøve å spore opp slektninger. Se på besøkende biler og kom tilfeldigvis innom da (alternativt kan bilnummeret spores til eier). Dersom dette virkelig er drømmehuset, så bruk den tiden det tar. Litt avhengig av arvingers livssituasjon vil det jo være og husets standard og beliggenhet, men det er gode muligheter for at det kommer for salg en gang i fremtiden. Og da er det deres tur. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #12 Skrevet 22. juni 2014 Min oldefar er 93 og bor alene. Om noen hadde ringt han og bedt om å få kjøpt huset hans, hadde jeg blitt veldig mistenksom. Tror faktisk jeg ville gått til politiet.Anonymous poster hash: 6d7ab...346 Og jeg har ei bestemor på 91 år som bor alene, men som er veldig forvirret og glemsk. Og også til tider husredd. Hva en slik telefon ville gjort med henne ylr jeg ikke tenke på en gang...Anonymous poster hash: b5adf...9d2 4
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #13 Skrevet 22. juni 2014 Hei, damen skal dere definitivt ikke snakke med, men hold et øye med at huset er i orden og stelles riktig. Dersom damen flytter og huset står ledig, så kan det være greit å prøve å spore opp slektninger. Se på besøkende biler og kom tilfeldigvis innom da (alternativt kan bilnummeret spores til eier). Dersom dette virkelig er drømmehuset, så bruk den tiden det tar. Litt avhengig av arvingers livssituasjon vil det jo være og husets standard og beliggenhet, men det er gode muligheter for at det kommer for salg en gang i fremtiden. Og da er det deres tur. Lykke til! Men jøsse navn i alle dager da, her kommer du å foteller andre hva dem skal gjøre som om det finnes en fasit i dette. De skal da ikke holde et øye med et hus som de ikke har noe med, for å sjekke at det stelles riktig! Dette har de da ikke noe med. Om det kommer for salg er heller ikke sikkert, det virke rpå ts som at dette er et atraktivt hus, og da er det vel rimelig at arvinger vil beholde det selv e.l. Litt sært og be ts holde seg på vent for dette huset som en ikke aner om kommer for salg eller når også. Anonymous poster hash: b80ba...88a 3
Gjest Lights Skrevet 22. juni 2014 #14 Skrevet 22. juni 2014 Det er vel ikke noe galt i å gi en skriftlig henvendelse i postkassen hvor dere skriver at dere er svært interessert i huset og hvis hun vurderer å selge i nær fremtid så kan det være muligheter for et privat salg slik at hun kan spare penger på meglerutgifter? Sjansen er selvfølgelig svært liten for at dere hører noe, men syns det er vært forsøket 5
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #15 Skrevet 22. juni 2014 Det er vel ikke noe galt i å gi en skriftlig henvendelse i postkassen hvor dere skriver at dere er svært interessert i huset og hvis hun vurderer å selge i nær fremtid så kan det være muligheter for et privat salg slik at hun kan spare penger på meglerutgifter? Sjansen er selvfølgelig svært liten for at dere hører noe, men syns det er vært forsøket Hun sparer kanskje utgifter på megler, men kan gå glipp av en million i salgssverdi. Hvis det huset her virkelig har perfekt beliggenhet, stor tomt og er et pent hus i et pressområder, er det garantetert mange andre enn TS som er potensielle kjøpere. Anonymous poster hash: eef6d...5bb 6
Gjest Lights Skrevet 22. juni 2014 #16 Skrevet 22. juni 2014 Hun sparer kanskje utgifter på megler, men kan gå glipp av en million i salgssverdi. Hvis det huset her virkelig har perfekt beliggenhet, stor tomt og er et pent hus i et pressområder, er det garantetert mange andre enn TS som er potensielle kjøpere. Anonymous poster hash: eef6d...5bb Man hadde jo bedt en megler om å komme med en verditakst og da tar de jo hensyn til alle de faktorene. Vanskelig å si om man sparer eller taper penger på det. 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #17 Skrevet 22. juni 2014 Man hadde jo bedt en megler om å komme med en verditakst og da tar de jo hensyn til alle de faktorene. Vanskelig å si om man sparer eller taper penger på det. Jo, men h*n som evt kjøper, vil kanskje risikere å få illsinte slektninger av den gamle damen på nakken Anonymous poster hash: 3c478...c14 1
AnonymBruker Skrevet 22. juni 2014 #18 Skrevet 22. juni 2014 Man hadde jo bedt en megler om å komme med en verditakst og da tar de jo hensyn til alle de faktorene. Vanskelig å si om man sparer eller taper penger på det. En takst er bare en takst. Det er godt mulig å få solgt hus til langt over takst i et pressområde. Anonymous poster hash: eef6d...5bb 1
Gjest Peanut Skrevet 22. juni 2014 #19 Skrevet 22. juni 2014 Har et hus på en annen kant av landet. En tidligere nabo var for å regne som vakthunden i nabolaget og sa i fra hvis noe skjedde eller noen gjorde noe. En gang fikk vi en telefon av naboen der han sa han hadde sett noen luske rundt og titte på huset- titte inn hjennom vinduene og kjenne på døren og titte i hagen og videre. Mistenkelig. Viste seg å være datteren til en annen nabo i en annen gate som synes hun hadde funnet drømmehuset og ville ha det. Heh. O_o Huset er ikke solgt og kommer ikke til å bli det heller på en god stund til. <_<
Athene Skrevet 22. juni 2014 #20 Skrevet 22. juni 2014 Det er vel ikke noe galt i å gi en skriftlig henvendelse i postkassen hvor dere skriver at dere er svært interessert i huset og hvis hun vurderer å selge i nær fremtid så kan det være muligheter for et privat salg slik at hun kan spare penger på meglerutgifter? Sjansen er selvfølgelig svært liten for at dere hører noe, men syns det er vært forsøket Privat salg er for de som bor i leiligheter/rekkehus der lignende objekter jevnlig er på markedet, slik at man har en klar formening om hva boligen vil gå for. Ingen fornuftige personer vil finne på å la en enebolig med attraktiv tomt gå privat, med mindre det er til slektninger eller man av andre årsaker ønsker akkurat den kjøperen. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå